Chevy Caprice 91-94 käyttöautoksi ?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Stone, 8.9.2004.

  1. Rytari

    Rytari Gearhead

    Ebayssä oli taas muutamia käytettyjä sekä kunnostettuja mittaristoja, tosin ei nekään halpoja, satasta-kahtakin pyytävät niistä...
     
  2. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    niinpä,kun ei kirjastosta saa ilmaiseksi,sitten ihmetellään kun ei kukaan viitsi myydä mitään osia suomessa,sata kuvaa satkun osasta,saisko osamaksulla tai maksan myöhempää jne.ehkä ei kannata harrastaa autoja kun kaikki maksaa.silloin kun ei itse osaa tai ei viitsi opetella korjaamaan ainut vaihtoehto on maksaa ehjästä tai maksaa sille ahneelle mulkulle joka on opetellut vaikka kantapään kautta sen korjaamisen.
     
    Swinger tykkää tästä.
  3. passerby

    passerby Gearhead

    Mulla nyt oli se diginäyttö toimimaton eikä mulla ole mitään tietoa semmosen korjaamisesta. Että älkääpäs kuulkaapas. Nyt se näköjään taas toimii kun oli mittaripajalla. Osaisitteko ite korjata diginäytön?
     
  4. Swinger

    Swinger Gearhead

    En osaisi korjata mutta miksi siitä piti tehdä niin mahdottoman vaikeaa kun ratkaisuja oli useita tarjolla. Mutta hyvä että auton mittaristo taas toimii ja vehkeet liikkuu.
     
  5. onneton

    onneton Gearhead

    Chevy caprice -91 oli vaihdekepin (rattiputkessa) vivusto jumppaa.Aloin tutkiin että missä vika kun pakkivalot ainostaan vilahtaa kun siirtää pakille. Vaihdevivussa klappia ylös/alas reippaasti.Ihmettelin:odroll: auton alla että onpa väljyyttä tangoissa.Rattiputkesta(konehuoneen puoli) alas tuleva tangon kiinnitys vaaka tankoon joka menee vaihdelaatikon kylkeen, lukituspultti löystynyt.Väljää oli myös vaaka tangon päässä missä tehflon/nailon kartio pusla kulunut reilusti ja jousi osittain ruostunut/pudonnut maantielle.Vaihdelaatikon koplinki oli kunnossa,ei klappia.Sorvautin uuden kartion ja laitoin uuden jousen ja maalailin tangot.Pakkivalot ei syty edelläänkään kun liikuttamalla vaihdekeppiä ylöspäin varovasti tulee kohta jossa pakkivalot syttyy.Niin ja vielä että pakko 1 ei mene päälle vielläkään,Että miten pitäs tarkistaa se tanko mikä tulee rattiputkesta alas.Oli vähän haasteellista laittaa rattiputkesta alas tulevaa tankoa paikalleen kun kaikki löysällä kun aloin,että sain vaiteet pelaan .Mutta muuten toimii kaikki vaihteet muttei pakko 1.Olisko jollain tietoa miten edetään?
     
  6. wezze

    wezze 3rd gear

    ongelmahan on jo toki ratkaistu, mutta kontaktivikoja nämä mittariviat hyvin pitkälti ovat.
    itselläni oli tuossa -96 ss:ssä ostaessa digitaalinen matkamittari pimeänä.
    käytin sitä paikallisessa tv-radiopajassa, ja kylmäjuotoksiahan siellä oli.
    pikkuisen kolvia ja mittari toimii.
    varmaan ongelman kanssa painineet ovat itsekkin löytäneet, mutta laitanpa yhden linkin jossa joku juippi tuusaa capricen mittarin kanssa.

     
    nortmik ja passerby tykkäävät tästä.
  7. stealth

    stealth Gearhead

    Hommaa purkuosana koko rattitolppa ja vaihda koko paketti toimivaan, niin minä tein.
     
  8. onneton

    onneton Gearhead

    Noniin pakkivalot sain pelaamaan vaihtamalla uuden Park-neutral-backup lamp switch..Vaihdoin tv-vaijerin ja governoriin uuden rattaan ja putsasin bräkliinillä ne vähät paskat mitä oli mutta pakko1 ei edelleen mene päälle.
     
  9. stealth

    stealth Gearhead

    Voisko olla ihan laatikko rikki??
     
  10. wiwwe

    wiwwe 3rd gear

    Pitikös näissä ottaa se laatikon takapään poikittaispalkki pois että sai laatikon öljypohjan pois?
     
  11. K.Vainio

    K.Vainio 3rd gear

    Ei tarvitse ottaa mahtuu tulemaan välistä pois.
     
  12. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Laitoinpa äsken uuden Spectran syylärin Capriceen. Muuten kaikki sopi niinkuin pitikin mutta uudesta puuttui paikka sähköjohdolle. Onko se anturi lämpöanturi vai nesteen määrän vähyydestä kertova??
     
  13. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Taitaa se olla nesteen vähyyden ilmoittama anturi, sen saa varmaan huijattua niin ettei merkkivalo pala? Aika huonosti tuntuu ilmaantuvan tuo järjestelmä, kuutisen litraa sinne meni vaikka kävi lämpimäksi ilman korkkia.. o_O Kyllä sieltä varmaan 8-9 litraa tuli kumminkin ulos.
     
  14. wiwwe

    wiwwe 3rd gear

    oliskos se ihan on/off kytkin? eli hyppylangalla jos sais ohitettua...

    tee 1,5l tai 2l limsapullosta ilmauslaite, puukolla pohja irti ja vähän jeesusteippiä tms millä saat sen korkkipään tiiviiks syyläriin, auto käyntiin ja kaadat jäähdytysnestettä niin paljon että pullossa oleva nestepinta on korkeammalla kuin esim lämppärinkenno niin saat sieltä ilmat pois.

    sorry, hankala selittää :oops:
     
  15. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Pitääpä koittaa noita. Kiire sillä ei ole, kunhan huhtikuun alussa on kunnossa niin hyvä. Pakoputkiston meinaan kanssa tehdä uusiksi katilta taakse, ilman vaimentimia.:D
     
  16. passerby

    passerby Gearhead

    LT1 kuulemma päästää liikaa päästöjä katsastuksessa. Onko joku keino miten testataan onko kat viallinen tai kunnossa?
     
  17. wiwwe

    wiwwe 3rd gear

    Ei kait, ostamalla uuden/uudet menee ainakin läpi
     
  18. passerby

    passerby Gearhead

    Hmm, niin.
     
  19. wiwwe

    wiwwe 3rd gear

    Mitäs se päästi liikaa? Buickkiin uusin katin kun oli co tyhjäkäynnillä korkeella ja hc kierroksilla... Uudella katilla tulikin sit lähestulkoon nollapäästöt
     
  20. passerby

    passerby Gearhead

    Kuuluis ehkä tuonne Mitä olet halunnut tunnustaa -ketjuun, mutkun en muista noita päästölyhenteitä. Ja katsastuksestakin aikaa 2kk.
     

Kerro tästä muillekin!