Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. jake81

    jake81 Gearhead

    Alunperin tulee öljynpaine anturin kautta, kannattaa johdottaa uusiks niin että pumppu alkaa nakuttaan kun kääntää virrat päälle.
     
  2. tst

    tst Gearhead

    Ei kai kuuskekkosessa tuollaisia "hienouksia" ole. Mistä päättelet ettei pumppaa startatessa?
     
  3. ssi

    ssi 2nd gear

    paljos tuo pannu kestää painetta?
    ..kattelin jo tupla urbovirityksiä.
     
  4. jake81

    jake81 Gearhead

    Mulla oli -88 6.2d pikkarissa myös sähköinen siirtopumppu ja oli ihan orkkis.
     
  5. tst

    tst Gearhead

    Mutta saiko se ohjauksensa tietokoneelta ja öp-anturilta?
     
  6. jake81

    jake81 Gearhead

    Jep, tai Öp. anturin kautta ainakin niin kauan kunnes johdotin sen uusiks.
     
  7. juhis_90

    juhis_90 2nd gear

    Päivällä hirvimetällä ollessani Rymysin chevyllä hakkuu aukealla, sillä seurauksella ettei enää OD mene päälle. Syyksi paljastui kuusen oksa etukardaanin ja laatikon johtosarjan välissä. Laatikko öljyt tihkuu liittimen läpi, pitänee varmaan johtosarja vaihtaa laatikon sisään ja ulos. Onko niitä Suomessa myynnissä? Jenkeistä saa kyllä, sen tiedän. :)
     
  8. palontie

    palontie Double Gearhead

    Eiköhän mene jenkeistä tilaukseen,jos ei sitten jostain purku lootasta.Meikäläisellä meinas subbe tipahtaa melko pehmeeseen paikkaan viikonloppuna hirvimetälläkun oli hiukka kapoinen kinttupolku jossa piti kääntää,vaan nousi se lopulta sieltä:)
     
  9. 300

    300 2nd gear

    Saako -87 C20 6.2d tehtyä kevyt kuorma-auton? Nyt jää kokonaismassa 500kg liian kevyeksi... :/
    Ja ovitarraa ei ole. :mad:
     
  10. Impala76

    Impala76 Gearhead

    Olisikohan kellään kokemusta että mitä ihmettä mahtoi tapahtua kun vaihdoin 95 gmc 6.5 td subbariini mittariston taustavalot ja asensin samalla valkoiset mittarien taustat. Nyt kierroslukumittari seisoo paikallaan lähes kokoajan , välillä saattaa hiukan heilahtaa, mutta ei kuitenkaan toimi.. Neuloja en joutunut irroittaan enkä muutenkaan käyttänyt väkivaltaa mittaristoakohtaan.. Onko kokemusta että mihä voisi aiheuttaa /millä kuntoon..? Onko suositella jotain paikkaa missä korjauttaa mittaristo jos muu ei auta.?
    Mittariston liitin on tutkittu useaan kertaan enkä usko enää vian olevan siinä..
     
  11. palontie

    palontie Double Gearhead

    sanohan mikä poltinmalli niissä mittaristossa on?pitäisi itselle myös vaihtaa.
     
  12. Impala76

    Impala76 Gearhead

    Niihin orggis polttimonkantoihin ei pysty vaihtaan polttimoita, vaan pitää ostaa myös uudet kannat johon pystyy sitten vaihtaan polttimoita. Niihin tuli ihan tää perus 3w lasikantapolttimo.. Se kanta on ihan sellanen perus kierrettävä mihin kyseinen polttimo sopii.
     
  13. ssi

    ssi 2nd gear

    Mie murjoin sen vanhan lampun siitä kannasta irti ja istutin lasikannan siihen vanhaan kantaan.
     
  14. jake81

    jake81 Gearhead

    Mittariston korjautus kiinnostais muakin.
     
  15. palontie

    palontie Double Gearhead

  16. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Starttauksen ajaksi virta tulee releen kautta, muuten öp-anturin kytkimeltä. Rele löytynee tulipellin yläreunasta apparin puolelta ja siellä tais olla sille orpo sulakekin. Öp-kytkimen kärjet on aika hanakat menemään huonoiksi, pumppu saattaa nytkää kokeillessa, mutta ei todellisuudessa jaksa pumpata.
     
  17. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    No ei se virta kasva. Kun siihen tulee se toinen isompi vastus sarjaan (eli se katkos), niin jännite startilla putoaa liki nollaan. Se menee ihan kaksi vastusta sarjassa, ja aina vastuksen lisiessä virta laskee. Oikosulkumoottorit sitten erikseen, ja niissäkin se johtuu sen halusta päästä taajuuden määräämään kierroslukuun, johon se ei kuormitettuna pääse alijännitteellä.
     
  18. juhis_90

    juhis_90 2nd gear

    Mikä johto ohjaa ylivaihdetta 4l80e laatikon liittimessä? Yritin kuvia katsella mutta ei löydy tietoa. Liittimen puhdistin mutta ei siltikään yli vaihde kytkeydy.
     
  19. tst

    tst Gearhead

    Pari kertaa on kans ollut ylivaihde kateissa niin vaihdoin öljyt ja suod. ja putsasin kaikki solkut cleanerillä ja paineilmalla ja otin pois sen mittatikun stopparin ja imaisin siitä öljyt vielä pari kertaa muutaman kilsan ajelun jälkeen niin on se taas öljynvaihtovälin pelannu.
     
  20. Catrik

    Catrik 3rd gear

    Ootteko mistään tilannu 73-87 shackle flippejä?

    http://offroaddesign.com/catalog/shacklekit.htm
    http://diy4x.com/product.php?productid= ... 250&page=3

    DIY4X ei vastannu mitään kun kysyin toimituskuluja, ORD:ltä oli liki 300e ku joskus kysyin...

    Kävin mittaamassa auton alla paikkoja ja omat kuvat on jo melkeen valmiit, käyttäs vaan kuvat plasmalla ja taivutuksessa koululla niin tarvis ku hitsata kasaan. Mutta sen tietää että ei se ikinä suunnitelmien mukaan mene, sekään muuten ole ongelma mutta kun ei oo omaa tallia niin hidasta tuo rakentelu :-?

    [​IMG]

    Jos päädyn tekemään omista kuvista ja niistä tulee toimivat niin voin laittaa valmiit piirustukset ja työstöradat jakoon.

    Noissa ORD:n ja DIY4X:n flipeissä on erona lähinnä että ORD:ssä yläpään pusla tulee sakkeliin, DIY4X flipissä se on itse korvakossa ja noin päin ajattelin itsekkin tehdä. Suurimpana etuna se että riipukkeiksi riittää pelkät paksut latan pätkät.

    Toisaalta jos pusla olisi riipukkeessa ja korvakossa pelkät reiät niin korvakkoon voisi tehdä useammat reiät. Saisi riipukkeen kulmaa ja korkeutta säädettyä helposti.
     

Kerro tästä muillekin!