Chevy Astro - 4.3L V6 Moottori ongelmia

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja JenkkiJuniori, 31.7.2014.

  1. JenkkiJuniori

    JenkkiJuniori 1st gear

    Elikkäs, bensavalo kun syttyy,(3 palkkia jäljellä),
    Sitten kun painan kaasua,vähän enemmän kuin normaalisti niin auto hyytyy, booaa... mistä tämä johtuu???
    Saako liian vähän ilmaa..?
    Onko motissa pahasti joku vikana..?
    Ja pari kertaa reippaan kiihdytyksen jälkeen kun päästän kaasun kokonaan pois, auto sammuu?....siis van silloin kun bensaa jäljellä 3palkkia(digi mittari)!
    APUA! :cry:
     
  2. Mudracer

    Mudracer Gearhead

    Tankkaa, jos sillä ongelmat poistuis.
     
  3. caprice305

    caprice305 Gearhead

    noi digimittarit ei ole luotettavia. Itse jäin S10 Blazerillä 2 kertaa parkkipaikalle kun oli 3 palkkia mittarissa. Itse ajoin rauhallisesti et en tiedä olisko boannu kaasulla mut ei enään käynnistyny ennenkuin kanto jerryllä lisää bensaa.
    EDIT: tosin välillä pääs jopa 2 palkkiin ja vielä tankille. Astrossa koittanu pitää enempi bensaa vaikka ei jaksais tankata kuin vasta "huomenna" ni en tiedä onko samaa vikaa.
     
  4. st. vitus dance

    st. vitus dance 3rd gear

    Ei just amerikan GM:stä kokemusta mutta saksan Senaattorissa oli samaa ominaisuutta.
    Yleisestikkään soppamittarit ei anna välttämättä kovin reaali-aikasta tietoa.
    Jos auton tankkaa mittarin mukaa täyteen, sinne voi mahtuu silti vielä montakin litraa tankkiin.

    Sitten kun ajelee niin tuntuu että eihän tää lossa vie paljon mitää koska mittari näyttää täyttä varsin pitkään.
    Sitten seuraavan sadan kilometrin matkalla saattaakin pudota monta palkkia.
    Tuntuu pätevän myös viisari-näyttöihin koska nekin vaikuttaa laskevan "epälineaarisesti".

    Eli kokeeks ainetta auton tankkiin ennen kun rupeaa jakajaa vaihtelee.
     
  5. A.X.U.

    A.X.U. 3rd gear

    Meil on kaksi samanikäistä ja samanlaista s10 Blazeria ja toisella voi ajella vielä kahdella palkilla kun taas toinen sammuu kovassa jarrutuksessa jo kolmella palkilla.
     
  6. xarper

    xarper Gearhead

    Taitaa olla enemmänkin ominaisuus näissä just.
     
  7. NUS-50

    NUS-50 2nd gear

    Se on kyllä tullut näiden kanssa opittua, ettei niihin bensamittareihin voi luottaa - monesti edes suuntaa antavina. Täytyy vähän pitää mielessä mitä on tankannut ja seurata paljonko on ajanut.
     
  8. intiaani_chief

    intiaani_chief 3rd gear

    Kiekkomittari tuntuu olevan paremmin toimiva, ainakin -90 lavurin mittari toimii kuten pitää eikä ylläreitä tullut, vaikka on 130L tankki jonne ne viimeiset 30 litraa katoaa helposti.
     
  9. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Gearhead

    Tankki kannattaa täyttää aina siinä puolivälin paikkeilla, ei kannata ajaa missään muissakaan ruiskuvehkeissä paljon vajaammaksi ellei tykkää bensapumpun vaihtotyöstä...etenkään Astrossa ei niitä mukavimpia hommia kun leikkelee ruosteisia tankinpantoja auki ja pudottaa tankkia alas.
     
  10. xarper

    xarper Gearhead

    Tankki täyteen kuopiossa, uus tankkaus viron maalla ABCS reissulla, joku 450-500km takana, bensamittari näytti että 3/4 on tankissa vielä, tankkii meni joku ~64 litraa.
    Ja tankki on 120 litraa.
     
  11. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Gearhead

    Tankkien ilmoitetut tilavuudet ovat suuntaa antavia kun ne on muutettu gallonoista litroiksi.
    Pikkarin pikku tankki ilmotettu n.95 L, mutta sinne mahtuu n.105 L ja se viimenen 10L menee hitaasti lasketellen sen jälkeen kun toppaa ekan kerran...joten Astro:nkin sopinee se 130L.

    Eipähän tuossa pitäisi olla ongelmaa, kun tietää paljonko siellä milloinkin on.

    On se ihme kun ihminen on väitetysti käynyt kuussa vuonna 1969, mutta paikkansa pitävää bensamittaria ei ole vielä kehitetty :lol:
     

Kerro tästä muillekin!