Chevy Brookwood 1961

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Oulun Seudun Harrasteajoneuvokerho ry', aloittaja Chevy59, 25.4.2010.

  1. Chevy59

    Chevy59 3rd gear

    Kyselläänpä uteliaisuuttaan täältä vaikkei asia varsinaisesti O.S.H.A:aan liitykään.Onko kellään tietoa tästä sinisestä 8-paikkaisesta -61 Brookwoodista?
    Auto on ollut Oulussa vuosina 1969-2002 tunnuksilla OD-463,omistajana Armo Lehtinen.Sitä ennen ollut Keski-Suomessa XFV-96 ja Helsingissä BLX-90 kilvillä.
    Tekniikkana on 235 kutonen ja 3v. manuaali.Käytön jäljistä ja tehdyistä korjauksista päätellen ollut ympärivuotisena käyttöautona,mm. lämmityslaite on hiukan omituisen näköinen rakennelma...
    Auto on Ilmeisesti joskus aikoja sitten ylimaalattu uudestaan.
    Tarkoitus oli päästä käymään Oulun näyttelyssä autolla mutta sattuneesta syystä projekti venyi,tälle kesää kuitenkin liikenteeseen kuluneessa kuosissaan OD-463 kilvillä 8) Peltihommat on melkein tehtynä ja kone vielä levällään.

    Olisi mukavaa vaikka jututtaa noin pitkäaikaista omistajaa jos mahdollista.
    Tai jos vanhemmat harrastajat muistaa auton vaiheita -60-70 luvuilta asti?
    Kaikki tieto on tervetullutta,kuvat ym.kiinnostaa.

    Projektikuvia tuolla --> http://kuvablogi.com/blog/5767/7/

    Kiitoksia jo etukäteen 8)

    t:Mika Takalo
     
  2. cuda69

    cuda69 Gearhead

    Käytiin aikoinaan kahtomassa tuota autoa ja eikös se käynyt mutkan Kemissä ensin?
     
  3. Chevy59

    Chevy59 3rd gear

    Jep,on ollut Kemissä jonkun aikaa ja sieltä mennyt Rovaniemelle mistä tuli mulle.
    Muistatko milloin kävit kattoon autoa,oliko silloin vielä liikenteessä?
     
  4. shaman k

    shaman k 1st gear

    Velipoika haki Brookwoodin Kemiin ja vei sitten Rovaniemelle. Hän myi sen vielä eteenpäin Rovaniemellä. Auto muistaakseni katsastettiin ja oli vähän aikaa ajossa. Sieltä myytiin ilmeisesti nykyiselle omistajalle.

    -Mika
     
  5. Shovel

    Shovel Gearhead

    Minä olen tuo shamaanin tarkoittama velipoika :D .
    Minä kävin auton aikoinaan Oulusta hakemassa. Auton omistaja
    oli halvaantunut (myöhemmällä iällä) vanha mies ja oli siis omistanut auton tosi pitkään. Kauppoja hieroin silloin hänen sukulaispoikansa kanssa, koska itse omistajan puheesta ei saanut selvää hänen sairaudestaan johtuen. Mutta tapasin kyllä omistajankin hakureissulla.
    Ajoin jopa hakureissulla pohjoista kohti siirtokilvillä Oulussa kymmenisen kilometriä, chevy hyytyi Toppilan ramppiin. No siitä jatkettiin kuorma- autokyydillä. Jätin auton silloin Kemiin poikien tallille säilöön. Itseasiassa auto ei siis ole ollut Kemissä kuin vain säilössä. Itse vaihdoin auton Rovaniemeläisen kaverin kanssa Buikkifarmariin. Hän jopa leimasi silloin auton ja näin sen pari kertaa liikenteessäkin. Ja käsittääkseni sama kaveri myi sitten auton sinulle. Sinne Ouluun jäi ainakin yksi konepelti ja puskuri, koska pappa halusi jättää itselle jotain muistoja autosta.
    En ole nyt ihan varma, mutta vuosi taisi olla 2004-05, kun hain auton Oulusta.
    Toivottavasti tästä tiedosta on jotain iloa sinulle ja toivottavasti saat liikenteeseen, minulle siinä oli liian suuri työmaa.

    T. Jari
     
  6. Chevy59

    Chevy59 3rd gear

    Hienoa,tämän tyyppistä tietoa kaipasinkin.Kiitoksia :D Auto on katsastettu viimeksi 3/2003 ja poistettu rekisteristä 8/2004.
    Juu on sama kaveri keltä ostin,kertoi vaihtaneensa farmipuikkiin.
    Peltihommat alkaa olla valmiina,sitä olikin riittävästi :) Koneen kasaaminen on aloitettu,se ei ollutkaan niin loppu kuin odotin niin 235 saa mennä takaisin pellin alle,löytyi muutamia "pikkujuttuja" minkä takia vedot on olleet hukassa.
    Jarrut joutuu läpikäymään ja pääsylinteri vaihtuu 2-piiriseksi.Peltihommat tein kunnolla,en viitsinyt alkaa enää viidettä peltiä päällekkäin hitsaamaan,niittaamaan tai liimaamaan :D
    Ainakin näin alkuun saa olla kuluneessa kuosissa,saa nähdä jos joskus innostuu vetämään värin yliasti.Tai sitten ajelen vaan tuommoisena.
    8)
     
  7. Shovel

    Shovel Gearhead

    Ohops, onko siitä nuin kauan aikaa, eli muistin vuosiluvut väärin,
    eli jo 2002 vaihdoin auton pois, ja hain Oulusta jo 2001 syksyllä.
    Näin sen täytyi mennä....ei aina muisti pelaa :lol:
     
  8. barbaari

    barbaari 1st gear

    Hitsattiin joskus -90 vähän ulkopeltejä ja laitettiin ajokuntoon Hiltu Pekin kanssa. Muistan kun vietiin auto takaisin patelasta talviaikaan, niin otettiin chevy perä edellä traileriin ja vetäjäksi honda civic coupe vm -78....
    No ensimmäiset valot mihin piti pysähtyä niin arvata saattaa miten kävi.
    Hondan takarenkaat noin metrin korkeudella ilmassa ja yhdistelmä linkussa
    liikenne valoissa :)
     
  9. Chevy59

    Chevy59 3rd gear

    :D Vai otti Chevy selkävoiton civicistä :rotfl: Oliko farmi silloin vielä jatkuvassa käytössä?
    Onko sulla tietoa milloin siihen on koneremontti tehty,ei ollut laakereissakaan mitään selvää numeroa vuosiluvuksi?
     
  10. KTM

    KTM Gearhead

    Lehtinen senior säilytti tuota Chevyä vuosikaudet vanhempien naapurissa kellarissa. Itse senior asuu seuravalla kadulla ja tätä taloa missä Chevy oli pitää vuokrakasarmina minkä piharakennuksessa asuu Lehtinen medium perheineen. Taitaa se Lehtinen juniorkin asua vielä tuolla piharakennuksessa.

    Seniorin puheesta on ollut vaikea saada selkoa halvauksen jälkeen. Aina välillä he kaivoivat sen Chevyn kellarista esiin, säätelivät konetta ja kauhistelivat ruosteen määrää. Sitten kävivät vertaamassa minun harrasteautohin ja miettivät heidän Chevyssä olevan vielä kovasti työtä. Seuraavaksi yleensä Chevy ajettiin takaisin kellaritalliin joka ei välttämättä ollut se kaikista kuivin maakuoppa.
     
  11. Chevy59

    Chevy59 3rd gear

    Kiitos tiedoista :) Muistatko milloin auto olisi ollut vielä liikenteessä ennen kuin meni kellarisäilytykseen?Ruosteen takia arvelinkin sen jääneen seisomaan.
    Ilmeisesti tekniikka ei muutenkaan ole ollut enää ihan tikissä,autoa on nähtävästi hinailtu useampaan otteeseen koska etupalkkiin on hitsattu paksusta tangosta väännetty lenkki.
    Varmaan ollut heille mieluisa auto kun noin kauan ovat pitäneet :)
    Jos näet heitä niin huikkaa että se on taas elvytetty liikenteeseen,tällä kertaa kori ja runko parsittu kunnolla ja lisää fiksaillaan aina kun ehtii,kenties joskus maalataankin..? 8)
     
  12. KTM

    KTM Gearhead

    Vanhempani muuttivat tuohon L:n naapuriin 1990 tai 1991 ja jo tuolloin Chevy oli ollut pitkään siellä kellarissa jemmattuna.
     

Kerro tästä muillekin!