Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Tosta mustatusta pikkasen eri mieltä tai sitten mulla on ruttuu laskiessa sattunut pikku laskuvirhe ja lastua lähti liikaa :rotfl: .
     
  2. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Tuli viikonloppuna pikku ylläri Surkun kanssa, kun pakoputki otti ja katkesi.. :eek:
    Downpipen puolivälistä murtui 3/4-kierrosta ja ekan "pöntön" taka irtipoikki. No, mekkala tietenkin lisääntyi hiukan, mutta se muu minkä toi mukanaan.. :eek: :eek:
    Ahdot paukahti 0.7-08barista 1-1.1bar näyttämään.
    Asiaan tulikin mukavasti lisävalaistusta kun kampesin putkenpätkän auton viereen ja tutustuin sen "pöntön" sisuksiin. Olin koko ajan ollut siinä uskossa että katti on autosta nakattu mäelle jo vuosia sitten, mutta toisin oli. :mad: Se laitoshan oli pahemmin tukossa kuin 90:n ketjupoltajan keuhkot.

    On kyllä ollut mukava peli ajella kun Hiltillä päästelin karstat pois sieltä katin sisältä. Ahdot pomppaa heti tuonne 1barin tuntumaan ja auto on kuin toisesta maailmasta vanhaan verrattuna. :rotfl:
     
  3. mikke88

    mikke88 Gearhead

    Mitä kannattaisi kokeilla tällaiseen ongelmaan?

    89 K1500 350TBI Sytyttää ajossa ses-valon kun nopeus nousee mittarin mukaan n.30 mailiin, valo palaa niin kauan kuin vauhti laskee alle tuon nopeuden ja syttyy heti uudestaan kun nopeus nousee.
    Kaikki tuntuu toimivan normaalisti mutta valon silti sytyttää.

    Vikakoodit 24 ja 44.

    Imuvuotoja ei löydy, Tbi:n ja imusarjan välinen tiiviste vaihdettu.
     
  4. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Eberin vesipumppu hajos ja samalla kiinnitin huomion tuohon vedenkiertosuuntaan,tässä lähtee eberiltä neste virtaamaan syyläriä kohti ja mä olen ollu siinä uskossa että pitäis lähteä suoraan menemään lämppärikennolle? Kytketäänkö noita kiertämään tarkotuksella kahdella eri tapaa eli jos halutaan koneen lämpiävän nopeammin tai sisätilojen? Vaan äkkiähän se lämmin neste koneelle tulee vaikka lähtis ensin kennoa kohti...miten muilla?
     
  5. Catrik

    Catrik 3rd gear

    Miten se voi lähtä syyläriä kohti? Eikö ne lämmittimet tule lämppärikennon letkuun joten periaatteessa ihan sama miten päin se pumppu on, toki se kannattaa samonpäin virrata kun moottorin pumpullakin.


    [​IMG]
    Tommonen pääsi käymään. Tuolta tilasin korotuksen http://www.usatrucks.fi/
    Eli Rough Countryn sarja, takapää blokeilla. 535e ja postikulut jotaki kymppejä. Suosittelen suosiolla ottamaan samalla pidemmät jarruletkut, satasenhan ne maksaa mutta eipä tarvi tapella ruosteisten jarruputkien kans keskiyöllä.. Teen taakse vielä shacle flipin niin saa blokit pois ja perän oikealla korkeudelle.

    Rungon vahvikket tuli samalla, 65e http://www.roughcountry.com/frame-suppo ... -5040.html
     
  6. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Pumppu on lämppäriltä tulevan letkun ja itse laitteen välissä,laitteen toiselta puolen lähtee letku syylärin yläkulmaan. Tuli mieleen että noinhan se pitäis tietenkin olla samasuuntasella kierrolla kun auton kierto joten kai se noin pitää jättää.
     
  7. sakkoa

    sakkoa 2nd gear

    Koodeista en mitään tiedä.
    Onko autossasi cruise/toimiiko? Mulla oirehti samalla lailla ja syynä oli jarrukatkaisija jarrubetaalin varressa!
     
  8. mikke88

    mikke88 Gearhead

    Cruise löytyy, on van siitä viiksestä johto poikki. Täytyy tarkistaa tuo katkaisija.
    Tänään tuli enään tuo koodi 44.
     
  9. evo88

    evo88 1st gear

    Oisko lambda-anturi tiensä päässä ?
     
  10. Catrik

    Catrik 3rd gear

    Eiku niinhän se olikin, lämppäriltä menee syyläriin ja sieltä suoraan moottorin imupuolen letkuun. Ei siis kierrätä kennon läpi, siinähän ei olis mitään järkeä. Muistin vaan väärin että lämppäriltä ois menny suoraan vesipumpulle, piti käydä ihan omasta autosta tarkistaan.
     
  11. andyx

    andyx 1st gear

    Moi.

    Ilmottaudutaan joukkoon kun ensi viikolla saapuu pihaan 1995 vuoden subbe 6.5 td koneella.

    http://www.nettiauto.com/chevrolet/suburban/7562874

    Tämän näkönen kikotin kyseessä.

    Ainut vika on absien toiminta. Pienellä nopeudella saattaa absit alkaa päristä jarruttaessa (esim. kaupungissa). Tällä hetkellä sulake pois.

    Korjaamollakin asiaa selvitelty ja ilmeisesti jotkut prikat puuttuu antureitten alta. Navat ja anturit pitäisi olla ok?

    Luuletteko, että on mahdollista selvitä shimmilevyjen avulla vai meneekö navanvaihtohommiksi....

    Ja jos jollakin on halukkuutta keskustella näistä vehkeistä YV:llä niin rohkeasti kontaktia. Kysymyksiä varmasti löytyy ja apua tarvitaan.. eikös näissä aina ole vähän laittamista? :)

    Mistä lastu, Panze vai Kojo? Kulutus pitäisi saada "kuriin" ja ehkä vähän parempi vastaavuus kaasuun...

    A
     
  12. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    (sivulta 1397)
    Pitäisköhän opetella sunkin ne perusjutut, niin jättäisit väittämättä typeryyksiä. Ei vaan mene tässä asiassa tuonne päinkään. Joku voi pian luulla, että tiedätkin asiasta jotain.
     
  13. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Tulipa hankittua -96 mallin ext. cab GMC K1500 6.5td elimenluovuttajaksi, jos sattuu jotain tarvitsemaan. Pitää varmaan opiskella, mitä vois käyttää tuon ajossa olevan -89 K2500 6.2 Chevyn faceliftiin. Vanhan tekniikka on kyllä täysin iskussa jotain pientä resonanssitirinää lukuunottamatta. Aika paljon on sähköosastolla tullut muutoksia tuossa välissä.
    Tähän asti olin aika varma, ettei tuo korimalli ole hirmu herkkä ruostumaan, mutta nyt on pakko korjata käsitystä. On niin pehmeä tuo -96 altapäin.
     
  14. t.t.tammi

    t.t.tammi 2nd gear

    Mistäs tunnistaa et onko syvä vai matala öljypohja automaattilootas et sais suodattimen ostettuu.
    Kysessä siis -95subu
     
  15. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Minneppä ne prikat olis sieltä itsestään hävinny,ei mulla ainakaan mitään prikkoja ollu antureiden alla eikä ollu uusissa laakereissakaan. Absit tärisi alle 20 nopeudessa koska laakerit sököt ja anturit rasvan peitossa,putsaamalla voi saada hetken helpotuksen jos tuuri käy,itellä ei käyny vaan joutu vaihtamaan laakerit.
     
  16. palontie

    palontie Double Gearhead

    Navat vaihtoon.On muuten pirun siisti toi subbe.
     
  17. Jakkehh

    Jakkehh 2nd gear

    Omastani fiksasin ABS ongelman poistamalla ruosteen navan ja anturin välistä.
    Ruoste riittää siirtämään anturia riittävän kauaksi navan hammaspyörästä.
     
  18. kojo

    kojo Gearhead

    No multa tietysti :rotfl:

    Ja taitaa olla valmistajakohtaista onko niiden anturien alla niitä prikkoja, mutta ikinä en oo törmänny tapaukseen missä abs olis hyrränny niiden puuttumisen takia, aina ollu joku laakeri sökö tai sitten anturi sökö tai liian kaukana. (edellyttäen että abs vaiva on johtunut jonkun nopeustiedon sekoilusta)
     
  19. andyx

    andyx 1st gear

    Minkäslaisia eroja kojon ja Panzen lastuissa on?

    Laittelen yv:tä joku pv.
     
  20. kojo

    kojo Gearhead

    Eri kartat.
     

Kerro tästä muillekin!