Chevy 6,5 diesel pumpun optinen anturi

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Redneck61, 9.10.2007.

  1. Redneck61

    Redneck61 Gearhead

    Autoni chevy pickup -94, moottori 6,5 turbo diesel. pari kuukautta sitten tuli käyntihäiriö, lakkasi vetämästä. Vikakoodit 18,35,36. .Jonkinaikaa kyseltyäni otin varaosasyöttöpumpumpusta irti optisen anturin ja asensin sen autossa olevaan syöttöpumppuun. Auto käynnistyi ja alkoi taas vetää mutta tyhjäkäynti välillä aaltoilee ja käynnistäessä startti sahuuttaa mielestäni vähän liian pitkään. Lisäksi jäljelle jäi vielä vikakoodi 36. Hämmästyttää se tiedon vähyys ja myöskin salailu mikä liittyy tähän 6,5 turbo dieselin pumppu/elektroniikka mystiikkaan. Eikö olisi jenkkimiesten pidettävä sen verran yhteishenkeä, myös korjaamoiden että tietoa olisi suomestakin saatavilla. Joten onko kellään tietoa samanlaisesta optisen anturin viasta ja asennuksesta/säätöarvoista/toimintaperiaatteesta. Olisin tiedoista kovasti kiitollinen. Redneck 61
     
  2. kane

    kane 1st gear

    Salaista on, itse tilaan jenkeistä tarvikkeita + haen tietoa kun tarvii.

    36 on "Injection pulse width error (response time long)" eli yli 2.5ms.
    Heikko pumpun solenoidi voi aiheuttaa koodin 36. Scannerilla näkisi pulssin käyttäytymisen, jos se on satunnaisesti yli tai heittelehtii kun painaa pedaalia se tarkoittaa huonoa solenoidin kytkentää tai solenoidia itsessään. Jos ei heilu, ckt 985 piuhassa kontakti poikki/huono (punainen piuha FSD E pin => PCM C2 pin, muutamat liittimet välissä) tai PCM vika.
    Tätä lueskelen 94 shop manuaalista, omaa kokemusta ei ole tarvinnut onneksi pumpun kanssa vielä kartuttaa.
    Jos otat optisen anturin liittimelle tulevan välikaapelin pois (häiriösuoja kaapeli), vaikuttaako? Katso myös FSD liitimet + kaikki muut piuhahässäkkään kuuluvat liitokset.

    t.kane
     
  3. Joe Hunt

    Joe Hunt Double Gearhead

    Kyllä täältä jotain infoo löytyy sentään; seurailepa punaniska näitä juttuja vaan.Paljon on ollut juttua esim.siirtopumpusta,FSD ongelmista jotka yleensä aiheuttaa noita probleemia.Tuntuu että näissä rakkineissa on korjattu viat kyllä mutta ei syvennytty niiden aiheuttajiin?!
    Kannattaa tarkastaa laitteiden kunnollinen maadoitus,siirtopumpun tuotto ja sen jännitesyöttö sekä FSD modulin kunto ja laittaa se jäähdytyssiiliin pois sieltä lohkon "sisältä".
    Tuolla myös hyötytietoo: www.ssdieselsupply.com
     
  4. keijon

    keijon 1st gear

    Polttoainepiirin paine

    Tarkistappa toi paine. Jos ei ole kohdallaan 3-5 psi:tä niin aiheuttaa ongelmia käynnin suhteen. Siirtopumppu mulla meni rikki niin antoi herjaa optisesta anturista. Eli virrat päällä siirtopumppu nostaa paineet 4.5psi:hin ja pumppu pumppaa kunnes viimeinen jälkihehku sammuttaa siirtopumpun jos autoa ei käynnistetä. Jos käynnistetään öljynpaine anturi ECU:n kautta pitää siirtopumppua päällä niin kauan kuin auto käynnissä. Jos ei paineet kohdallaan vaihda polttoainefiltteri tarkista siirtopumpun tuotto 15 sekuntia ja 0.25 litraa jos ei niin koita vielä ilman polttoainekorkkia. Jos nuo kohdallaan eikä paine riitä auto käynnissä on ilmeisesti rikki "fuel pressure regular valve" eli polttoaineen takaiskuventtiili joka sijaitsee syöttöpumpussa kiinni johon tulee myös paluupuolen letku. Niin ja painemittari maksoi vaasassa lakeuden hydrolla 15€ ja vähän letkua sekä T haara että saat väliin mittarin.
     
  5. GMC-96

    GMC-96 1st gear

    Tuon polttoainelinjan paineen voi mitata kätevästi siitä vedenpoisto/putsarikotelon tyhjennusventtiililtä. Eli venttiilin jälkeinen letku irti, mittari tilalle, kone käyntiin ja sitten vaan hana auki. Näin ei tarvitse viritellä mitään T-haaroja polttoaine linjaan :wink: .
     

Kerro tästä muillekin!