Chevy 6,5 turbodieselin startin pultit katkeilevat

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Redneck61, 8.11.2007.

  1. Redneck61

    Redneck61 Gearhead

    Jälleen tämä kuuluisa 6,5 petti minut ja katkaisi toisen starttimoottorin kiinnityspultin. Onko muilla ollut vastaavia ongelmia. Kuuluuko startin toisesta päästä mennä jonkinlainen tukirauta esim. lohkoon? Ehkä se vähän tukevoittaisi startin kiinnitystä. Nyt katkesi jo toinen startin pultti ja autohan ei sitten voi käynnistyä kun startti vääntäytyy vinoon asentoon ja rääkäisee rumalla äänellä. Autossani on kylläkin syöttöpumpussa jonkin asteinen vika , starttaus on jonkin verran normaalia pidempikestoinen mutta pitäisihän startin sentään kiinni pysyä vaikka pitempäänkin sahaisi.Täytyypä taas yrittää kaivaa katkennut pultti lohkosta, toivottavasti irtoaa ilman suurempia tuskia. Tiedoista olisin kiitollinen redneck 61
     
  2. kylähullu

    kylähullu 3rd gear

    Kyllä mulla ainenkin on tukirauta, se menee startin päästä moottorin kupeeseen.
    Just tuo raudan puuttuminen on aika yleinen syy pulttien katkeamiseen.
     
  3. mätkä

    mätkä Gearhead

    samaa mieltä joku on irrottanut startin aiemmin eikä ole viitsinyt laittaa takasin sitä tukirautaa. Mut jos ei meinaa muka kestää niin voi olla että tarvis vähän shimmiä startin ja lohkon väliin. Sen pystyy ihan testaamaan kun starttia ei pyöritä että kuinka hammaskosketus osuu kohdilleen. Jos hanittaa niin tottakai se ajan myötä vääntää starttia ja seuraa pulttia katkeilua
     
  4. sedandeville

    sedandeville 1st gear

    ja niitä tukirautoja saapi ainakin souht west tradesta ja hinta taisi olla jotain 4,10,- tai sinnepäin.
     
  5. Ei kestä ilman tukirautaa millään. Mä yritin vuoden ajan selvitä ilman ja 4 pulttia yhteensä katki.
     
  6. blueflame

    blueflame 1st gear

    laittakaa shimmit kondikseen, ennen kuin lähtee startin vetopääty lentoon
     
  7. voittol

    voittol 2nd gear

    Ainakin 6.2:ssa pulttia menee kun reikäleipää ,ainakin jos tukirauta puuttuu tai peräti katki.suburpanissa joka palveli meitä luotettavasti 8vuotta ,oli erellinen omistaja lisännyt startin pysyvyyttä tekemällä pykälää isomma kiinnityspultit ,ilmeisesti kannenpulteista.Oli siinä meikä kireenä kerran ,kun uutta starttia asensin ,eihän tähän sovi eres pultit!Tilanne kuitenkin selkis ,kun ensin soitin ja haukuin osamyyjän..
     
  8. blueflame

    blueflame 1st gear

    jos starttia ei ole säädetty hammaskehälle oikein jää bendix kiinni hammaspyörälle ja kone murjasee pultit poikki, eli startti pyörii koneen mukana hetken. startin ja lohkon väliin tulee laittaa oikeat sovitus levyt eli shimmit, jolloin hammaspöyrillä on sopivasti välystä nyt vois alkaa kestämään
     
  9. Joe Hunt

    Joe Hunt Double Gearhead

    juuri näin,ei mulla mitään tukirautaa ole ja hyvin kestää!tietty ne pultitkin kannattaa olla siihen tarkoitettuja...
     
  10. nyffikaakoo

    nyffikaakoo 1st gear

    Erräällä emännän sukulaisella alkoi homma startin pulttien katkeilulla ja niitä sitten uusivat ja vahvistelivat. Sitte kun meni kampiakseli poikki, niin huomasvat että kannenetiiviste toisinaan tihkui vettä pesään sen verran että se mojautti startatessa. Meilenkiintoinen ilmiö sikäli, ilmeisesti tihkui vain yhden pytyn sisään ja niin että jos päivän seisoi kone, ei ollu ongelmaa. Ehkä vielä tarvi olla imuvaihe päällä siinä sylinterissä kun pysähty, en tiedä tarkemmin... Mutta ilmeisesti noissa 6,2 ja 6,5 koneissa menee startinpultit muutenkin.
     
  11. blueflame

    blueflame 1st gear

    aivan, tai olisko ollut ajoitukset boheemissa ja kiuas monottanut takaspäin... mene ja tiedä
     
  12. aspeha

    aspeha 1st gear

    kas hiljattain putos kans subun startti ja pultit poikki.....yllättävän kivuttomasti lästi pätkät pois...siihen nähen kui karmee rapula oli.......no työasentohan oli ergonominen ja salli hetken levon välillä........

    se tuki rauta puuttuu kans ja näyttäs et lokilämppärin vastus saattaa olla syy miks poistettu????????
     

Kerro tästä muillekin!