Chevy carprice stw 305 käyntiongelma.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Sdkillah, 19.8.2014.

  1. Sdkillah

    Sdkillah 1st gear

    Elikkäs vm83 305 koneella valmistettu caprice saastevehkeillä ruvennu oikkuilemaan söpösti.

    1. Tyhjäkäynti pirun korkealla ja kulkee ilman kaasua deellä 40km/h.
    2. Rupesi syömään älyttömästi polttoainetta.
    3. Kone lämpenee liikaa ja moottorin ses valo rupeaa parin kilometrin jälkeen palamaan.
    4. Täyskaasulla rupeaa röpeltämään ja meno tyssää kuin seinään eli uhkaa sammua
    5. Kun virran kääntää offille niin kappas, kone ei haluakkaan sammua vaan yrittää käynnistää itseään uudelleen eli käy vielä vähän aikaa tai vaihtoehtoisesti paukahtaa haulikon lailla putkeen.

    Vaihdettu sytkävehkeet,ja ryyppy eliminoitu kokonaan eli läpät auki rautalangalla. Apua...
     
  2. Rooroo1

    Rooroo1 2nd gear

    Kaasari tukkeessa ois mun veikkaus. Mitkä vikakoodit auto antaa?
     
  3. Sdkillah

    Sdkillah 1st gear

    ei hemmetti mää osaa ees vikakoodei kattoo, tuo selostus on niin "sekava". ton normi 12 koodin jälkeen tulee (vilkku, tauko, ja 5 nopeaa). en oo mikään tietokone nero, ois pitänä hankkia vähän vanhempi leppäjeeppi. koht miä poltan ton paskan, vie varmaan 60 litraa sataselle.
     
  4. E.B.Ford

    E.B.Ford 2nd gear

    Mulla taas vei vähän bensaa, kulki melkein pyhällä hengellä. Dampperi ilmeisesti pyörähtänyt mut en oo jaksanu perehtyä kokoasiaan paitsi köyttäny ryypyn pois päältä ja vähän kääntäny sytkää korvakuulolla. Bensaa menee ehkä 15-20L? (sama koppa ja kone)
     
  5. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Sehän on sitten vikakoodi 15 eli lämpöanturi lienee viallinen.
     
  6. Sdkillah

    Sdkillah 1st gear

    juu, mutta eipä ratkaissut tuota kulutusta ja tyhjäkäyntiä. jännä ku rupes yht äkkiä vaan käymään eräänä kauniina aamuna noin korkeilla kierroksilla..
     
  7. atobee

    atobee Gearhead

    Tietsikka luulee, että on -50 pakkasta kun lämpöanturi on sökö vai joko vaihdoit anturin?
     
  8. Sdkillah

    Sdkillah 1st gear

    anturi hakusessa. samalla tilauksella tulee kun takajarrujen osat, kiitos vastauksista, toivottavasti on vain se ettei tartte tuota kaasaria purkaa :p
     
  9. Sdkillah

    Sdkillah 1st gear

    noniin anturapantura vaihdettu ja vikakoodi hävisi mutta hupsis, vähän perää kävin soratiellä heittelemässä ja perskele :D ses valoa vilkutti pari kertaa. auto sammuksiin ja taas vikakoodeja pällistelemään. tällä kertaa 3 vilkahdusta, tauko ja 4 nopeea vilkahdusta. mitähän se nyt valittaa? itsellä ei ole kirjaa josta noita vikakoodeja voisi pällistellä niin voisiko joku ystävällinen tai sitten ei niin ystävällinen harrastaja kertoa mitäpä seuraavaksi vaihdetaan.? kiitos jo etukäteen :)
     
  10. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

  11. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Voihan tuon kertoa tässäkin: vikakoodi 34, MAP-sensori, imusarjan alipaine-anturi.
    Tarkista ensin että alipaineletkut on ehjiä ja kiinni.
     
  12. Sdkillah

    Sdkillah 1st gear

    noin vuotohan sielä yhessä letkussa oli. Kulutus laski mukavasti. käy tosin vieläkin liian korkealla tyhjäkäynnillä ja kulkee etiäppäin ilman kaasua liikaa. täyskaasulla moottori kuolee ja moottori käy edelleen välillä vaikka virrat sammuttaa. Päähän tulee kohta reikä kun pitää raapia ja pohtia.
     
  13. Sdkillah

    Sdkillah 1st gear

    jaaha. korkeaan tyhjäkäyntiinkin löytyi ratkaisu. kun irronneen alipaineletkun kiinnittää siihen iskaritolpassa kiinniolevaan "alipainemittariin"? joka lähettää tietsikalle signaalia niin kierrokset nousee. kun taas irroittaa sen letkun niin kierrokset laskee ainakin korvakuulolla juuri sinne missä pitäisikin olla. onko tämä nyt sitten susi vai pelastettavissa oleva komponentti?
     
  14. Sdkillah

    Sdkillah 1st gear

    voihan vittu. kattelin alipaine kaavioita ni eihän noi johot taida mennä ees oikeisiin paikkoihin. onko väliä jos pari letkua meneekin eri masiinaan. että vaikuttaako mihinkään vai pyöriiko samoilla painella kaikki? apuaaa..
     
  15. Ratrod34

    Ratrod34 Gearhead

    Täytyshän ne oikeisiin paikkoihin mennä et homma toimii oikein kun kaasarissa on full ja ported lähtöjä niin jos on ristissä voi vaikka nostaa ne tyhjäkäyntikierrokset liian ylös jos esimerkiks hiilikanisteria imetään tyhjäkäynnilläkin.
     
  16. Sdkillah

    Sdkillah 1st gear

    kun vac sensoriin menevän letkun tulppaa niin kierrokset laskee.. ja samoin jos tietokoneen nollaa niin käy sopivilla kierroksilla kunnes erehtyy painamaan kaasua ja kaasun painaminenhan on edellytys että sillä pääsee eteenpäin. otanpa huikan ja pohdin.. olen aika hankala foorumilainen.
     
  17. Ratrod34

    Ratrod34 Gearhead

    Ei tullu koskaan kokeiltua omassa irrottaa vac-sensorin letkua, mut tostahan vois olettaa et se on kunnossa kun saa alipainetta niin nostaa sytkäennakkoa eli kierrokset nousee...
     
  18. ktech

    ktech 3rd gear

    jälkikäyntiin lääkkeeksi pcv-venttiilin tarkastus (ja muutkin huohottimen osat samalla toki)
     
  19. Sdkillah

    Sdkillah 1st gear

    huomenna kokeilemaan. kiitos taas vinkeistä.
     
  20. Sdkillah

    Sdkillah 1st gear

    eip ollu onkelmana pcv venttiili. mitähän seuraavaksi.
     

Kerro tästä muillekin!