chevy 327

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja juke83, 11.8.2013.

  1. juke83

    juke83 3rd gear

    Nyt tarttis viisaammilta apua. Tekniikka on 327+th400 perävälitystä en ole tarkistanut ja auto on 68 impala. Jota ei ole ronkittu ja kaikki alkuperäiset osat on paikalla.

    Ongelma on auton polttoaineen kulutus (noin 20l sataselle) ja laiskuus. (minusta reilusti alitehoinen) Muuten lähtee hyvin käyntiin pelaa hyvin ja käy tasaisesti tyhjäkäyntiä.

    Asiat joita olen kokeillut. sytytys tyhjäkäynti ennakkoa 10-16 olen kokeillut ei mainittavaa apua. Keskipako säätimet on herkät ja liikuvat. Alipaine pitäisi toimia ainaki pohjalevy liikku kun ottaa sen kurkistus kuukun irti ja katsoo käynnissä. Tulpat kirkkaat ehkä hieman liianki mutteivat aivan valkoisetkaan. Uudet tulpan johdot.
    Kaasutin on joskus vaihettu mutta pitäisi numeroiden perusteella olla alkueräistä vastaava. Kyljessä tarra jossa lukee remanufactured. Uusi pikku suodatin, uusi front vacuum break, uusi kiihdytys pumpun mäntä.
    Alipaine imusajasta mitattu alipainekellolla 0.6hg ja viisari väpätti hieman. (olen ymmärtänyt että sen pitäisi pysyä aivan vakaana)

    Itsellä alkaa ideat loppuun. Pitää seuraavana alkaan vissiin tilaan uutta jakajaa, kaasaria, venttiili jousia nostajia ja jakopäätä jos ei muuten ala pelittään.
     
  2. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Jos siellä on joku kakkosella alkava välitys, motissa virinokka, isot kanavat ja matalat rutut, voi se kulutus olla tolkuton ja menohalut olemattomat.
    Lootakin hörppää voimaa välistä.
     
  3. juke83

    juke83 3rd gear

    ei pitäs olla mitään modauksia vakio nokka vakio kannet kaikki on vakio osia jopa orkkis imukin on ja toimii. auto pitäisi olla 44tml ajettu ja jarrurempan yhteydessä tuli todetttua että ei ainakaan kauas heitä sen verran hyvässä kunnossa oli paikat
     
  4. juke83

    juke83 3rd gear

    perä välitys on ainut mistä ei vielä ole tietoa vakio kumminki sekin
     
  5. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Mikä auto kyseessä?

    Jos toi kulutus on sekalaista ajoa ja autolla painoa, niin ei paha ollenkaan.
     
  6. juke83

    juke83 3rd gear

    impala matka ajoa 80-90km
     
  7. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Impaloitakin on monenlaisia..

    Lambda putkeen ja katsomaan meneekö seokset vituiksi jossain välissä.
     
  8. ViLU

    ViLU Gearhead

    Kuinkas vähän sit tollasen Impaalan pitäis kuluttaa?
     
  9. Impala76

    Impala76 Gearhead

    Sulla on kuitenkin iso auto ja tuo th400 käsittääkseni syö ihan hyvin voimaa verrattuna esim th350 lootaan..
    Ei tuo kulutus nyt niin pahalta kuulosta. Ylivaihdelaatikko vois olla tehokkain ratkaisu tuohon polttoainetalouteen..
     
  10. peltsi

    peltsi Gearhead

    paljonko on kierrokset 80-90 nopeudessa?
    mitä ennakot on silloin alipainesäätimen kanssa?
    mikä toi 0.6hg lukema on? sulla pitäis tyhjänkäynnillä olla alipaine 15-20hg" jos kerran on vakio kone.
    millä olet mitannut nopeuden ja kuljetun matkan? sekalaisessa ajossa tuo 20 litraa ei oo paljoo. varovaisessa matkaajossa vois mennä 14-16 litralla.
     
  11. juke83

    juke83 3rd gear

    alipaine olikin -0.6 bar elikkä mitä kattelin niin 18hg vissiinki. Minulla on ollu el camino 4.3 efillä ja kaverillani oli astro kummatkin oli reilusti tehokkaampia kuin tuo. puhumattakaan edellisestä autosta joka oli 383 challenger 276 perällä ja kaksi kurkuisella kaasarilla. kulutus oli jotain 13-14 ja auto ei ollut kuin 200-300 kiloa kevyempi kuin tuo nykyinen sport coupe 68 impala. Sen perusteella olen tehnyt johtopäätökseni ettei kaikki ole kunnossa.
     
  12. juke83

    juke83 3rd gear

    laajakaista lambda on kyllä ostos listalla ja viikonloppuna hain yhden 5.7 throtle bodyn jos alkaisin sitä ja mega ruutaa opiskeleen myös tämmöinen on käynyt mielessä.
    http://www.ebay.com/itm/SBC-BBC-Small-B ... b2&vxp=mtr
    olisipahan yksi vika mahdollisuus pois luettu. Ei vaan millään viitsisi alkaan muokkaamaan noinki alkuperäistä kampetta.
     
  13. ViLU

    ViLU Gearhead

    Emmä mitään tiiä, mutta lähtisin ite ainakin siitä, että säätäisin sytytyksen ihan varoiksi. Sen jälkeen seurailee kulutusta jne. ja tekee sitten muita johtopäätöksiä.

    Ite tein niin, että säädin aluksi kosketuskulman 30astetta (28-32 suositus), sitten joutuu melko varmasti säätämään ennakkoa ja tyhjäkäyntiä tämän toimenpiteen jälkee. Ite säädin maksimi ennakon sinne 36 astetta ja tyhjäkäynti tuntus asettuvan 18 astetta. Vaihdoin myös uuden vacuumi kannun kun ei ollut kallis. Vacuumi antaa noin 20 astetta lisää. Sitten hommasin Moroson jousisarjan joka on just tähän vakioon Delcon jakajaan. Pistin siitä setistä löysimmät jouset paikoilleen.

    Näillä säädöillä ennakkoa on tyhjäkäynnillä vacuumin kanssa noin 38 (alipaine noin 19"Hg@740rpm) ja kun lykkää vaihteen silmään niin on 32 astetta (alipaine noin 15"Hg@500rpm). Vaikka sitten säätelin vielä kaasarin tyhjäkäyntiseoksia niin ei se tosta hirveesti parantunut, siis noi alipaineet. Tuntuu moottori toimivan hyvin ja on aika raikkaan tuntunen vaikka ei tää mun kuuskakkonenkaan mikään hirvee raketti oo...
     
  14. juke83

    juke83 3rd gear

    No niin nythän alko jo ideoitakin löytyä kiitoksia. Itse olen tosiaan huomannu että autoni ei ole kovinkaan virkeä jotenki tukkosen oloinen. tuo sytkä mietityttää aika paljon ku ei o itsellä ku se perus lamppu jolla voi katsoa vaan perus ennakon. kokonais ennakko olisi kiinnostava tietää paljon se on. Onko kellään kokemusta tuosta mini cap hei jakajasta.
     
  15. CHEVY HESSU

    CHEVY HESSU 3rd gear

    mä lähtisin kattelee ekana motin jaon kohdistusta , jos tos orkkis motti ja vaik nyt oliskin noin vähä ajettu mut kyl se "ajanhammaskin" on saattanu "purra/nakertaa" orkkis jakopään rattaita ja siten jako hiukka pielessä ja vaikutus just suoraan vetoihin ja siten kulutukseen
     
  16. xarper

    xarper Gearhead

    Jooh se jakoketju voi virua melkolailla ajansaatossa, omassa foortissa sen sai melkein nostettua pois siitä rattaalta käsin kun motin purin viimesyksynä :D
    Ihmettelen suuresti miten vähän oireili viimekesänä ja miten yllättävän hyvin toimi.
     

Kerro tästä muillekin!