chevy 350 + 2x turbo

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja vauhtipete, 6.12.2009.

  1. vauhtipete

    vauhtipete 2nd gear

    Onkos noita minkä verran suomessa?
    Miten (ja mitä) kestää vakiona? Tyyliin ahtimet kupeeseen, diy-ruiskuun säädöt kohdalleen ja kovaa ajoa.
     
  2. Lintta cruiser

    Lintta cruiser Gearhead

    Onhan noita yhdellä ja kahdella turbolla. Vakiokone kestää kohtuullisia tehoja/ahtoja kunhan perusasiat on kunnossa.
     
  3. vauhtipete

    vauhtipete 2nd gear

    Onko joku 300-400hv pyörätehot mahdollisia avaamattomalle koneelle?
    Vai rupeeko tekemään hengitysreikää jo lohkon kupeesee :D
     
  4. valiant65

    valiant65 Gearhead

    Anteeks nyt, mutta jos haluat jotain järkeviä vastauksia niin anna nyt ihmeessä enemmän tietoja:
    -mikä 350, kunto?
    -budjetti?
    -mikä tehotavoite?
    -minkälainen auto, paino, alusta, voimansiirto?
     
  5. vauhtipete

    vauhtipete 2nd gear

    No kun ei oo autoa hommattu vielä niin siks kyselen et onko tossa mitään järkeä.
    Joku capricen paska oli mielessä.
     
  6. valiant65

    valiant65 Gearhead

    jos capricen meinaat ottaa aihioksi niin turbottaminenhan onkin oikeastaan ainut vähänkään järkevään viittaava viritystapa.

    Lähtökohtasesti melkein mikä vaan motti kestää ahtamista kunhan se saa bensaa, viileetä ahtoilmaa ja kunnon kipinää sopivassa suhteessa. Ja tosiasiahan on että mitä enemmän otat tehoa, sen lyhyempi on käyttöikä.

    Itse sanoisin että joku 400tphv perusterveestä pikkulohkosta turbolla tai kahdella on pala kakkua.
     
  7. Lintta cruiser

    Lintta cruiser Gearhead

    +1
     
  8. vauhtipete

    vauhtipete 2nd gear

    Onko 305 ja 350 eroja ton kestävyyden suhteen? 305 olis ainakin yleisempi...
    Miten vakio kannentiivisteet kestää?
    Mitkä puristukset vakiona?
    Tarkoitus olis tehdä sleeper "käyttöauto" eli ei mitään kilvanajolaitetta.
    Normaaliajoa ja välillä sit vähän lappua lattiaan kun joku yrittää yariksen kanssa ohi :wink:
    Itse tehdään kaikki mihin taidot ja työkalut riittää=nollabudjetilla.
    Ja tietysti katsastetaan ahdettuna.
     
  9. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Melkein silti kävisin koneen läpi ja kattelisin välykset ym. asiat kuntoon vaikka sitten vakiopalikoilla kasaiskin? Meinaan pari leppäkylen ajosta jäänyttä konetta nähnyt levällään ja niissä ei ainakaan ollu mikään asia kunnossa kun jollain diisselin jäteöljyllä vedetty viimenen 100tkm, kävivät kyllä ihan mainosti ennen pois nostoo :eek:
    Vai meneeks siinä koko idea -koskemattaturvotettu- pilalle?
     
  10. ohc205

    ohc205 1st gear

    70-luvun lopun ja 80-luvun alun 305 moteissa on puristus-suhde noin 8,5:1.
    Yleisesti ottaen tommonen matalapuristeinen vakio alakerta kestää sen 0,5bar ylipainetta, kun seokset, sytkä ja välijäähdytys on kohallaan. 300 hepoa pitäs olla helppo nakki.

    Mulla itellä on vanhan corveten 350 menossa kahella turbolla vanhan mersun keulille. Jos kaikki menee putkeen ja rahat riittää, niin +600hv ois tavote.
     
  11. oldsmobile_83

    oldsmobile_83 3rd gear

    mulla vähän samat suunnitelmat

    kun sais käyttöautoon sen verran tehoa että pääsi pienimpien ohi ja tietenkin kumin poltto ois aina mukavaa
     
  12. SnakeWood

    SnakeWood 1st gear

    Savut otettu omasta tubo sbc:stä. Kestävyydestä saan luultavasti lisä tietoa ensi-kesän aikana.. :)
    Mutta mitä jenkki foorumeita lukenut niin riittävää männänrenkaiden päittäysvälys ja muuten kunnossa oleva kone näyttäisi riittävän pitkälle..
     
  13. studio57

    studio57 Gearhead

  14. CantBeDone

    CantBeDone 1st gear

  15. studio57

    studio57 Gearhead

    juuu,, kokemuksia noista mulla ei ole... oma tuplaturbo pikkulohko maksoi 42 000dollaria.
     
  16. CantBeDone

    CantBeDone 1st gear

    Nyt taas hinta ei saa kovin mairittelevia arvioita. :rotfl:
     
  17. studio57

    studio57 Gearhead

    niin kaikki riippuu kaikesta :rotfl:
     
  18. Jza

    Jza Double Gearhead

    Eikä haluttanut valita sitä samanhintaista, oletettavasti saman firman tuotetta jossa on 572 kuutiotuumaa ja 2000 kaakkia? :eek:
     
  19. studio57

    studio57 Gearhead

    no ei ja kaikki riippuu varusteista, nuot hinnat sivuilla on hiukan harhaan johtavia sinällään kun puuttuu väli+öljyn jäähtyttäjät +muut lisä tilkkeet päälle niin hinta pompahtaa siitä 33000dollarista ja kun tuo tuli 18asteisillla kansilla joka kanssa maksoi extraa ja ilmaiseksi ei myöskään tule kuljettaminen tänne kaukomaahan
    Seuraava motti voi isolohko ollakkin kun auto on sellainen jolla voi 2t heppaisena kaasupohjassa ajella.
     
  20. Razorass

    Razorass 1st gear

    Jos on kunnon palikoista tehty tuplaturbotettu pikkulohko niin toihan on ihan normi hinta. Ja tohon rahaan saa varmasti kaupan päälle muutaman luupäänkin ja oletettavasti paketin joka myös kestää kasassa.

    Mimimissään sellasen saastekasin ahtaa toimivasti 3-4 tonnilla kun on riittävästi tietotaitoo. Mitä enemmän aiheesta tietää niin sitä edullisemmin sen voi tarvittaessa toteuttaa. Mikäli ei tiedä aiheesta mitään eikä ole rahaakaan niin ei tule projekti ikinä onnistumaan.

    Ylärahaa kustannuksille ei ole, sen määrittelee haluttu voima luotettavuusaste.

    Ja kun nyt joku kommentoi että ei se noin paljoo maksa niin voi vapaasti esitellä oman toimivan, ahdetun ja katsastetun pikkulohko turbonsa. jossa on myös ylipainetta lapa lattiassa.
     

Kerro tästä muillekin!