Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. Impala76

    Impala76 Gearhead

  2. Impala76

    Impala76 Gearhead

    Mikä vika mittaristossasi ?? Sain lopulta omani itse korjattua..
     
  3. jake81

    jake81 Gearhead

    Matkamittari/ trippi on ihan mykkänä, polttoaine viisari pompottelee ja öp- mittari jumii välillä. Eniten häiritsee se matka/ trippimittari.
     
  4. 300

    300 2nd gear

    -87 6.2d jää kierrokset "huutamaan" kun vaihtaa vaihdetta kylmänä.
    Eli käy korotettua tyhjäkäyntiä kylmänä ja tippuu normaaliksi kun lämpiää.
    Mutta kun kylmänä vaihtaa vaihdetta (manuaali), niin kierrokset jää jumiin siihen kohti, vaikka kaasupoljin on ylhäällä.
     
  5. Catrik

    Catrik 3rd gear

    Siis kun löysäät kierroksilta kaasun niin ei laskeudu normaalisti alas?
    Vai pelkästään sillon kun vaihdat samalla vaihdetta? Jumittaako vivusto/kaasuvaijeri tai tyhjäkäynnin solenoidi?
     
  6. 300

    300 2nd gear

    Lisää testailin, niin vaihtaessa tai sit jos polkasee kytkimen pohjaan ja kaasu ylös, niin kierrokset jää sille luvulle missä kaasu oli ja sit pikku hiljaa laskevat tyhjäkäynnille.
    Tosiaan tekee vain kylmänä.
    Tyhjäkäynnin solenoidi on missä ja minkä näköinen mokkula?
     
  7. jake81

    jake81 Gearhead

    Jumiiko vaijeri? Tyhjäkäynnin korotus solenoidi on syöttöpumpun päällä ja osottaa yläviistoon keulaanpäin.
     
  8. 300

    300 2nd gear

    Ei jumi vaijeri, se toimii ihan hyvin.
     
  9. jake81

    jake81 Gearhead

    Onkos kellään kokemuksia turvavyö ongelmista? Tuli sellainen(kin) murhe että toinen takavyö ei kelaudu enään ollenkaan ulospäin.
     
  10. Catrik

    Catrik 3rd gear

    http://s191.photobucket.com/user/budoje ... d.jpg.html
    Tuossa näkyy solenoidi, nimellä fast idle. Toimii niinkin korkealla teknologialla että siihen kytkeytyy virta moottorin ollesssa kylmä ja se pitää kaasuvipua auki. Ja sen kuuluu ollakkin semmonen että se itsestään ei jaksa painaa vipua vaan pitää kaasupolkimesta ensin polkaista.

    Cold advance on kylmäkäyntiennakko eli säätää kylmänä syötön ajoitusta. Sen toiminnan voi testata kun otat siitä johdon irti, virrat päälle ja tökit liitintä kiinni, pitäis kuulua naksuminen.

    Aika mystinen vika kyllä. Ei tuossa vuosimallissa pitäs edes olla mitään hifi sähköjuttuja?
     
  11. Catrik

    Catrik 3rd gear

    On. Purin, rasvasin, putsasit ja melkein hajotin koko kelauspaskan... Sitte kaveri tuli ja laitto suojamuovin kunnolla kiinni niin johan toimii :rotfl: Oli siis irronnut muovi siitä yläkiinnityspisteestä ja otti vyöhön kiinni. Myös se alaosan kelausmekanismin suojamuovi voi kanittaa jos ei ole kunnolla kiinni.
     
  12. jake81

    jake81 Gearhead

    Okei... Takavyön rulla onkin kivasti siellä verhoilun sisällä. Nyt kun auto on JO liki kuukauden toiminut muuten hyvin niin tulee tällaisia ärsyttäviä pikku juttuja, tällä viikolla ilmeni myös uus vuoto, vissiin kone öljyä valuttaa melko reilusti repsikan puolelta mosaa, eipähän ole taas viikonloppuna tekemisen puutetta.
     
  13. jake81

    jake81 Gearhead

  14. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Olikos se nyt niin että näissä saa olla nykyään mitkä tahansa lyhdyt vai tuo dot-merkintäkö piti löytyä? Ei e-hyväksyntää kuitenkaan enää tarvi? Tuostapa hinnalla pilattu valopaketti,sama setti suomesta vois olla jotain ihan muuta.. sata dollaria koko kierros :)

    http://www.amazon.com/gp/product/B007KP ... p263_d0_i2

    Edit. Mäen jartsalla näky olevan vaatimaton hinta 230e/kappale,pelkkä dot-ajovalo :eek: :eek: Rokkiautossahan noi on parikymppiä kipale mutta noissa ei ilmoiteta onko dot merkintää.
     
  15. Jakkehh

    Jakkehh 2nd gear

    DOT-valot kelpaa mikäli valokuvio on oikeanlainen. Vaatii muutoskatsastuksen kuitenkin.

    Henkilöautoissa vuosimalliraja muistaakseni 1998 ja kuorma-autoissa 1.7.1995 jälkeen käyttöönotetuissa.
    Näitä vanhemmissa ei inssiä kiinnosta millainen ajovalon kuvio on kunhan merkintä löytyy. :)
    Euroautoon ei kuitenkaan voi asentaa DOT-valoja. :D

    Noissa rihlatuissa valoissa tuskin on vaadittu valokuvio. :wink:
    DOT-valoissa ei tarvitse olla korkeudensäätöä vaikka vastaavissa e-valoissa pitäisi.
     
  16. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Mistäs sen etukäteen tietää tilatessa onko se kuvio oikeanlainen? Luulin että jos dot-luokitus on niin niissä on aina tietty kuvio...niitäkin pitää tilata useita eri merkkisiä ja esitellä katsurille että mikäs sulle kelpais?
     
  17. Jakkehh

    Jakkehh 2nd gear

    Voisin väittää, että perus valoissa kuvio on vain iso möykky valoa, mutta optiikkavaloissa on "uudempi" DOT-kuvio. Katso kuva.
    Tämä uusi DOT-kuvio kelpasi joku vuosi sitten inssille.
    Ja eihän sitä kuvioo voi tietää jos myyjä ei sitä kerro. ;)
     
  18. 300

    300 2nd gear

    Mutuilu seis ja uudet määräykset lukemaan.
    4.3 Valaisimet
    4.3.1 Valaisimien vaihtaminen, lisääminen ja muuttaminen
    Vaihdetun valaisimen ja sen asennuksen on täytettävä ajoneuvon käyttöönottoajankohtana voimassa olleet tai myöhemmät vaatimukset. E- tai e-merkittyä taikka vastaavien PohjoisAmerikan Yhdysvaltain, Kanadan, Japanin tai Etelä-Korean määräysten mukaista valaisinta ei kuitenkaan saa vaihtaa hyväksymättömään eikä vaihdettu valaisin saa olla valaisukyvyltään tai
    näkyvyydeltään alkuperäistä heikompi.

    Perustelumuistiosta.
    Kohdan 4.3.1 USA:n valaisinmääräysten rinnalla mainitaan myös Kanadan, Japanin tai Etelä-
    Korean määräykset autojen ja perävaunujen rakenteesta ja varusteista annetun asetuksen tapaan.
    Lisäksi on täsmennetty, että valaisinten vaihdoissa pitää noudattaa itse valaisimen vaatimusten
    lisäksi myös asennusvaatimuksia.
     
  19. Jakkehh

    Jakkehh 2nd gear

    Tarkoittaako tuo nyt sitten sitä, että ei ole väliä kuinka paska DOTti valo on jos se on ollut ensiasennusvalona? Jotenkin epäilen...
     
  20. kojo

    kojo Gearhead

    niitten ensiasennettujen dot valojen kuvio pitää olla sen trafin ohjeen mukainen, ja yllättäen siitä pitää esittää asiantuntijan lausunto joka maksaa €€€
     

Kerro tästä muillekin!