Chevy 6.5d lohko halki?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja SunBeam_Fi, 28.5.2017.

  1. SunBeam_Fi

    SunBeam_Fi 1st gear

    Tervehdys!
    Ihan vaan mielenrauhaa saadakseni tai verenpainetta kohottaakseni kysäisen enempi tietäviltä:

    Kyseessä 380t km ajeltu -94 Subu. Päivänä muutamana hoksasin uuden reviirimerkin pihan asfaltissa.

    Tarkempi tutkimus osoitti aineen olevan jäähdytysnestettä, jota auton alle mulkaistessa näytti tulevan etuakselin tienoilta kuskin puolelta ja tippa tahtiin.

    Kauhein skenaario oli ajatuksissa tieten lohkon halkeaminen.
    Voisikos kokeneemmat seuraavien seikkojen perusteella suuntaa antavia arvioita.

    -Öljynpaineet on tallella, tyhkäkäynnillä hieman alhaiset (olleet aina), mutta kierroksilla ok.

    -vedet ja öljyt omissa loosseissaan.

    -ei lämpöongelmia ja käy/ ottaa kierroksia ja käynnistyy normaalisti.

    -glykoli tuoksahtanut kabiinissa jo paljon ennen vuotoa jos lämppäri ollut päällä.

    Pisteenä ii:n päällä, luin jostain, että jos pumpun ajoitukset on pielessä ja ilmenee nykimistä, voi se särkeä koneen. No, moottoritiellä jokunen aika sitten jouduin linttaamaan reilummin kaasua liikennetilanteen niin vaatiessa, niin kickdownin toimien jälkeen kulku oli jonkin aikaa nykivää. Heti en hidastamaan pystynyt, mutta kun kaasua sitten lopulta löysäsi, meno normalisoitui.

    Mieluusti kuulisin ajatuksia ja arvioita asiasta.

    -Kiitos ja kunnia
     
  2. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Eikai näissä lohkohalkeemat yleensä vesivuotona näy? Ainakaan ensimmäisenä. Noilla kilsoilla alkaa jo vesipumppu oleen valmis, jakopään välipalan tiivistys pettää ja kannentiipparitkin tihkuu ainakin..
     
  3. helvetinkat

    helvetinkat Gearhead

    siis onko oikeasti ilman turboa oleva?
     
  4. hantta

    hantta Gearhead

    2x vika: vesipumppu+ lämppärin kenno.
     
    Jussi289 ja palontie tykkäävät tästä.
  5. SunBeam_Fi

    SunBeam_Fi 1st gear

    Erhm tuota. Tässä pelonsekaisessa tilassa todellakin unohdin mainita tuon käppyrän: on siis turbolla.
     
  6. palontie

    palontie Double Gearhead

    Eiköhän se sieltä vesipumpusta tule tai lohkolämppärin juuresta.
     
  7. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Ja tuo nykiminen vois olla polttoaineen siirtopumpun oireilua tai ilmavuoto.
     
  8. SunBeam_Fi

    SunBeam_Fi 1st gear

    Kiitos...
    Täytyypä toivoa, että vesipumppu olisi ropleemana.

    Jatkoon kysäisisin kuiten, että minkämoisia oireita haljennut lohko toisi tullessaan?

    Ja tietty vähän villiä arviota korjaamotaksoista mahd.vesipumpun vaihtoon. :)
     
  9. Morbidelli

    Morbidelli 2nd gear

    Haljennut lohko tuo tullessaan ekana mystisiä jäähdytysnesteen katoamisia.
    Riippuu mistä halkee/säröilee.
     
    Muokattu: 28.5.2017
  10. hantta

    hantta Gearhead

    Mahdollista, mutten heti muista gm dieselin lohkoa, joka vuotaisi nestettä ulos, kansia kylläkin, ja muuten halkinaisia lohkoja on tullut vastaan ;)
     
  11. Morbidelli

    Morbidelli 2nd gear

    Joku tässä foorumilla tokaisi, että 6,2/ 6,5 moottorit ja kannet on KAIKKI enemmän tai vähemmän halki.:eek: On jo sen verran elettyä elämää takana moottoreilla. Kaikki em. moottoreiden omistajat saivat varmaan piston sydämeensä väittämästä.:rotfl: Varmaan totta toinen puoli.
    No nyt vaan odotellaan oireita ja jatketaan ajamista normaalisti.:)
     
  12. SunBeam_Fi

    SunBeam_Fi 1st gear

    Jep...näin olen minäkin kuullut. Tähän kotteroon on kansiremontti tehty n.10.000km sitten kun pahvi oli tullut tiensä päähän.
    Lippuja ja lappuja remontista on iso liuta, mutta suurin osa kamppeista meni takaisin vaihtamatta, mutta tärkeimmät osat mm.kannen pultit ovat luonnollisesti uusia.
     
  13. SunBeam_Fi

    SunBeam_Fi 1st gear

    Joo...
    Eipä ollut lohko halki eikä vesipumppu eikö lohkolämmitin. Mikä lie. Korjaamolle lähtö päivänä vuoto oli hävinnyt ja reviirikin pysyi puhtaana.

    Todistusaineistoa löytyi kylläkin alavesiletkun ja sen suojaputken välistä. Jostain on vuotanut vaan ei enää.

    Kiitos kuiten taas kaikille ajasta ja ajatuksista.
     
  14. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Talvi on sellanen hauskuus täällä, että esim. vain yhden kerran kirrattu ison vesiletkun klemmari alkaa kylmällä mehimään glykolia välistä(jos on siis käytetty irti). Vaatii aikas usein muutaman kylmä-kuumasyklin jälkeen uusintakiristyksen.
     
    DX tykkää tästä.
  15. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Esson legendaa. Ikuna ei ole tullut yhtään lohkoa vastaan joka olisi halki ilman JÄÄN vaikutusta. "Normaalisti" haljennut lohko saattaa kadottaa öölinpaineet ja tai katkaista kampiakselin. Ja juu sellaista kuuskekkosta ei taida enää nykyään löytyä jossa ei olis jonkinlaista halkeamaa tai poretta kansissa ja lohkossa. Osasyy on valmistajan ja suurin syy mettäinssien.
     

Kerro tästä muillekin!