Chevy Caprice 91-94 käyttöautoksi ?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Stone, 8.9.2004.

  1. Tseiaar

    Tseiaar 3rd gear

    Itse etsiskelin näitä pumppuja kanssa useammasta paikasta, mut ei vaan mistään löytynyt "yleismalleja" jotka olis käyny helposti paikalleen. Eilen tilasin pumput sitten SWT:lta, hintaa 49€/kpl :eek: . Juu, mielestäni aika hintavat, mut minkäs teet ku ei muualta löydy :-? . On vaan meinaan tosi kettumainen käyttää tuota takakonttia, kun lasi ei pysy yhtään ylhäällä. No, mut jospa sitä ei tarvias ihan heti noita uudestaan uusia :D .
     
  2. SpW66

    SpW66 Gearhead

    RockAuto rahdilla Suomeen alta 50€ pari.

    1994 BUICK ROADMASTER 5.7L V8
    Body-Exterior : Lift SupportRelated Parts
    MONROE Part # 901254 Max-Lift Lift Support
    Back Glass; Estate Wagon
    €9.04 €18.08
    Subtotal €18.08
    Country: Postal Code:
    Shipping: from United States €30.51
    Total €48.59

    Toki kotimaisen yrittäjän tukeminen on oikein ja kannatettavaa.
     
  3. Tseiaar

    Tseiaar 3rd gear

    :lol: , noo, jos sitä ensi kerralla sitten ottas ulkomailta... :rotfl:
     
  4. Latva jr

    Latva jr Gearhead

    Laitetaan myös tänne:eek:stetaan sämpylän oik. etulokari ja puskurin muovikuori.
    oltava viininpunaiset. puskurin kunnolla ei väliä, kunhan ehjä.
    Sekä ehkä myös vas. takaovi

    040-5339099/Latva
     
  5. JoRkKiS

    JoRkKiS Gearhead

    Ketä osaisi polttaa mulle promin -91:een 305 tbi:hin josta puuttuisi egr ja mahdollisesti ilmapumpun "ohjaus" ?

    Meinasin nimittäin koko putkiston vaihtaa (Vuotaa edestä,takaa ja keskeltä...) pakosarjoista lähtien ja silloinhan ilmapumppu jää jo pois.

    En meinannut kuin putkistoa ja ilmanottoa hieman parantaa eli vissiin ihan alkuperäiset arvot promilla riittäisi ellei jollain ole sitten parempaa tarjolla.

    Tarjota saa myös alkupään sämpylän takavaloumpioita jos lojuu jollain ylimääräisenä (omassa hieno oranssi muoviviritys umpion päällä...)
     
  6. Erska

    Erska Gearhead

    Itse tilasin just SS Imppuuni ohjelmoidun pcm:n www.pcmperformance.com sivuston alexanderilta. Sieltä saa sunkin laitteeseen. Lähettää myös tunen sähköpostilla. Ite otin koko PCM:n ja LT4 nakutusyksiköllä. Ite halusin just noi samat paskat pois autostani kuin sinäkin ja paljon muuta päälle :)
     
  7. Larssoner

    Larssoner 1st gear

    Neuvokaas rakkaat ystävät mistä saisi 91:eeni uuden vilkkureleen? Jos eimuuta niin neuvokaa sopiva yleisvilkkurele.

    Lisäksi takalasin lämmitin ei toimi. Ongelma on sulakkeessa, tai oikeastaan sen puuttumisesta. Ryhdyin vaihtamaan sulaketta, ja huomasin että paikasta puuttui kokonaan ne kohdat johon sulake ottaa kosketuksen. Kohdalla on siis pelkkä tyhjä muovikolo, johon sulakkeen tunkeminen on vähintäänkin turhaa. VAikuttaisi jopa siltä että se on sieltä poistettu. Onko muilla toiminut takalasinlämmitin normaalisti? Sulakerasiassa on ylimääräinen sulake kahden punaisen johdon päässä. Liittynee maahantuotuun autoon, onko muilla tällaista?

    Ainiin ja myynnissä olisi oikeanpuoleinen (apukuljettajan) etuvaloumpio. On käytety ja kulunut, mutta kaikin puolin ehjä.
     
  8. janiluo

    janiluo Gearhead

    Lastun teko ilman EGR:ää onnistuu täällä jos kerrot sen 4 kirjaimisen koodin boksin tarrasta esim AWAJ. Ilmapumpun poisto ei sytytä vikakoodia...

    - Jani -
     
  9. Erska

    Erska Gearhead

    Ei varmaan sytytä, mutta eikös se anna kylmänä lisää soppaa sitä varten? Ainakin LT1 koneiset tekee ja sen on mainittu tuhoavan katit kun mikään ei polta sitä ylimääräistä soppaa mitä pakosrajaan lykätään...
     
  10. janiluo

    janiluo Gearhead

    Kysyjän auto on 91 Caprice 305 TBI moottorilla.
    Vastaukseni ei koske kaikkia 91-96 Capriceja otsikon mukaan vaan kaikkia TBI-moottoreita joita on saanut ilmapumpulla ja ilman.

    Hyvä kysymys silti että paljonko lisäilma pakosarjassa vaikuttaa lambdan kautta seossuhteisiin juuri TBI-moottorissa?

    - Jani -
     
  11. hakaj-3f

    hakaj-3f Gearhead

    Paljon löytyy juttua Capricesta mutta olisko mitään vinkkiä kellä niitä käytettyjä osia olis nurkissaan? Tärkein olis sedanin oikea takaovi. Saman puolen etuovikin kiinnostaa ja jos on kori tallessa niin palanen kylkeä takaoven jälkeen.
    Kaikki vinkit kiinnostaa
     
  12. hara64

    hara64 1st gear

    [quote="hakaj-3f"
    Kaikki vinkit kiinnostaa[/quote]


    jos kerta kaikki vinkit kiinnostaa, niin täällä olis kokonainen sämpylä myynnissä vaikka varaosiksi.
    hinta olis tonni(1000€) ilman renkaita ja soitinta.
     
  13. hakaj-3f

    hakaj-3f Gearhead

    Missä auto on ja ajokuntoinen (jollei renkaita lasketa) vn, väri?. pistä vaikka numeroa niin soittelen

    0400-332269
    jasu
    tampere
     
  14. sevrolet

    sevrolet 1st gear

    Mites muilla pelaa pissapojat?
    Suuttimethan on pyyhkijänvarsissa, muuten ihan hyvänoloinen keksintö,
    mutta paine ei tunnu riittävän.
    Suihkii lähinnä tuohon lasin alaosaan, kokeilin joskus uutta pumppua, mutta ei muuttunut mihinkään.

    Onko ominaisuus, vai jotain vikaa?
    Tarviiko sovittaa jonkun auton tehokkaampi pumppu?, vai onko muita hyviä vinkkejä?
     
  15. SpW66

    SpW66 Gearhead

    Olisko sulla suuttimet tukossa? Omaani vaihdoin tarvikesuuttimet jostain autotarvikeliikkeestä ja hyvin ruiskii. Samaa ongelmaa oli Camarossa, homma hoitui perinteisesti neulalla.
     
  16. Larssoner

    Larssoner 1st gear

    Onko joku vaihtanut kojelautaan valoja? Itsellä ainakin nopeusmittarin alta palanut toinen valoista, ja pimeällä ei tahdo 80 km/h yläpuolelta nähdä nopeutta enää lainkaan, eikä lämpötilaa. Kyseessä siis 91 malli, ei classic. Lähinnä mietin paljonko aikaa varaan vaihtoon. Onko vaihtoehtoisia ratkaisuja joku tehnyt? Olisi ihan mukavaa saada tuo valaistua ihan kunnolla, kun ei se yksi toimiva valokaan kovin kummoisesti valaise.

    Seuraava kysymys koskee vilkkuja. Vilkkureleen hommasin ja vaihdoin ja johan vilkuttaa, mutta kytkin ei käännöksen jälkeen palaudu. Saattaa joskus palautua vasemmalle kääntyessä, mutta suurimmaksi osaksi jää vilkuttamaan, ja sen joutuu itse palauttamaan. Onko muut törmänneet tällaiseen?
     
  17. Riemukupla

    Riemukupla 3rd gear

    Liekköhän omassa -91 sedanissa jotain vikaa kun sain viimekesänä kulutukseksi 7.8/100km cruise aina päällä kuin mahdollista ajaessa vajaan 700 kilsan matkan.Ja siihen kärsi ohittaakkin muutama auto.

    Mitä oon tässä lueskellut niin ei näytä moni edes 9 litran alle pääsevän.
    Hyvin kyllä tuntuu silti menohaluja olevan kun kaasua tarjoaa.

    Varmaan sekin vaikuttaa kun 70 vauhdissa vaihtaa 4 pykälän silmään niin saman tien kytkee myös turbiininlukon päälle eikä löysää sitä pois missään vaiheessa vaan pudottaa suoraan kolmosta kun tarpeeksi kaasua antaa....
     
  18. ossa250

    ossa250 Gearhead


    Kyllä se on normalia tollaiset kulutukset.Mun 91-Caprisella olen päässyt tankisella 830 km maatiellä.
     
  19. petri_hoo

    petri_hoo 1st gear

    vilkun viiksi ei mullakaan palauta, ne mittaristin lamput ei oo mahoton homma, se etulevy ensin irti ja sit mittaristo... aikaa menee ekalla kerralla joku tunti ehkä, kyllä se siitä sit nopeutuu ajan kanssa treenamalla...Eikös toi vilkun palautus toimi jotenkin siitä rattiakselista ei releen kautta...
     
  20. anttikristus

    anttikristus Gearhead

    Edellisellä sivulla oli puhetta stw:n takalasin paineilmasylintereistä. IKH:n valikoimista löytyi vastaavat, muistaakseni ihan sopuhintaan. Mittasin sylkyn pituuden lasi kiinni ja lasi avoinna, ja hommasin sellaiset, jotka lyhyenä vähintään yhtä lyhyet ja pitkänä vähintään yhtä pitkät.

    Niissä on pallonivelpäät kierteellä, joten sai ne sähköliittimetkin niihin laitettua, kun ensin repi päät vanhoista sylkyistä pois.
    Ei kuitenkaan tuntunut lasi ja peilit sulavan... mittaamalla resistanssin liittimien väliltä saisi tsekattua johtuuko sylintereistä vai jostain muusta. Ei ole tullut mitattua, kun ei sitä lämppäriä oikein missään vaiheessa kerinnyt kaivatakaan.
     

Kerro tästä muillekin!