1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla sivuston käyttöä hyväksyt evästekäyttömme. Lue lisää.

Chevy Caprice 91-94 käyttöautoksi ?

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Stone, 8.9.2004.

  1. 12345678910

    12345678910 2nd gear

    ^Sama täällä. Ainoo vaan että 305 on liian mopo kone tohon, LT1:lla olevia vähän kattellu sillä silmällä. o_O
     
  2. Charger´69

    Charger´69 3rd gear

    Joo se on totta. On harmikseen ihan pikkusen liian nuhanen kone, en minä tiiä tarvisko sitä tehoa olla enempi mutta vääntöäki ku ois sen 100Nm enempi niin ois huomattavasti mukavampi ylämäissä jne. Mutta sehän kyllä on helppo ratkasta ku vaihtaa vaan 350 truck moottorin niin ainakin itestä tuntus että alkas riittämään. LT1 toki vielä parempi.
     
  3. passerby

    passerby 2nd gear

    ostin sitte uuden vilkkureleen niin taas toimii vilkut. kestipä edellinen rele kaks kuukautta. pohjassa lukee Taiwan. oli kyllä lyhytkestonen rele se.
     
  4. wiwwe

    wiwwe 2nd gear

    Ärsyttävää pientä sähkökänkkää ilmaantuu välillä, joskus häviää sähköt kun kääntää virrat päälle, sulakkeet on ehjiä tulee takasin kun antaa hetken olla ja sit toimii taas normaalisti...

    Äsken teki sitten niin että käynnistin auton ja ihmettelin kun mittarit pomppii miten sattuu ja soittimen näytöstä jännitettä seuratessa hyppi 13-15.2v välillä ja sähköt hävis kokonaan kun sammutin auton... Pari minuuttia kun taas odotteli niin sähköt palas ja auto toimi taas normaalisti..

    Sähköviat on aina mukavia o_O:wc:
     
    passerby tykkää tästä.
  5. passerby

    passerby 2nd gear

    akku purkanut itsensä johonkin eikä ollu edes valot päällä. nyt pitää keksiä millä pirulla saa typerän sivunapa-akun ladattua jos ei löydy sopivia pultteja siihen kierrettäväksi. omistan kyllä sopivat mutta ne on parinkymmenen kilsan päässä....
     
  6. passerby

    passerby 2nd gear

    akku ladattu ja auto käynnistyy taas. jännityksellä odotamme käynnistyykö huomenna...
     
  7. stealth

    stealth 1st gear

    Abs ongelmia, valo syttyy kun ajaa ja antaa koodit 21,25,61 Pumppu toimii,kokeilin hyppyjohdolla, tuolla pumpun vieressä on kaks relettä se nelinapainen kyllä toimii mutta se kuusnapanen napsahtaa eli pitäs toimia mutta ei kytke kuin kaks napaa toisiinsa. Löytyskö täältä apuja?
    Tunnistaako tuo systeemi takajarrujen toiminnan, toisella puolella oli jarrukengät niin kiinni rummussa ettei käsin saanut rengasta pyörimään?
     
  8. wiwwe

    wiwwe 2nd gear

    Ei siellä oo taakse kun yks anturi ja se on murikassa kiinni niin ei sen pitäis tunnistaa eroja...

    Sä saat sentään koodit pihalle, mulla vaan valo palaa :poff:
     
  9. stealth

    stealth 1st gear

    Sulla on sitten todennäkösesti tuo takakontissa oleva boksi rikki tai jossain välillä kontakti poikki.

    Tarkoitin että tunnistaako tuo jarrupiirin paineita, Taisi olla paineet korkealla kun oli liinat kiinni toisellapuolella ettei käsin kääntynyt eikä sorkkaraudalla pyöränpulteista.
     
  10. wiwwe

    wiwwe 2nd gear

    Sitä en osaa sanoa, abs valo ei sammunut boksin irrottamisella vaan vasta sitten kun otti konehuoneen pumpulta liittimen irti.
     
  11. stealth

    stealth 1st gear

    Itellä sattu semmonen että, tuo airbakin kello otti kontaktia töötin kelloon sen airbakin kellon liipasimen kautta, liipasin on siinä aibakin kellon alapuolella ja sen tehtävänä on estää kellon kelautuminen kun kello on irti(suojelee kellon nauhaa kun se onirti) Katos kaikki virrat.

    Muutenkin tarkasta kaikki liittimet myös rattitolpan alaosasta saatat löytää sieltä syyn. Rattilukon katkaisinkin löytyy sieltä. Niin, pyöriikö se abs pumppu kun vetää virran suoraan akulta?

    Tuossa omassa läyhyssä alkoi absit pelittään kun korjasin tuon takajarru ongelman.
    Koestin tuon abs systeemin sillain että, auto on maasta irti pyöräytin kuskinpuolen eturengasta ja kun konepelti on auki niin, käsinkokeilemalla tuntee kun releet napsuu ja pumppu pyörii ja sammuu kun renkaan pyöriminen loppuu eikävarotusvalo syty enää.
    Tällätavalla saa selville myös mahd. rikkinäisen anturin muista pyöristä.
     
  12. |Lake|

    |Lake| 3rd gear


    Nuo koodit tarkoittaa seuraavaa:

    21 — Right front wheel-speed sensor fault. Circuit or sensor problem with ignition "ON" and vehicle in motion.

    25 — Left front wheel-speed sensor fault — Circuit or sensor problem with ignition "ON" and vehicle in motion.

    61 — Motor pump circuit fault — Voltage at relay without EBCM command or voltage not at relay within 60 milliseconds of command.
     
  13. stealth

    stealth 1st gear

    Kiitti, ei tällähetkellä muuta kun 12.
    Olisko ollu syynä että kun takajarru oli jumissa, alempi jarrukengän jousi oli irti ja jarrukenkä painoi jarrusylinterin männän pohjaan kun auto lähti liikkeelle ja kait työnsi painetta sitäkautta järjestelmään. Eikös tuo tunnista järjestelmäpaineet kun renkaat lähtee pyörimään?? tuo kuskinpuolen anturi tuli vaihdettua uuteen jo viimeviikolla ja hammaskehä onpuhdas ja kunnossa ja silti se ilmotteli sitä.
     
  14. |Lake|

    |Lake| 3rd gear


    Enpä osaa sanoa, mutta lukaisepa sanotaanko täällä että tunnistaako se ne paineet

    http://www.goldsswagon.com/ABS/Bosch 2U ABS Systems.htm
     
  15. stealth

    stealth 1st gear

  16. |Lake|

    |Lake| 3rd gear

    Vuodosta minulla syttyi vain BRAKE -valo, Anti Lock ei syttynyt.
     
  17. wiwwe

    wiwwe 2nd gear

    Pumppu kyllä pyörii suoralla virralla. Anturitkin tuli mitattua ja oli ohjearvojen sisällä. Täytyy jatkaa ihmettelyä kun kerkee
     
  18. passerby

    passerby 2nd gear

    koko auto tärisee moottoritienopeuksissa. alkaa suunnilleen 95km/h.

    eturenkaat on tasapainotettu kuluneena talvena, ainakaan sen puolesta ei pitäis vispata, takarenkaista en tiedä.

    mietin että kokeilis toista rengassarjaa että vieläkö vispaa.. jos tärinä loppuu niin allaolevassa rengassarjassa on jotain heittoa ja jos ei niin jäljelle jäänee kardaani..? ideoita? soikeita kumeja vaikka on tasapainotus kunnossa?

    tärinän tulosuuntaa oikeastaan mahdoton hahmottaa, tärinä tuntuu vaikuttavan tasaisesti koko autossa: ratissa, istumessa, taustapeilissä ja takaontin verhousmuovi alkaa resonoida väljyyttään.
     
  19. -weikko

    -weikko 1st gear

    Laatikon kannatinkumi ainakin itsellä aiheutti kyseisiä oireita.
     
    passerby tykkää tästä.
  20. passerby

    passerby 2nd gear

    mielenkiintoista.. millanen homma olis itse vaihtaa? löytyy pilarinosturi ja joltain vois lainata semmosta vaihteistopukkia tai mikälie. pukilla vaihteistoa ylös, vanha kumi pulteilla irti uus tilalle? onko helpossa paikassa?
     

Kerro tästä muillekin!