chevy 383 tupla turboksi?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja santtu84, 29.9.2012.

  1. santtu84

    santtu84 1st gear

    onko kellä kokemusta toteuttaa? talven aikaan olisi tarkoitus saada impalaan uusi kireämpi kone. 350 heivasin keulilta pois ja siellähän oli 2pulttinen alakerta. eli tarkoitus olisi ostaa uusi 4pultinen lohko (sellanen joka on valmiiksi koneistettu 383 hilulle) ja rueta jatko jalostamaan sitä. joku tiukempi kone on joskus tullut tehtyä mutta turbojen kanssa en ole paljoakaan pelannut. hyviä neuvoja tulemaan kiitos.
    mitä 4pultti lohko kestää?
     
  2. Lintta cruiser

    Lintta cruiser Gearhead

    Ei toi mitään rakettitiedettä ole. Välykset koneessa sopiviksi. Puristussuhde sopivaksi ahtojen ja käytettävän polttoaineen mukaan.

    Ainiin. Ennen kun rupeet leikkiin turbojen kanssa niin laita koko voimansiirto kohtuullisen järeillä palikoilla kuntoon. Muuten rupee vituttaan jossain vaiheessa kun aina ratkee jostain. Kokeiltu on.

    Kannattaa varmaan kattella vaikka dart shp lohkoa.
     
  3. santtu84

    santtu84 1st gear

    voiman siirto asia on otettu huomioon. edelliseltä autosta paukku vahvistettu laatikko ja perä uuden koneen teon jälkeen. oli ilman ahtimia.
     
  4. Lintta cruiser

    Lintta cruiser Gearhead

    tommonen ahdettu 383 puskee helposti 1000Nm vääntöä (tai sitten se ei ole oikeasti ahdettu)

    Kannattaa oikeesti miettiä sitä voimansiirtoa. Mä oon rikkonut ahdetulla 305 koneella palikoita jotka kesti viilattujen isolohkojen perässä.
     
  5. sachary

    sachary 3rd gear

  6. max

    max Double Gearhead

    Niinkuin lintta cruiser jo sanoi,niin DART SHP bloki on jo sellainen,että se huolii 400 akselin,että ei tarvitse tehdä tilaa mihinkään suuntaan.

    Jos tommoinen turbo 383 pitäisi rakentaa,niin en edes harkitsisi vanhaa letukan blokia.

    Mulla olis kyllä tallin nurkassa hyväkuntoinen std.kokonen 350 4 bolt bloki......hmmm pitäskö kuitenkin taas pyörtää puheitaan,ja kokeilla joskus moista.....
     
  7. t1mppa

    t1mppa 3rd gear

    Multa löytyy käytetty mutta hyvä 355 short block GM:n 4 bolt lohkolla,takoakselilla,turbotakomännillä ja h- profiiliveiveillä, vois olla edullisempi vaihtoehto. En ole ollut moottoria myymässä, mutta nelisatanen kone kiinnostais...
     

Kerro tästä muillekin!