Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. ViLU

    ViLU Gearhead

    Toimiiks ilmastointi? Sehän kuivaa ilmaa siinä tuulilasiasennossa ja jos ei toimi ilmastointi niin on lasit huolella huurussa. Näin oli ainakin mun Suburbanissa, kun oli ilmastointi rikki.
     
  2. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Kyllä sen lasille pitää silti puhaltaa, toimi ilmastointi tai ei.
     
  3. ViLU

    ViLU Gearhead

    Pitää pitää, mutta ei riitä pitämään lasia huuruuntumatta low-asennossa ilman ilmastointia. Ei mulla ainakaan pystynyt pitämään...
     
  4. JoRkKiS

    JoRkKiS Gearhead

    Itsellä ei ainakaan suurtaa ongelmaa ole ollut lasien auki pitämisessä subussa vaikka pidän lähes tulkoon aina lattiaan+päin puhallusta ettei pidä kompuraa päällä.

    Itsellä on "lukuisissakin" autoissa ollut lähes aina "kosteudensyöjiä(Mitä honkkarit sun muut myyvät)".Ja muutenkin jaksanut aika ajoin ikkunoitakin putsailla ja ollut tarkka et kukaan ei pelkällä kädellä pyyhi mitään ikkunaa(Ettei tule rasvajälkiä).
    Tietty tuo webasto helpottaa elämää kovinkin paljon itsellä :)

    Tietty kun oli 91 caprice niin siinä ostaessaan huurtui kovasti vaikka ajomatkaakin oli jo 8h ja puhallin huusi hoosiannaa.
    Et katsoisin onko raitisilmasuodatinta ja jos ei niin putsaisin kennoa hammasharjalla tms. (Tuli nimittäin capraisissa eroa kuin yöllä ja päivällä puhallustehoon).
    Olettaisin, että omassakin se on vielä edessä mut tietty kauhian hintsusti käytän ilmastointiakan ensinnäkään jos lyhkäsiä matkoja.

    Kannattaa selvittää onko raitisilmasuodatinta kun käsittääkseni subuissa aloittivat käyttämään jo 95 loppuvuodesta (kuulopuhetta).

    Ja itsellä tapana on minkä vehkeen kanssa tahansa liikenteessä ja "haluaa kosteutta pois" niin puhallin täysillä ja joku takaikkunoista auki niin kiertää kunnolla niin uskoisin, että valmistajakin on ajatellut jonkun asteisen "läpikierron"

    Tietty jos kenno vuotaa niin huurtuu, mutta haisee makialta jos kunnon nesteet..

    Mut itse tosiaan kurkkaisin mitä kennolle kuuluu, koska vähintään kylmää tehdessään kostuu ja imee kaiken *paskan* itseensä...
    Ja itse tosiaan pidän aina vain jalkatilaan/päin puhallusta päällä ja akkunat pysyy ihan ok auki ja jos haluaa tehostaa niin ina auki takaikkunaa... :eek: ?
     
  5. Ftw-

    Ftw- Gearhead

    Ei ilmastoinnilla vaikutusta,lasit pesin ensimmäisenä ja tänään kun oli vähän kosteet kuteet niin sai pitää täysillä että pysy lasit auki.Fleetsidessä ei paljoo takaikkunaa raotella,paitsi hytin takalasia mutta sit sataa vedet niskaan. Kennon oireilua en oo huomannu joten täytyy ottaa se lämppärin kotelo auki ja koittaa niitä kanavia jollain ronkkia. En tajunnu koittaa niitä muita röörejä mutta ei se tuulilasille täysilläkään kaksisesti puhalla.
     
  6. Jakkehh

    Jakkehh 2nd gear

    Luultavasti jossain päin kabiinin takaosaa on ilmanpoistoventtiilit. Tarkista pääseekö ilma virtaamaan niistä ulos.
     
  7. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Näissä on ilmanpoistoritilät oven takapäässä.
     
  8. evo88

    evo88 1st gear

    Omassa samanikäsessä oli lämppärin kotelo täynnä rojua ja veden poistoreikä ummessa. Siellä ilmanottopuolella ei alkujaan ollu mitään suodatinta. Kotelo auki, imuri ja paineilmaa käyttöön ja rojut pois. Tämän jälkeen tuulilasin edessä oleva ritilä irti ja sen alla oikeassa reunassa massalla kiinni oleva pelti irti. Sieltä myös rojut hitolle, siihen ilmanottoaukon päälle "suodattimeksi" tiheä muoviverkko ja korikitillä se pelti takas. Eipä pääse enää roskat koteloon ja lämppärin toiminta parani huomattavasti. Tietenkin tuo olis mukavampi askarrella tallissa.
     
  9. calkemp

    calkemp Gearhead

    Onko jollain täsmäapua airbagin valon sammuttamiseen? Auto on -95 Suburban
     
  10. kojo

    kojo Gearhead

    Ei yleensä oo pahoja korjata kun vaan kattoo mikä koodi siellä on.
     
  11. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Talven aikana subbeen tuleva lookki väritystä myöten alkais olla aika selvillä, ja vanteiks pitäis saada mickey thompsonin kasireikäiset. Onko porukoilla ylimääräisiä settejä? Aloitin tuossa autoa purkamaan ja kylläpä noitten tehtaan asentamien kaarilevikkeiden alta paljastuu komiat yllätykset...on aika päin persettä nuo asennettu,yläpuoli saumaamatta joten vesi menee sieltä sisään,alapuolelle pakkautuu kaikki mitä rengas heittää joten se pelti siellä on sitten sen näköstä. Tai siis se pelti mitä siellä on joskus ollu. Onneks ei sentään ole syöpyny puoleenväliin korin sisäänpäin kuten bronco,tästähän selviää vielä kohtuupienillä pellityksillä.
     
  12. Ftw-

    Ftw- Gearhead

    Mun pitäs jostain onkia sellaset levikkeet kun noi fleetsiden kaaret on kitillä pitkin vittua leivottu,säästäs vaivaa pohjatöissä. Missähän hinnoissa uudet etulokarit muuten on jos ne vaihtas kun tosta joskus alkaa tekemään priimaa?
     
  13. JuHo^

    JuHo^ 3rd gear

    Mitäs öljyä olette laittaneet silveraadon jakolootaan
     
  14. aosdkj

    aosdkj 2nd gear

    Automaatti öljyä
     
  15. jake81

    jake81 Gearhead

    Kuinkas paljon piti olla spaceria suburbanin takavanteissa että tulee samaan linjaan etupyörien kanssa, 1.5" vai 2"??
     
  16. Panze

    Panze 3rd gear

    2" muistelisin.
     
  17. kojo

    kojo Gearhead

    Oikwin muistettu, tulihan toi joskus mitattua, k2500:n taka-akseli on tasan 10cm etuakselia kapeampi.
     
  18. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Mikähän viritys mulle on sattunu, kun ei juurikaan ole tuota leveyseroa...? Siis niin paljon, että silmä olis vaatinu mitan käyttöä. Tuossa uushankinta K1500:ssa on taas silmälläkin kattoen kapeempi taka-akseli. Vaikka sekin perä näyttää samalta 14-bolt mallilta, pitää varmaan oikeen ottaa mitta, ja kattoo nuo akseliputket.
     
  19. jake81

    jake81 Gearhead

    Kiitoksia. Varmaan on joku syy siihenkin että miks on noin suuri ero raideleveydessä, jotain tekemistä nelivetoisuuden kanssa?? Eikös c-alustaisessa kuitenkin ole pyörät samassa linjassa??
     
  20. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Mulla oli K1500 Pickkari Ext.Cab ja siinä ei etu- ja takapää paljon eri uraa tehnyt, mutta niissä onkin takana semifloater 9 1/2" akseli, jonka takakoppa on kyllä 14 ruuvilla kiinni..
    Muuta yhteneväisyyttää ei tuolla 9.5" askelilla oikean 14-bolt kanssa olekaan. :wc:

    Olikos jossain vanissa leveempää 14-bolt taka-akselia? Jos sellanen on jostain syystä sun pick Uppiin joutunut JUSSI289? Tai pahin skenaario, että on tuollanen kevyt-mallin akseli.. :odroll: Eipä sillä, kyllä sekin 33"lla hyvin tuntui rääkkiä kestävän ja lukko piti, vaikka autolla oli mittariin rullattu yli 500tkm.
     

Kerro tästä muillekin!