Chevy Caprice 91-94 käyttöautoksi ?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Stone, 8.9.2004.

  1. |Lake|

    |Lake| 3rd gear

    Lämpömittari ei nouse juurikaan 1/4 viivan yli, oli kesähelteet tai -30 pakkasta, samaan kohtaan se aina jämähtää. Tai näin ainakin minun kahdessa omistamassa -91 Capricessa. Aika viileää on talvella ajella, lämppärin kennon putsaus varmasti auttaisi, mutta kun se on melko hankalassa paikassa näissä sämpyläkoppaisissa...
     
    passerby tykkää tästä.
  2. ktech

    ktech 3rd gear

    Ruotsi-kytkentä tehty silleen (mitä olen yhden itse nähnyt) että jarruvalokytkimeltä on vedetty oma piuha taakse (ettei kierrä vilkkukytkimen kautta) ja vilkkujen johdot tökätty peruutusvalon kantaan. Ei siinä muutakuin laittaa johdot takaisin, väri-väriin ja taas toimii.

    Sinänsä aika pöljää jättää peruutusvalo pois, helpottaako se sitten pimeässä pakittelua vai?
     
    passerby tykkää tästä.
  3. passerby

    passerby Gearhead

    mutta jos haluan pitää ne oranssit vilkut ja laitan erillisen peruutusvalon vaikka ruuveilla takapuskuriin niin mihis se johto sillon tulisi?

    muokkaus: niin ja se lämpiävyys... vaikuttaa siis olevan tyyppiominaisuus joten autoni lienee siltäosin kunnossa. sisämittarin neula kuitenkin nousee ekaan viivaan asti eli jotain eloa näkyy.

    en tiedä mikä termari siellä nyt on mut auttaisiko kuumempi termari? ja joo, lämppärin kennon vois laittaa putsaten. taitaa vaan mennä kevääseen et ilmat paranee...
     
    Muokattu: 23.11.2016
  4. 59Kingswood

    59Kingswood Double Gearhead

    Kyseessä oli kai -94? Eli ekaa vuosikertaa älteeykkösellä? LT1 alkaa tuottamaan hukkalämpöä huomattavasti hitaammin verrattuna perinteiseen pikkulohkoon johtuen täysin erilaisesta vesikierrosta ja lämppärinkennokin on erilainen kuin vanhemmissa tbi-koneisissa. '95/'96 vuosimallehin tuli jotain pikku muutoksia vedenkiertoon lämpiämisen nopeuttamiseksi. Oma '94 roadmasteri vaati lähes 20 km maantieajoa muutaman asteen pakkasella moottorin saattamiseksi kuumaksi. On uutta jäähdyttäjää. lämppärinkennoa, vesipumppua ja normaalia kuumempi termari (ac-delco 195F) jne ja kaikki on muutenkin ok.
    Laatikko-korisen ('77-90) lämpiämiseen on eroa kuin yöllä ja päivällä, mutta '91-'93 sämpylöistä ei ole perskohtasia kokemuksia.
     
    passerby tykkää tästä.
  5. passerby

    passerby Gearhead

    kiitos vastauksesta. hyvä löytää "lajitoveri" jolla on/ on ollut sama kärry.

    on '94. no joo. kyseessä siis tyyppiominaisuus toi hidas lämpeeminen. mutta tyyppiominaisuuksiin netin syövereiden perusteella kuuluu myös "enngine stalling" eli konen sakkaaminen ja sammuminen itsestään, sekä "check gage" -valon tarjoaminen... viikon oli auto mulla ja liikennevaloihin pysähtyessä kone meinasi sammua samaan tapaan kuin manuaalivaihteisella unohtaa painaa kytkintä pysähtyessä... pysyi kumminkin niukasti käynnissä.

    kotona parkkiruudussa sammutin auton ja käynnistin uudelleen. kävi normaalisti n. minuutin ja sammui itsekseen. englanninkielisten foorumikeskustelujen mukaan aika normiominaisuus tällä koneella. ja syy voi kuulemma olla vaikka mikä, alkaen imusarjan ilmavuodosta tai jäähdytysnesteen vudosta aina vääränvärisiin alushousuihin :D mitä sanot tähän?
     
  6. 59Kingswood

    59Kingswood Double Gearhead

    Siinä tapauksessa mun Buicki taitaa olla rikki, kun ei oo sammunu kertaakaan 25 tkm:n aikana. Vikavalokin on syttyny vain yhden kerran, kun unohdin laittaa mafiin johdon kiinni jäähdyttäjän vaihdon jälkeen...
     
  7. anttikristus

    anttikristus Gearhead

    Ei oo mullakaan koskaan sammunu, vaikka joskus on erinäisistä syistä käyny huonosti.

    Mahdollisia sammumisen aiheuttajia tulee mieleen useita, muttei ensimmäisenä joku vuoto.

    Jos sais logattua dataa kun tuo tapahtuu, niin vois todeta, heittääkö joku anturi yhtäkkiä jotain outoja arvoja tai häviääkö esim. jonkin anturin antama signaali kokonaan...
     
    passerby tykkää tästä.
  8. 59Kingswood

    59Kingswood Double Gearhead

    Esim. elekmalta saa tilattua hommaan sopivat välineet ;)
     
  9. anttikristus

    anttikristus Gearhead

    Voi hyvinkin olla, että ne pakkivaloille alun perin menneet johdot on pätkäisty ainoastaan takavalojen luota (ja niihin sitten yhdistetty lampuille menemään vilkkujohdot). Tämä on voitu tehdä joko auton sisäpuolella tavaratilan vasemman "reunakotelon" alla, missä johtonippu tulee auton takapäähän tai sitten korin ulkopuolella kummankin umpion takana. Tai, jos on niin, että pakkivaloille tulee omat johdot auton etupäästä asti, niin koko homma on voitu tehdä jo auton etupäässä.

    Irrota jompi kumpi umpio, niin näet, onko pakkijohto katkaistu umpion takana. Niissä on ulkoisten ruuvien lisäksi muistaakseni joku sormimutteri siellä korin sisäpuolella -> vasemman irrottaakseen pitää nostaa pois se reunakotelo.
     
    passerby tykkää tästä.
  10. anttikristus

    anttikristus Gearhead

    ^Tuo kuvaus koski muuten farmarimallia...
     
    passerby tykkää tästä.
  11. anttikristus

    anttikristus Gearhead

    Jep. Tarvitaan aldl-usb kaapeli. Sillä yhdistetääm autoon esim. joku vanha windows xp -läppäri, johon on asennettu joku ohjelma. Esim. eehack vaikuttaa hyvältä ja on ilmainen.

    Tai sitten kaapelin lisäksi otg-adapteri, joka sopii älyluurin mikrousb-liitäntään. Android-puhelimessa toimii sellainen appsi kuin aldldroid, joka soveltuu ainakin reaaliaikaiseen tuijotteluun. Nauhoittamiseen ja jälkikäteen katseluun se ei oikein ole hyvä..
     
    passerby tykkää tästä.
  12. 59Kingswood

    59Kingswood Double Gearhead

    Tai aldl-obd2 välikaapelikaapeli ja sopiva testeri, jolla näkee myös absit sun muut. Toki se testeri maksaa muutaman satkun ;)
     
  13. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Keväällä on taas tarkoitus katsastaa Caprice välivuoden jälkeen. Tuulilasi siihen on vaihdettava ennen katsastusta, mutta katselin että ne muovilistat jotka kiertää lasia niin ovat aika huonossa kunnossa. Paloja puuttuu ja irroituksen jälkeen puuttuu varmaan enemmänkin. Saakohan niitä jostain uusia, vai miten olette hoitaneet?
     
  14. 59Kingswood

    59Kingswood Double Gearhead

    Ettei vaan ylä- ja sivulistat olis valmiiks kiinniliimattuna uudessa lasissa? En oo varma, mutta pieni epäilys siihen suuntaan on...
     
  15. Rytari

    Rytari Gearhead

    [​IMG]

    Oliskohan jo vuoden ollut tommonen 94 wagonletukka lähes käyttöautona, mitä nyt välillä aina kuukauden toista pikkuremontteja.
    Laatikkoa käytin vähä pakkihuollossa ja ajattelin samalla hiukan ehostaa pohjaa, hiekkapesu, epoksipohja ja uretaanimaali päälle, suuremmin.purkamatta ei tietenkään mikään 100% tulos mutta parwmmin tossa kait massa pysyy.

    Varapyöräkotelon pohja täytyy tehdä vielä uus ja toisellekkin puolen pikku paikkaa takahelmoihin kun on joku joskus kolmikerrospellilla, pakkelilla ja sikamassalla ne entisöinyt.

    Onkos kukaan kokeillut mitään muita etu-umpioita kun orkkikset. sanomattakin selvää että kellertyneitä vanhoja vastaan nekin on hyviä mutta noista kiinakirkaslaseista on yleenaä valokuviot hukassa niin ettei niillä näe autonmittaa kauemmas.

    Ledipolttimoita kokeilin, lyhyistä tuli älyttömän hyvät pitkistä ei, ne oli enemmänki leveät kuin pitkät
     
  16. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Jaaha. No mulla on tuossa erittäin harrastajaystävälliseen hintaan ostettu purkulasi jonka meinaan laittaa. Vaikka sanovatkin että saattaa pian hajota asennuksen jälkeen.. Koitetaan nyt edes. Täytyy sitten katsoa sitä listahommaa, mitä siihen laittaa.
     
  17. passerby

    passerby Gearhead

    jotain se mun auto herjailee. välillä ajossa nytkäyttää. joskus vaan vähän, toisinaan enemmän jollon syttyy hetkeksi "low oil level" ja kun se sammuu tulee tilalle "check engine"... vikakoodeja en ole katellut.
     
  18. anttikristus

    anttikristus Gearhead

    Rytarin autossa hieno pohja! Miltäs se Chevy näyttää päältä päin?
     
  19. Rytari

    Rytari Gearhead

    ei ihan niin hyvältä, täytyy viä vähä takahelmoja fiksailla ja värjätä

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    passerby tykkää tästä.
  20. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Nuo takahelmat jouduin omastakin uusimaan täysin samasta kohtaa. Tyyppivika? Mulla oli tosin reikää myös konepellin etureunassa kuskinpuolen valoumpion päällä..
     

Kerro tästä muillekin!