chevy 4.3 efi pätkii kun kaasuttaa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja tsipi, 7.1.2014.

  1. tsipi

    tsipi Gearhead

    Eli eilen kävin hakemassa autoni käyttöön syksyn levon jälkeen ja se toimi moitteetta ensimmäiset 15 km. Tämän jälkeen kun kaverin pihassa laitoin auton käyntiin ni alkoi kaamea pätkiminen. Auto seis kun muistin, että olin kesän päätteeksi napannut jakajasta keskimmäisen piuhan irti, joka siis oli kuitenkin sen verran levännyt nastan päällä, että auto toimi aluksi hyvin. Piuha kiinni ja käyntiin. Käynti aivan yhtä kauheaa kun aijemmin. Hain sitten vanhat tulpat ja vaihdoin ne kehiin, koska ajattelin temppuni rikkoneen tulpat.

    Uusi käynnistys ja auto käy hienosti. Mutta heti kaasua antaessa sätkättää kuin yksi sylinteri jättäisi välistä. Pintakaasulla ajaminen onnistuu ja rauhallisesti kaasuttaminen saa kierrokset nousemaan ilman katkoja. Kaasun pohjaan tempaisu sakkaa koko motin lähes kokonaan.

    Kysymys kuuluukin, että minkä olen nyt tällä huonosti varkautta estämällä kikallani saanut rikottua? Nyt kiinni olevista tulpista en voi täysin vannoa, että ne on ehjät, mutta pari vuotta sitten ne kyllä kaikki pelasivat.

    Kiitoksia jo etukäteen niille ketkä jaksaa tämän lukea.
     
  2. intiaani_chief

    intiaani_chief 3rd gear

    Jos uusilla tulpilla ensin kokeilet, tarkasta onko egr kunnossa ?
     
  3. G20

    G20 Gearhead

    Huonokuntoiset jakajan kansi ja pyörijä tekee tommosta oiretta.
     
  4. tsipi

    tsipi Gearhead

    Koitan päästä tuolla kauppaan asti ostamaan tulpat ensiks ja kattoa sitten uusiks mitä chevy tykkää. Lueskelin että tuo jakaja vois aiheuttaa tollasta, mutta jotenkin tuntuisi että kaikki tämä on oman tossimisen tulosta kun tuo piuha oli irti. Egr:kään ei välttämättä lepy siitä, että vaihtaa tulpat, koska tuo käynnin parantuminen vanhoilla tulpilla oli merkittävästi parempaa. Tosin osa tulpista oli kastunut mitkä vaihdoin tuolta pois.

    Ei sitten mikään esim puola ole voinut tykätä kyttyrää ja aiheuttaa tollasta? Heikolla kipinällä ainakin mopedit on meikäläisellä tykännyt tehä sitä ettei anna jenkaa tai tehoa. Koskaan ei oo kyllä pätkiny samalla tavalla...
     
  5. tsipi

    tsipi Gearhead

    Pääsin hakemaan tulpat ja otin siinä samassa puolankin. En tosin meinannut enää päästä liikkeen pihasta kun pätki niin rajusti että sammui 2 kertaa pakilla. Siitä sitten matka kuitenkin jatkui aivan tyhjä käynnillä. Lähes yhtään ei sallinut kaasua. Noin 10 km jälkeen hiljakseen kaasua koko ajan nostaessa saatiin kuitenkin 80 tauluun ilman mitään pätkimisiä. Jos tosin yhtään rajummin tamppas kaasua ni heti sätkii.

    Kokeillaan uudet tulpat sisään heti ku kone on vähän jäähtyny.
     
  6. 12345678910

    12345678910 Gearhead


    Tuolla tod. näk. se vian aiheuttaja...
     
  7. xarper

    xarper Gearhead

    Ääni jakajan kannelle/pyörijälle kans, tyyppivika näissä.
     
  8. Bruno59

    Bruno59 3rd gear

    Kun se piuha on ollut huonosti kiinni, niin varmaankin iskenyt siellä kipinää-valokaarta ja kansi-pyörijä huonona, onneks on halapa remontti
    Katso myös sen piuhan liitos voi olla se myös huonossa hapessa
     
  9. tsipi

    tsipi Gearhead

    Uudet tulpat sisällä ja se riitti chevylle tällä kertaa! Ei testi lenkillä pätkässy enää kertaakaan. Nyt jos uudestaan alkaa valittaa ni sitte uutta jakajaa kehiin.

    Kiitokset kuitenkin nopeista vastauksista ja vinkeistä!
     

Kerro tästä muillekin!