Chevy ´55:n kaato kauhajoella

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja jusssi, 27.8.2005.

  1. heikkisj

    heikkisj Gearhead

    Huh, oli kyllä kuin painajaisesta. On ollut kyllä erinomaisen hyvin tehdyt turvakaaret - onneksi!!!
     
  2. hot34

    hot34 1st gear

    bad 55

    joo eli kuskin kavereita ollaan ja hänellä on jalka poikki,nivel siteet rikki ja silmissä painetta. (minun kuulleeni) että ei kuski ihan hyvin voi :(
     
  3. eepi

    eepi 1st gear

    Oli kyllä niin kauheen näköstä kiepsuntaa että rupes oikeen pahaa tekemään kun katto. No onneksi kuski on sentään elossa eikä mitää "vakavempaa" hänelle sattunut. Paranemisia sinne Nakkilan suuntaan.
     
  4. Moppe70

    Moppe70 1st gear

    Joo, eipä noista jutuista saanut oikeen käsitystä siitä kuinka karmeeta kieputusta se on ollu. Ei moista kyytiä toivois kellekkään. Kaikkee hyvää ja pikaista toipumista nakkilan suuntaan. :wink:
     
  5. Jukka_S

    Jukka_S Gearhead

    Kummatkin olivat nopeasti paikalla.

    Ryhmä taisi olla ET Bracket. Paikalla oli pari muutakin Outlaw-ryhmän tasoista laitetta. Onneksi ei käynyt kuljettajalle tuon pahemmin. Pikaista paranemista toivottelen.
     
  6. tapsa4x4

    tapsa4x4 Gearhead

    Miksiköhän tosta aukesi apukuskin ovi kun auto rupesi kallistumaan ekan kerran kuskin puolelle?? :eek: :eek:
     
  7. MikkoV

    MikkoV Gearhead

    Ai saamari mikä kaato. Laittaa miettiin kaarien tarpeellisuutta omaankin kinneriin...

    Ja todelllakin tekee pahaa hienon auton puolesta.
     
  8. MiCiC

    MiCiC 1st gear

    Kävi vielä mielessä yksi juttu mikä oli melkoinen onni tässä tapahtumassa..

    Hyvä ettei ollu toisella radalla nopeampaa autoa.. :-?
     
  9. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Se on se ilmavirta ihmeellistä kun vauhtia on reilu kakssataa. Erikoinen juttu myös se, että auton kallistuessa kuskin puolelle ilmassa ollut oikee takarengas pysy syvällä pyöräkotelossa. Ehkei siellä vaan ollut ulospäin enempää joustovaraa. No, kaipa tuo hylsy tutkitaan ja kerrotaan jos jotain epäilyttävää löytyy. Oli todella hurjat voltit, enpä olis halunnut olla kyydissä; ihme olis jos ei olis sattunut ja olo kipeä.
     
  10. transam79

    transam79 1st gear

    sama rata,suhteelisen samat autot pariviikkoa aikaisemmin testipäivillä ilman mitään ambulansseja,sammutuskalustoa,kuskit ilman kypärää ja turvavöitä,kavereita kyydissä eikä ainakaan näin katsojan silmiin näkynyt että rataa olisi liimattu.tutun dusteri meinasi lähteä lapasesta mutta toki paljon hiljemmasta vauhdista mutta säikäytti sekin

    http://www2.kauhajoki.fi/route67cc/
     
  11. vee-kasi

    vee-kasi Gearhead

    Ettei tuossa asfaltin pinnassa vain ollut jotain paskaa tai kallistumaa? Katsokaapas tarkkaan, ja kommentoikaa. Tuntuu kuin peli olisi ollut pienoisessa sladissa jo aika aikaisin....

    Terveiseni kuskille ja voimia paranemiseen sekä fyysiseen että henkiseen. Täytyy aina muistaa se, että noita peltejä ja palikoita saa aina uusia vaikka kuinka sylettäisi tapahtunut, mutta henkeä ei!
     
  12. Muki

    Muki Gearhead

    Tää on nyt ihan arvailua mutta olisiko esimerkiksi perän tuennasta pettänyt linkkitangon heim. Mitä on maailmalta kuullut niin sellainen tapahtuma voi ja yleensä saakin varsin radikaaleja piruetteja aikaiseksi.
     
  13. MiLe

    MiLe 1st gear

    Auton rakentajan ja tason tietäen, 55: sta EI VARMASTI pettänyt mikään linkkitangon heim ( mikä lieneekin) tai mikään muukaan palikka. Ainoastaan rata on ala-arvoinen kyseisille nopeuksille, pito petti. Pikaista parantumista Nakkilaan.
     
  14. Muki

    Muki Gearhead

    Noh noh, ei tulisi pieneen mieleenikään arvostella ao. teamia. Mutta ainahan voi olla materiaalissa tai valmistusprosessissa joku vika, mikä sitten tulee esiin pahimmalla mahdollisella tavalla. En nyt luulisi sen olevan ainutlaatuista maailmassa.

    Kunhan arvailin.
     
  15. luppes

    luppes 1st gear

    kaato

    Ylläolevaan sen verran että ei nopeuksille vaan tehoille. Olen ihmetellyt kun ukot menevät ajamaan lentokenttäradoille jopa 7 sek. peleillä.
    Kauhajoen kaato videossa näkyy selvästi että rata on liimattu jotenkin vain 200 metriin asti, liimarajan jälkeen näyttää pito irtoavan ja loppu onkin ikävämpää katsottavaa.
    Tän tasoisilla vehkeillä ei saisi mielestäni ajaa kun liimatun matkan, hyvä esimerkki FHRA:n kisat Kalajoki jossa ajettiin 1/8 mile ja sekin oli liian
    heikkopitoinen n. 1000 hp vehkeille vaikka rataa oli liimattu Alastaron malliin.
    Auliksen kanssa just edellisenä päivänä puhuttiin noista turva jutuista
    jotka joillakin lentokenttäradoilla varsinkin harjoitus tapahtumissa ovat olleet täysin luokattomia.
    Tietysti kuskitkin voisivat vähän enemmän miettiä missä ajaa kovemmilla vehkeillä kun varmasti tietävät että ongelmia on pidon kanssa.
    Get Well vaan sinne nakkiilaan myös minulta.
    - Luppe -
     
  16. chevy 2

    chevy 2 Gearhead

    näytti että oik puolen ripustuksessa tapahtui jotain mikä sai auton kaartumaan vasemmalle ennen maalia.kun kuski korjasi liikkeen niin sitte lähti.oik puolen takarengas painui heti lokasuojan sisälle.normaalia?en tiedä kun en linkkiasiantuntija.joka tapauksessa ilkeä tapahtuma ja toivotan nhra:n(nurmoo hot rod association)nimissä pikaista paranemista niin henkisesti ja fyysisesti kok tiimille.
    t:vatanen/streetman 825
     
  17. 5670

    5670 Gearhead

    jos linkit toimii ja on ehjät niin kun paino oli vasemman renkaan päällä ja kori painui alaspäin nosti linkit oikeanpuolen renkaan ylös?sehän niiden rautahäkkyröiden homma ainakin lähdössä on eli pitää koppa ja perä samassa linjassa.
     
  18. Jukka_S

    Jukka_S Gearhead

    Liukkaitahan nuo lentokenttäradat ovat tuon tehoisille laitteille. Omaan silmääni näytti paikan päällä vasemmalta puolen rataa katseltuna että perä oli irti hieman jo vähän ennen baanan puolta väliä. Näytti hieman mutkittelevan. Sitten se yhtäkkiä heijasikin kunnolla ja peli lähti voimakkaasti jakamaan oikealle päin.

    Melko voimakas sivutuulikin puhalsi vasemmalta, mutta en oikein usko ettäsilläolisi ainakaan merkittävää vaikutusta tilanteen syntyyn.
     
  19. elky_^^

    elky_^^ 1st gear

    tulipa taas mieleen Raiskin Vesan pyöräytys......sillon muutama vuosi sitten...
    melkosta pyöritystä.... huh huh mitäs tässä nyt oikeen voi sanoo.... muutakun et näistä täytys tehä kaikille kilpaa ajaville semmonen kooste video joka pitäis kattoo aina kaudella vaikka muutaman kisan välein niin pysyis mielessä se et vaikka tää onkin ehkä yks turvallisimpia autourheilu lajeja lukuunottamatta autosuunnistusta niin aina se vaara siä piilee ja turva asioista ei oo syytä lipsu....
    en mitenkään halua moittia rata henkilökuntaa tai muuta mutta kun joku aika sitten oli juttua siitä kuinka kalliita noi osan otto maksut on fyyralla jne jne. niin kyllä olis hyvällä radalla estetty tai ainakin tilanne olis ollu huomattavasti "rauhallisempi"....
    Harmi että OL ryhmä pieneni ens viikonlopuks mut mut... ei maha mitään... :(

    Noh mä oonkin kyl enemmän timosetä (Äikää) fani 8) *naurahtaa* :lol: :lol:

    Pikasia paranemisia Niemiselle Tampereenkin suunnalta...ens kaudella sit varmaan toivottavasti taas !!!
     
  20. JUX-26

    JUX-26 1st gear

    Pahan näköistä jälkeä! Tilanne jota järjestäjät pelkäävät, eivätkä toivoisi koskaan näkevänsä. Radan tekoon panostetaan sen kuin vain osataan ja voidaan. Lentokentillä se tahtoo vain olla hankalaa, meillä (Kalajoella) kun asfaltti on karkeaa ja hiekka tuppaa niihin koloihin kertyä eikä se kumikaan tahdo koloon tarttua. Tällaiset tapahtumat kuuluvat ikävä kyllä lajiin oli syyt sitten missä ja mitkä hyvänsä. Onneksi kuskilla kuitenkin henkikulta säilyi! Ne turvavarusteet.... Onneksi ne on keksitty!!!

    Joka kisapäivän aamuna, kun kalustoa katsoo ja niiden potentiaalia käy mielessä, että ollaanko radalle nyt varmasti tehty se kaikki mitä voidaan.

    Toisaalta kuskienkin vastuulle kuuluu kokeilla miten kapine radalla käyttäytyy.... ....ja tehdä voitavansa.
     

Kerro tästä muillekin!