Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. JP-350

    JP-350 Gearhead

    No tuo on ollu yks ihmetyksen aihe kun seetejä ja ohjureita myydään mutta ei ne kyl mun kansissa ainakaan ollu vaihdettavia vaan valettuja....
     
  2. märkäkakka

    märkäkakka 2nd gear

  3. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Toi pumpun korjauksen kannattavuus riippuu siitä että mitä on rikki tai kulahtanut. Noita kiinankärkiä en suosittele eikä suuttimilla mitään tehoa lisää saa.
     
  4. märkäkakka

    märkäkakka 2nd gear

    Kiihdytys ei oo tasainen ja normaalia laiskempi. Kiihdytykses teho vaihtelee. Olisko ennako säädös vikaa. 300tkm ajettu.
    Edit.. 6.5td mekaanin pumppu
     
  5. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Ekaks kannattaa tutkia jakopään väljyys. Se on helppo todeta kun testaa miten paljon dampperi liikkuu löysään edestakaisin pyörittämällä.
     
  6. Catrik

    Catrik 3rd gear

    Mistähän tohon alakertaan saa pitemmät (pinna)pultit jos sinne laittaa girdlen väliin? Onks ne vaan tavallisia kovia pultteja normaalisti?
     
    Muokattu: 7.7.2016
  7. tst

    tst Gearhead

    Etralta 10.9:siä ovat laittaneet.
     
  8. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Kannen ruuveja käyttää?
     
  9. Catrik

    Catrik 3rd gear

    Onks ne kannen pultitkaan oikeen pituset? Ja ne on käytetyt TTY:t niin onko ne sit kovin pätevät mihinkään. ARP:ltä jonku lähteen mukaan saa mittojen mukaan pinnapultteja mut niissä on varmaan hintaki. Niin pahasti murtunu toi alakerta et ei kauheesti viitti laittaa euroja sinne.
     
  10. tst

    tst Gearhead

    Jotain muistiinpanoja on pulteista. Pitää kattoa illalla. Saatko kuvia halkeamista?
     
  11. Catrik

    Catrik 3rd gear

    Tossa on pahin. Näyttäis tohon alareunaan pysähtyneen eli ei oo jatkunut tuolla ohuemmalla alueella. [​IMG]
     
  12. tst

    tst Gearhead

    90mm olin laittanut 12mm pulttien pituudeksi 16mm rautojen kanssa.
     
  13. Catrik

    Catrik 3rd gear

  14. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

  15. Catrik

    Catrik 3rd gear

    Ei siinä korjata kierrettä vaan murtunutta lohkoa/pultin reikää.
    Insertin ulkopuoli on tommonen joulukuusen mallinen, inserttiin laitettuun pultiin kun tulee veto niin insertti vetää ympärillä olevaa lohkoa itseensä päin (vs tavallinen kierre työntää poispäin).
    [​IMG]
     
  16. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Vaikea kuvitella että tuolla kovin suurta parannusta saa haljenneen pukin kestoon..
    mulla oli yhdessä 6.2ssa kaks pukkia murtunut viistosti alkaen ulomman ruuvin ulkopuolelta. Se ulompi ruuvi oli poikki halkeaman kohdalta toisessa halkeamassa.. Ei siis kestäny enää ehjä ruuvikaan siinä, niin ihme on jos tuollanen insertti paljon auttaisi.
     
  17. jermu88

    jermu88 2nd gear

    Kuinkas paljon edukkaammin nuo öljynlauhduttimen letkut saa teettämällä? Uudet alkuperääset on 80e jenkeistä.

    Osaako kukaa sanoa suoraan kumpi kierre on lohkon kyljessä -96 k1500 subbaris 3/8npt vai 1/2npt.

    Jäähdyttäjän pää on tuo 3/4 unf ?

    Viittiskö joku antaa tarkat ohjeet, meikäläinen kun ei oo ikuna hydrauliikkaliikkeeseen astunu :O
     
    Muokattu: 10.7.2016
  18. Catrik

    Catrik 3rd gear

    Öljyn jäähdytin, ei lauhdutin :)
    Perjantaina kävin hakemassa 3m letkua ja nipat toiseen päähän, jäähdyttimen päähän tulee vanhoista letkuista liittimet kun ei Kailatecillä ollu sellasia jotka menee niihin alumiiniputkiin kiinni. Jonku 32e oli.

    Ymmärtääkseni tuo lohkossa olevan liittimen koko riippuu onko moottorissa öljyruiskut sylintereille. Ruiskullisessa tietysti isommat. Sitä en kyllä muista millon ne tuli.
     
  19. jake81

    jake81 Gearhead

    • Jäähdyttimen pää on pg11 kierre, ei löydy mistään hyde liikkeestä sopivaa nippaa. Leroylta löytyy mut on kalliita. Ite teetin nipat ja aattelin teettää vähän lisää jos on kysyntää.
     
  20. h3nkka

    h3nkka 1st gear

    sivulta 973 löytyy aikas hyvät ohjeet tuohon jäähdytin letkuihin...:)

    ite vasta toissapäivänä laittelin uudet letkut paikalleen ja teetätin tuon ohjeen mukaan..:)
    itellä kans 96 k1500 urbani ja oli lohkossa 3/8 jengat..

    jäähdyttäjän päähän pistin jatkoliittimiet ja kierre passas teipin kanssa sen verran ettei vuotoja näkynyt..

    niin ja 53€ tuli hintaa moisille.. tosin en teflonilla tehnyt.. tiedä vaikuttaako se hintaan isommin..
     

Kerro tästä muillekin!