Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. juhis_90

    juhis_90 2nd gear

    Tässä kun ei untakaan saa niin on tullut mietittyä omaa mörköä.. toissa viikolla Kuopion ikean pihalla näin korotetun pickupin jossa oli sivuputki. Tai siis ulostulo oli takarenkaan etupuolella, aika kookas rööri. Oon tässä nyt pähkäillyt, että mistä kohtaa sen putken saa tuotua nätisti runkoaisan ulkopuolelle ilman että maavara kärsii kymmentä senttiä?

    Ja yks toinenkin juttu on pyörinyt mielessä, telamaalaus. Eräs jamppa oli maalannut kingcäbbinsä vihreäksi ja siitä oli kuvia fb:n offipalsta sivulla. Tieten jokin teollisuus maali ollut käytössä kun oli aika hyvin telan jälki silottunut.. on nimittäin sen näköinen että kelpaisi kyllä itsellekkin(vrt osittain irronnut lakkapinta ja eri sävyiset pellit). Hytin nurkat vaan täytyy ensiksi hitsata unpeen. Löytäisi hyvän hitsarin vaan ensiksi pohjois-pohjanmaalta.

    Miks se inspiraatio iskee tähän aikaan vuorokaudesta..?
     
  2. raimo3500

    raimo3500 2nd gear

    Oliko -93 pikapin takajarrujen aukaiseminen ihan normaali tapaus? Eli säätö reiästä löysälle (kumpaan suuntaan?), rumpu pois ja sisältö näkyvillä...?
    täytyy kuskin puoli kattoo, et mitä on syöny ku jarrutehoissa eroa, vaikka molemmin puolin oli riittävä teho.
     
  3. J.Dilen

    J.Dilen 1st gear

    Sitten piti vielä kysäistä ,että onko kellään tietoa mistä saisi silveradon etupuskurin alle sellaisen alahelman?muutaman kerran kuvassa olen sellaisen nähnyt mutten koskaan livenä.Se lienee jokin kumilärpäke .Näyttää vaan niin kovin tyhjältä se puskurin alaosa kun siinä ei ole mitään.Mahtaako olla samanlainen linja siinä puskurissa kuin express vanissa.Niissähän on puskimen alla sellainen lasikuitujatke
     
  4. Lepaaa

    Lepaaa 1st gear

    Multa löytyy ylimääränen... tarjoa jotain :D
     
  5. kt9001

    kt9001 Gearhead


    Tähänkin väliaikatietoa. Mekaanisesti kaikki kunnossa.
    Näyttävän ja henkilökohtaisesti yllättävän ryhtiliikkeen tuloksena sain mitattua lämpöpatruunan jännitteen kuormitettuna, ja nollaan meni.
    Perkasin liittimet mitä löysin, jakolootan päältä sen anturin toinen nasta oli hiukka hapettunut.
    Sen liittimen ja lopulta myös anturin putsasin, mutta ei se alkanu kytkeä sitä nelikkoa päälle (auto sammuksissa, virta päällä nelikkoasennossa, samalla kun etunapaa käsin pyöritteli).
    Luovutin siltäosin ja jäin oottelemaan uutta actuaattoria saapuvaksi.
    Pari viikkoa sitten kaveri ajellessa kysyi pelaako nelikko ja vetäisin kepistä samalla kun sanoin "Njet Rabota" ja varmaan keljuillessaan se on siitä lähtiin taas pelannu joka kerta kun oon tarvinnu tai halunnu.
     
  6. raimo3500

    raimo3500 2nd gear


    jaahas, en tiedä mitä seuraavaksi vai onko vain säädetty väärin toine puoli... kun ei siel rummun sisällä oikein mitään kovin ihmeellistä ollut, sylinterikin pelas ja pintaa oli kaikissa osissa, eikä vuotoja.
    nesteet vaihdoin, säädin käsijarrun löysälle ja kirin säädöstä kengät lähelle rumpua ja sitten vielä piukkasin käsijarrun sopivaksi, niin ettei jääny hankaamaan.
     
  7. palontie

    palontie Double Gearhead

    Nyt näyttäis siltä että subben välitykset muuttuu 3.73:sta 3.42:een,mitenköhän vaikuttaa kulutukseen,vääntöön,kierroksiin ym?
     
  8. Catrik

    Catrik 3rd gear

  9. cosworthman

    cosworthman Gearhead

  10. palontie

    palontie Double Gearhead

    Niin näytti olevan,mutta tarkoitus saada ihan härmäläisiä kokemuksia.

    Täytyy noihin tutustua joku päivä.

    Tuli katottua ja ei meikäläisen rallienglannilla noista saanut ymmärrystä yhtään :rotfl:
     
  11. palontie

    palontie Double Gearhead

    Nyt tuli hiukka verrattua noita motin kierroksia eri nopeuksilla mulla siis toi 3.73 80km/h jengoja suurinpiirtein 1600 ja 90 vauhissa n.180

    Toisessa subussa 3,42 välitys niin vastaavat kierrokset on 80km/h n.1450 ja 90km/h 1550.
    Mulla rengastuksena 265/75 16" ja verrokissa 275/70 16".
     
  12. Tuomo_

    Tuomo_ 1st gear

    Miksi ?

    Kulutus maantiellä voi ehkä aavistuksen laskea, kaupungissa/nurkka-ajossa pysyy samana tai nousee. 6.5td koneen huippuvääntö tulee n. 1800rpm, joten 3.7 välityksillä suht vakiorenkailla tarkoittaa n. 85km/h. Tää on just optimi kierrokset koneelle.

    3.42 välitykset menee liian pitkiksi jos renkaat ovat luokaa 285/75-16 (33"), 265 vielä menee jos ei tartte kärryä vetää.

    tällänen havainto tuli tehtyä viime kesänä:

    Kulutuslukemia välille Lahti-Raajärvi(Kemijärvi), keskinopeus n. 85km/h, matkaa 780km, ulkona 24-30astetta. Jätkät on ajanu kokomatkan peräkkäin joten ajotyylillä ei ole suurempaa vaikutusta. Trippimittarin tarkkuus tarkistettu molemmissa GPS:llä joten lukemat todellisia:

    1.
    Suburban -94 K2500 (omapaino 3100kg+600kg miehistö tavaroineen)
    -4.10 välitys, renkaat 315/75-16 (35"), Kojon nelosen softa+hiukan tiukempi laatikko-ohjelma, 5" korotus, vakioturbo 1,4bar max.paineilla, vaparisuodatin, 3"putki, parannettu ilmanotto). Ei ilmastointia (ei toimi)
    + traileri 700kg+auto 2200kg)
    =yhdistelmäpaino 6600kg

    Keskikulutus 18,9L/100km

    2.
    Suburban -95 K1500 (omapaino 3000kg+700kg 2kpl paksuja poikia tavaroineen)
    -3.54 välitys, 305/50-20 (33") renkaat, Kojon nelosen softa, korotus 4", surecure kit laatikossa, WTA-välijäähy, Holset HX35w, ahtoa 1,2bar, parannettu ilmansaanti, 3-4" putkisto. Ei ilmastointia (ei toimi).
    +traileri 700kg+ auto varaosineeen 2800kg
    =yhdistelmäpaino 7200kg

    keskikulutus 22,7L/100km


    En ite ainakaan vaihtaisi, ei maksa vaivaa
     
  13. palontie

    palontie Double Gearhead

    Vääntö tossa kyssärissä eniten mietityttää.Kulutus on oikeestaan sivuasia kun ryssän litkuilla mennään.Saitkos tuomo tekstarin multa pari päivää siten?yritin myös soittaa.ja yv:kin laitettu.

    Niin siis miksi?Koska mulla toi perä ääntää aika kivasti varsinkin kun on vetoja päällä.nyt sitä sellaiset 100000km jaksanut kärsiä ja aattelin asialle tehdä jotain.Lukkoa ei tossa ole ja nää on aika onnettomia ilman sitä ja nyt tuossa olisi sopivasti toi harvempi perä ja etuperä saatavilla ja tästä tämä pähkäily.Ja tiedän että noi toimii ja ei ylimääräisiä ääniä ole.
     
  14. Tuomo_

    Tuomo_ 1st gear

    Joo sain viestis, oli vähä muuta ni en viittiny vastata. Enkä kyl eesmuistanu soittaa takas. Löytyy lukollinen 3.73 taka-akseli, ja piuha käy vaihdossa.
     
  15. palontie

    palontie Double Gearhead

    ok just olin tapsan kanssa yhteyksissä asiasta. :)
     
  16. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Ompas juoppoja vehkeitä :eek: .
    p.s. Ei se vääntö muutu vaikka peräruuvi muuttuukin.
     
  17. palontie

    palontie Double Gearhead

    Vääntöalue vaan olisi epäsuotuisessa nopeudessa yleiskäyttöön.Kyllä tuomon sanomalla asiaa on.Toisaalta houkuttelisi harvempi,koska kun tämän malmikasan 3,5v sitten ostin ja vertailin muihin joista kokemuksia kierrokset oli korkeemmat.
     
  18. Mica70

    Mica70 1st gear

    Täällä ja menossa perämurikan vaihto,käkikello antautui,eikä viitsinyt murikkaa takaisin laittaa ilman lukkoa.Välitykset saa olla 4.10 niitä käydä vaihtamaan.
    Juuri kotiutui Eatonin levylukko rapakon takaa ,enää vaan laakereita odotellessa,viikonloppuna sitten asennellaan.
    ;)
     
  19. rust n loud

    rust n loud 1st gear

    Panze, viikonloppuna tapeltu käynnistysongelmien kanssa, näyttää nyt siltä että ECM olisi syypää.
    Vieläkö hyllyssä olisi ECM? Mites edetään? Jatketaanko tarinaa yv:nä?
     
  20. Panze

    Panze 3rd gear

    Laittelin yv.
     

Kerro tästä muillekin!