Chevy g30 van 6.2d vesipumppu

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Chevy62d, 19.4.2017.

  1. Chevy62d

    Chevy62d 1st gear

    Mikä olis helpoin tapa vaihtaa vesipumppu kyseiseen 6.2eko diisseli vaniin? Ja misä raitisilma filtteri sijaitsee kyseisessä kotelossa vai onko sitä edes,ku ei oo pistäny silmään?
     
  2. always bb

    always bb Gearhead

    Maski ja syyläri pois remmit pois sitten ollaankin alueella ja ei ole raitista ilmaa muuta kun ikkunoista
     
  3. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Niin, ihan helppoo tapaa ei taida ollakaan. No jaa, yks on. Käy liikkeessä vaihtaan sellaseen koko auton, missä on ehjä pumppu.
     
  4. 59Kingswood

    59Kingswood Double Gearhead

    Maskin, ilmastoinnin kennon ja jäähdyttäjän purku on aikalai turhaa työtä...
    Nesteet ulos jäähdyttäjän hanasta; tuulitunnelin yläosa (ja ehkä myös alaosa?) pois; tuulettajan siivet, vesipumpun hihnapyörä ja remmit pois; kampiakselin hihnapyörä ja öljyntäyttöputki pois; tehostinpumpun teline irti (saattaa vaatia myös ilmastointikompuran eturaudan irrotuksen); laturin alarauta irti; kuskin puolelta alin 15 mm kannalla (M10) oleva vesipumpun pultti irti (kippo alle, litra-pari pakkasnestettä valuu myös tästä ulos); vesipumpun taustapellin ylemmät pultin auki (6 kpl, M8, 13mm kannalla); 2 alimmaista vesipumpun pulttia auki (M8, 13mm kannalla, löytyy ihan kampiakselin värinänvaimentimen yläpuolelta); jäljellä olevien M10 (15mm kanta) pulttien irrotus vesipumpusta (aiemmin irroitetun jälkeen 4 jäljellä), jonka jälkeen vesipumppu taustalevyineen onkin jo kätösessä...
    Taustalevy on takakautta kiinni pumpussa muutamalla (olikohan 8-10 kpl?) M8 pultilla, jotka näkyy tässä vaiheessa aika selkeesti...
    Aika varmasti osa ulostulevasta pakkasnesteestä valuu öljyn sekaan, joten myös öljynvaihto olis paikallaan samassa yhteydessä ja apulaiteremmitkin saa uusittua suht kivuttomasti samalla;)
     
  5. Chevy62d

    Chevy62d 1st gear

    Kiitoksia vastauksista ja apu vinkeistä. :)
     

Kerro tästä muillekin!