Chevy ´55:n kaato kauhajoella

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja jusssi, 27.8.2005.

  1. 1lysti

    1lysti 1st gear

    entäpä tärkein, eli kuski, millasissa voimissa ollaan?
     
  2. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Niin ja jos ihan nihilistejä ollaan niin semmosta ei edes ole olemassa kun keskipakoisvoima... Ainakaan fysiikassa :wink:
     
  3. WOT

    WOT 1st gear

    Näinhän se on. Fysiikan opettajat jaksavat aina riehaantua aiheesta, jos joku menee erehdyksissä puhumaan "keskipakovoimasta". Kaikki silti tietää mitä sillä tarkoitetaan. Vähän sama asia, jos joku puhuu automaattivaihdelaatikoiden yhteydessä lauhduttimesta...

    Tollasen Googletin: Jatkuvuuden laki (Newtonin 1. laki)

    Ei muuta. Jatkakaa. :)
     
  4. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Tänk juu linkistä, tosta voi opintiellä olla joskus hyötyä... Sori jätkät, mä tuun aina lässyttää offtopikkia, yritän parantaa tapani. :D
     
  5. SG440

    SG440 3rd gear

    No juu.Aika kauankin Raiskin kaadon jälkeen ilmesty mun -34.Ei ole katuauto eikä ole mitään tekemistä Raiskin auton kanssa.
     
  6. 69camaro

    69camaro 1st gear

    Tällaista huhua olen kuullut että pojat aikovat rakentaa Bel Air entiseen kuosiin.
     
  7. teea

    teea 1st gear

    Jep paikalla olin kun tämä sattui, lippuja myymässä :D Siinä meni nätti auto.
     
  8. Jza

    Jza Double Gearhead

    Pitää luonnollisesti paikkansa, mutta yritätkö sä oikeasti väittää että jos rengas pyörii 230 kilsan nopeutta vastaavalla rundilla ja sitä systeemiä käännetään johonkin suuntaan, niin akseli pettää jostain kohtaa?

    Aika hurjalta vaikuttaa. Onkoonkin että niissä on massaa ja hitausmomenttia vaikka muille jakaa. Asiastahan en mitään tiedä, mutta eikö noita ole säännöissä pakotettu mitoittamaan siten että ne pysyy nipussa?
    Olishan se aika hauskaa jos rallipeleissäkin kahden markan nopeudessa renkaat lentelee huit sun hiivattiin kun ne irtoilevat keskihakuvoiman takia jossain mutkassa tai pompussa, missä auto vähän kääntyy kyljelleen.
    Tai vaikkapa formuloissa ja Nascareissa...
     
  9. Pro ´55

    Pro ´55 Gearhead


    Taisitpa pikkasen ymmärtää väärin ja eksyä koko aiheesta. :(
    Väännetäänpäs sitten ihan oikeesti rautalangasta: :wink:

    Siis Vaikka Kuinka Nämä Edelliset Kirjoittajat Keksivät Ufo-teorioita Eturipustuksista ja Pallonivelistä, Siitä Autosta Ei Ole Hajonnut Kesken Ajon Mitään Sellaista Mikä Olisi Aiheuttanut Radalta Ulosajon Eikä Myöskään Sellaista, Mikä Olisi Vaikuttanut Takarenkaan Lokarin Sisällä Pysymiseen Auton Lennähtäessä Ilmaan Tossa Videolla.

    Rengas Pysyy Kyseisessä Tilanteessa Lokarin Sisällä Fysiikan Lakeihin Perustuvista Syistä.

    Rengas, Akseli Ja Ripustukset Niin Edessä Kuin Takanakin Ovat Siis Ollet Vielä Tuolla Hetkellä Ehjät.
    Takaripustukset Mahdollistavat Akselin Kallistelut Ja Koska Moisella Läskillä On Moisessa Pyörintänopeudessa Sen Verran Valtava Hyrrävoima, Ei Akselin Tai Renkaan Paino Pudota Rengasta Ulos Pyöräkotelosta Vaan Hyrrävoima Pitää Takaläskin Väkisin Horisontaaliseti Vaakatasossa Niin Pitkälle Kuin Ripustuksien Liikevara Vain Antaa Myöden. Vaikkakin Ympärillä Oleva Koppa Olisi Missä Asennossa Tahansa.
     
  10. Jza

    Jza Double Gearhead

    No hyvä niin. Mä tosiaan käsitin että jotain olisi muka mennyt poikki siksi että hyrrävoimat mukamas pitävät läskiä rataa vasten samalla kun muu auto lähtee valmistautumaan ryydloikkaan.
     
  11. Mikämies

    Mikämies 1st gear

    Niin siis, rengashan pysyi kotelossaan toisella puolella, kun toinen oli maassa(tästähän kiisteltiin,vai,myös,hä?!) koska anti-roll bar pitää perän suorassa/vaaterissa runkoon/koriin nähden.Kyseisessä autossa varmaankin oli tällainen fourlinkkienkin takia?Tiädä noista hitaus- tai muista voimista :odroll: Mutta olimitenolinäinon 8)
     
  12. elky_^^

    elky_^^ 1st gear

    Hurjia kavereita !! noh kyllähän kivinummikin rakensi anglian sillon !! :odroll: :odroll:
     
  13. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Mä kattelin videosta että kun auto alko olee jo aika kallellaan, akseli oli ihan yhtä kallellaan (ellei enempikin kuin auto ja se takaläski siis jemmassa siellä kotelossaan). Eli koko paketti kallistu tasatahtiin yhtä rankasti. Eli siinä ei hyrrät eikä voimat pidelleet renkaita missään horisonttaaleissa vaakatasoissa, sen enempää kuin vertikaaleissa pystytasoissakaan. :)

    Mut pääasia että kuski kunnossa ja kyl siit viel auto tulee jos ukot niin haluavat.
     
  14. Wesuri

    Wesuri 1st gear

    Tuossa on vielä mun ottama kuva autosta paikan päällä, vaikka onhan näitä parempilaatuisiakin otoksia jo nähty. Nappasin foton kun se tuli hetkeksi takaisin alueelle trailerilla.
    http://www.digikuvia.fi/album/renderima ... height=449

    Olin siinä juuri menossa parkkipaikalle joitain autoja tsekkaamaan kun AMC ja 55 oli viivalla, päätin sitten katsoa lähdön ja puolenvälin jälkeen katsoin näyttötauluja. Takaisin radalle katsoessa 55 ja erinäistä osaa oli ilma täynnä, eipä ollut järin kiva näky se. Jokos kuski on OK?
     
  15. gremlin

    gremlin Gearhead

    Juuri nain siina tapahtuu, Rengas NOUSEE kuppiin, eli se menee pois pysty tasosta, eli se siita hyrravoimasta :soosoo:
    Sita paitsi autossa renkaat on yleensa vertikaalisesti :eek: ,
    paitsi Kuplassa :rotfl:
    Perustakko noi juttusi tuohon peruskoulu tason fysiikkaan, vai ookko nahnyt ettei ollut ripustuksista hajonnut mitaan???? :-?
    Poijjaat ovat hakeneet toisen 55 letukan ja sita laittavatten, onko se sitten sama auto vai ei kun se on ajossa :odroll:
    Yhta paljon kuin Forstenin ja Raiskin 34;set :odroll: :odroll:
    Kansa vaatii lisaa rautalankaa :wink:
     
  16. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Niin ja mä voisin sen verran lisätä että se varmaan kaatu sen takia kun se ei enää pysyny pystyssä. Että sellasta tälläkertaa häh!?
     
  17. S.A

    S.A 1st gear

    Jooh, pakko tähän on jotain kommentoida. Sen verran kyllä kirpas kattoa.
    Kuskille paranemista ja stemppiä ja toivottavasti joku pystyy tosta autosta jotain vielä loihtimaan. Sen verran tyly kohtalo olisi tuolle 55:selle jäädä romuksi.
     
  18. lätyskä

    lätyskä Gearhead

  19. Pro ´55

    Pro ´55 Gearhead

    Re: kaato

    Tarkoitukseni ei ollutkaan olla tutkintalautakuntana tapahtuneelle, vaan tuoda esille että on olemassa ihan yksinkertaiset selitykset eri osien toiminnalle niiden tehtävissään, sekä niiden toiminnalle tapahtumien kulussa, kun toisaalla arvotaan prässättyjä tukivarsia ja poikkinaisia linkkitankoja, sekä liian suuria ilmanvastuskertoimia.
    Kupeelleen meni jokatapauksessa ja Luppe kiteytti asian melkolailla hyvin. Toivottavasti jotakin opitaan.



    Hieno homma, jos juoru pitää paikkansa ja viisvitonen on kasaantumassa jälleen. Aina on mahdollisuus rakentaa tilalle vieläkin parempaa kun edellisestä on otettu oppia.
     
  20. Cadillac390Man

    Cadillac390Man Gearhead

    Missäs vaiheessa Chevy ja kuski nykyään on?
     

Kerro tästä muillekin!