Chevy 305

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja toyopet, 19.8.2021.

  1. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Siltä pohjalta, että lähes kaikki pikkulohkojen osat käy ristiin mutta ei sitten käykään.

    On siis 305 lohko, joka oletuksena oli 80-luvun alusta mutta onkin valunumerolla 14094766 eli 1986 tai uudempi (ja toisella puolen Canada) ja jossain kohti toki 5.0L G. Kampurassa vetolevyn kiinnityspulttien kehä on 3" eli sekin kaikesta päätellen on tuota 1986 ja tuoreempaa versiota.
    Startti on vinossa olevilla kiinnityspulteilla eli tarvinnee 168 hampaisen kehän?
    Ja ilmeisesti vetolevy pitää olla sitä mallia, missä on erikseen hitsattu puntti?
    [​IMG]


    Jakopään ratas-ketjusetit vissiin käy lähes ikään katsomatta?

    Ja vesipumputkin taitaa mennä tarkemmin automallia erittelemättä?
    Vaikka esim. Rockauton katalogi antaa eri autoille hiukan erilaisia pumppuja, on niissä myös samoja malleja sekaisin.


    Mitenkäs imusarjan keskimmäiset pultit, meneekö ne kannen vesitilaan?
    Meinaan, että joutuuko vielä purkamaan?

    On siis osittain osina tullut sekasikiö, jota poika jo kasaili mutta vesipumppu, vetolevy ja jakopää uupuvat. Tai pumppu ja jakopää olisi vanhoja olemassa mutta paras tässä vaiheessa uusia.
    Vetolevyä taas ei ollut ja lootana on lukoton th350, tai voihan se vaihtuakin vielä johonkin... Ei taida kyllä Suomesta löytyä kytkinkoppaa, jolla tämä kone istuu toyota G/W-vaihteistoon?
     
  2. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Uudemmissa joissa 1-osainen takastefa, käyttävät puntillista vetolevyä ja niissä on myös pienempi pulttikehä.

    Vesipumput on kiilahihnamalleissa normaalisuuntaan pyöriviä, mutta moniurallisissa vastapäivään.

    Jakopää on uudemmissa rullanokallisissa erilainen.

    Imusarjan pultit eivät mene vesitilaan, mutta päätymmäisiä lukuun ottamatta menevät läpi nostajalaaksoon.
    Kierteisiin on kuitenkin hyvä laittaa liimaa ettei öljyä nouse sitä kautta imarin päälle.
     
  3. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Kaikille koneenrassaajille varmaan selvä juttu mutta...
    Mistä erottaa ulkonäöstä laahurinokan ja rullanokan?
    Ihan vaan varmistukseksi, kun koneessa oli/on nokka-akseli paikallaan ja laahurinostajat mukana mutta tiettävästi nokka ei ole tuon koneen alkuperäinen ja mukana tuli myös pari muuta nokkaa.
     
  4. Olisko siinä nokassa jotain numeroita, joilla pääsisi kiinni?
     
  5. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Varmaan olisi ja näkisi, kun ottaisi sen pois.
     
  6. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Mutta mutta, vähän ollut nyt ajatusta ilmassa, että jos kumminkin vaihtaisi vielä nokkaa.

    Siis uudemman mallin 305 alakerta, 601 kannet eli kai 53 jonkun yksikön palotiloilla ja venttiilit ilmeisesti kuitenkin ne isommat kahdesta vaihtoehdosta.

    Riittääkö tämmöisessä tapauksessa pelkkä nokka-akseli vai pitäisikö olla nostajat uudet kanssa?
    Niin se jakopää on edelleen kanssa hommaamatta.

    Ja mikähän nokka olisi, jos ei nyt mahdottomia mutta jotain pientä puhdin lisäystä alkuperäiseen?
     
  7. TimoT

    TimoT 3rd gear

    Olikos se rullanokkakone, vai laahuri?
    Jos rulla, niin ne vanhat nostajat voi käyttää uudelleen JOS ne on ehjät.
    Laahurissa uudet nostajat myös.
     
  8. Hupeli

    Hupeli 2nd gear

    Mullakin vois löytyä jotain jos olet täältä päin
     
  9. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Laahurit on nyt paikallaan.
     
  10. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Riippuu tietysti mistäpäin?
    Itse Laukaassa.
     
  11. Hupeli

    Hupeli 2nd gear

    Lähinnä tuli mieleen tämä vetolevy mikä oli kuvassasi.
    Mulla on ollut yksi sellainen jo pidempään, enkä ole keksinyt käyttöä sille.
    Sen voin vaikka lahjoittaa jos tarvis löytyy vielä.
    Löytyy Vaajakoskelta.
     
  12. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Jees, tarve on, kun en ole saanut aikaiseksi vielä mitään osia tilata.
    Ja toisekseen, en tiedä minkä kokoinen vetolevy pitäisi olla, kun on tosiaan hiukan sekasikiö..

    Siitähän se selviäisi, joko käy tai ei. :)
     
  13. Hupeli

    Hupeli 2nd gear

    No sitten. Laitan viestiä numerolla. Katotaan miten se Od lla toimii
     
  14. Hupeli

    Hupeli 2nd gear

    Eiks oĺlu hyvä vetolevy. Suora ja sillee...
    Tämä nokka tunnistus taisi jäädä vaiheeseen. Oletko saanut selviyttä asiasta?
    Profiilin muoto tai ehkä kuluneisuus taisi olla tapetilla.
    Minulla ei rahkeet riittänyt moiseen ainakaan niin äkkinäiseltään eikä nytten muutenkaan :) mutta Artsin kirjoitukset kantsii lukea.
    Ja muuten.... olisit nyt vähän kehunut tätä mun projektia.
    Tiiä vaikka olis saanut muutaman karvan lisää rintaan...hhmmmm
     
  15. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Joo, en oo kerinnyr vielä kehumaan... :D

    Kiitokset vetolevystä, eiköhän se tuohon istu.

    Komea C10 sinulla on kyllä tulossa ja töitä on tehty, ei ole mikään linttalookki.
     
  16. Hupeli

    Hupeli 2nd gear

    Nöyrät kiitokset.
    Linttalookki..onpa veikeä sana. Aivan tarkkaan, mitenköhän sen suomentais. En ole aikaisemmin kuullutkaan. Onkohan paikallista murretta?
    Täällä voi kuka vaan tulla pyörähtämään milloin vain kun siltä tuntuu.
    Kiva kun kävit.
     
    Gary Grand ja toyopet tykkäävät tästä.
  17. Hupeli

    Hupeli 2nd gear

    Pitkästä aikaa tuli päästyä tallille tänään.
    Mitenköhän muut järjestää talli aikaa ?
    Minulla ainakin on tosi paljon kaikkea mikä pitäisi saada reilaan ennen talvea.
    Tänä viikonloppuna ainakin sytytysjohdot, kaasutin ja siihen linja pumpulta, ohjaustehostajan linjat ja vaikka jäähy paluu putkeen, jäähdyttäjän putket tilattua koska tulen tekemään osan alumiinisena. (orkkis sililetkut ei käyneetkään)
    ..niin eiköhän tossa jo jotakin jos kaikki kerkeäis..
     
  18. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    No menihän siinä taas aikansa, erinäisistä syistä mutta nyt se rokkaa.
    Ja kiitos vaan, hupelilta saatu vetolevy siellä pyörii mukana.



    Jossain vaiheessa viime keväänä/kesänä näytti, että tuosta tulee vain kasa rautaromua mutta kyllä se siitä toimiva lopulta tuli. Uudet männät ja nokkahan siihen piti sitten laakereiden kera vaihtaa.
     
    fenix, FeV-8, Gary Grand ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  19. Hupeli

    Hupeli 2nd gear

    Toihan on rakettimoottori..tulta ja meteliä:) ja taitaa ottaa kierroksiakin sillee kivasti..
     
  20. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Joo, kyllä siitä yllättävän herkkä tuli.
    Kaasari on vähän isohko, kun on squarebody 750cfm edeli mutta ei tunnu nyykähtävän vaikka läpät lyö levälleen.
    Rochester siihen piti tulla mutta se muuttui suihkulähteeksi.
     

Kerro tästä muillekin!