Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Edelleenkin, miten tukivarsien kiinnityspisteet riippuu jousesta? Tokihan ne voi olla esim. nelikossa eri kohdissa, mutta ei se jousen tyypistä riipu.
     
    tappis tykkää tästä.
  2. Morbidelli

    Morbidelli 3rd gear

    Empä ole huomannu, että nelikon etupyöräkulmat olisi ongelmaksi asti pielessä:D
    Risukeula nelikossa ja v8 kattila toi\tuo luksusta autoiluun :)
     
  3. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Kyllä tossa risukeulassa pyöränkulmat pysyy ihan "kuosissa" pitkissäkin joustoissa ja mitä painavampi nelikko niin sen pehmeempää on meno.
     
  4. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Onhan tuollainen lyhyt C1500 Fleetside/Sportside ja SBC 350 erittäin haluttu yhdistelmä, ne kenellä niitä on vähänkään hyväkuntoisena yleensä pitävät ne...arvohan niillä vain tulevaisuudessa nousee.
    Usein nuo myynnissä olevat lyhytlavaiset ovat 4.3 V6. koneella, mutta niistä löytyy usein hyväkuntoisia ja voihan siihen helposti vaihtaa kasin...paljon on tietty myös pilattu dieselöimällä.

    Pitkälavaiset Short Cap + Long Bed eivät kovin suurta arvostusta ole koskaan omanneet, dieselit vielä vähemmän, käytännössä olleet puhtaita työkaluja ja kuntokin rapistunut lyhytlavaisia pahemmin käytön myötä, etenkin dieseleissä.
    ExtendCap ja lyhyt lava on omalla tavallaan hauska yhdistelmä, mutta ei sinänsä ole yhtä arvostettu kun Short Cap + Short Bed.

    Halutuin olisi tietty joku lyhyt 1991 - 1993 C1500 Fleetside SPORT, 350/TH700, mieluiten Victory Red punaisena, se olisi todellinen herkkupala.
    Muutaman SPORT:n olen nähnyt, erityisen hieno oli kesällä Forssan Pick Nick:ssa, valkoinen....sitä tuli kyllä kuolattua.
    Ps. Anteeksi sen omistajalle jos oven kahvassa oli kuolaa :oops:
    Ensimmäisen sukupolven SS454:a on tietty kohtuu hyvin saatavilla, harmi vaan ettei uudempia 1991 - 93 malleja ole yhtään tullut vastaan.

    Hyttien takanurkat notkahtavat useimmiten siitä syystä että hytin takakumityynyjen korvakkeet pettävät rungosta.
     
  5. Mica70

    Mica70 1st gear

    Voiko D-Tech FSD hajota jo alle vuoden vanhana ?
    Vaihdettu kuitenkin viime vuoden joulukuussa ja on siirretty viileään paikkaan.

    Eilen auto sammui ajossa kuin olisi avaimesta kääntänyt,eikä enää lähde käyntiin.Pyörittää kyllä ja naftaa tulee suodattimelle mutta ei vaan hörähdä tulille,sammutus solkkukin napsahtaa kun virrat päälle kääntää joten eikai sekään estä käynnistymästä.
    Vikakoodeja ei ole muistissa.
    Ruiskupumppua ei vielä ole tässä vaihdettu mun aikana mut sammuisiko se laakista ?
    Voisiko virtalukon pohja aiheuttaa ettei käynnisty ,pyörittää kuitenkin starttia ?

    Uusinta näyttö vaan painaa päälle...:(
     
  6. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    No tulipa väännettyä oikein höyryävä hatullinen omia mielipiteitä yleisinä totuuksina. Lyhythytti / lyhytlava / takaveto / bensakone on kaikkein halvin mahdollinen yhdistelmä, ja niitä saa kaupasta uutena pikkurahaan. Missähän suhteessa vanha ysäri on halutumpi kuin uusi, en keksi nyt yhtään syytä miksi olisi. Jos jostain syystä näin on suomistoliiton planeetalla, niin pitääpä alkaa ajaa niitä konttiin ja postittaa sinne.
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  7. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Just tohonaikaan lakipykälät muuttu ja muutostin ehkä jopa viimisen täällä hyväksytyn vehjeksen silloin joskus. Siitä piti poistaa ihan kaikki "ylimääräinen" jotta painot natsais. Kallistuksenvakaaja, ilmastoinnin konehuoneen osat ja rikos on varmaan jo vanhentunu niin tankki ei ollu täynnä vaan just sen verran että painot riitti. Mittaria tietenkin huijattiin vastuksella yms.. Toi oli hullua aikaa kun joihinkin vehjeksiin piti jemmata lisää painoa jotta sai kilpiin:mad:.
     
  8. rb

    rb Double Gearhead

    Niin..... ja oltiin syvimmässä lamassa, joten metroautossa uuden pikapin jonottajia saattoi olla niukalti.

    Oliks se 94 kun pakujen tuonti tyrehtyi lopullisesti ja alkoi kevyt kuorma auto kausi?
     
  9. T.hilter

    T.hilter Gearhead

    Ei se pahemmin seilaa kun kerran lämpiää, mutta ennen ei seilannut. Tuo aine oli se nestemäinen motonetin litku.
     
  10. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Sama kävi siis mulla jos mun sepustuksesta sai tolkkua. Veikkaan että rauhottuu kun ajelet jonkun viikon.
     
  11. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Käyttöpelejähän ne juuri onkin, sitä ei nelivetoisuus muuta miksikään, päinvastoin. Niinku jo monet sanoikin, niin jäykkää etusta ei 1/2 ja 3/4 tonnin sevyistä ole löytynyt kuin viimeksi -87. Kolkyt vuotta sitten! Fordeista muuten löytyy tänäkin päivänä ehta jäykkä Dana 60 etunen (paitsi 1/2 tonninen f150 on IFS). 80-90 luvuilla f250 oli tosin sekin erillisjousituksella.
     
    Muokattu: 4.11.2016
  12. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    ..Ja Dodgelta..
     
  13. JuHo^

    JuHo^ 3rd gear

    Saako tuollaista lyhyt hyttistä, lyhyt lavasta, 2000 luvun pikappia suomessa rekatuksi pakettiautoksi järkevästi vai viekö verottaja tai trafi sen mahdollisuuden?
    Jos se on täällä mahdollista niin miksi ei niitä ole? Kyllä itse saattaisi jopa harkita joitain -04 5.3 bensa pikkaria ajo autoksi jos niitä täällä olisi
     
  14. rb

    rb Double Gearhead

    Saa toki, mutta vähemmin järkevästi.

    Mulla on 2004 RAM 1500 joka rekisteriotteen mukaan on.... "N1 / pakettiauto. Alaluokka 3"

    Mut ei mitään hätää.

    Kohta Powerstroke rupee laivaamaan SS letukkaa ja Rumble Beeta niin halvalla, että niitä voi ostaa vaikka useamman tuohon pihalle....
     
    Muokattu: 4.11.2016
  15. Catrik

    Catrik 3rd gear

    86 6.2D. Mikähän pentele noitten laakeripukkien momentti on ja minkä lähteen mukaan? 6.2D korjausoppaan torque specs listassa on

    Main brg. caps inner 141-160
    Main brg. caps outer 126-145

    Mutta sitten kun katsoo ohjetta takatiivisteen vaihtoon niin täällä lukee inner 135 ja outer 150. Kaikki arvot Nm. Momentit nyt suurinpiirtein osuu haarukoihinsa mutta eri päin tiukempi ja löysempi momentti.
     
  16. tst

    tst Gearhead

    Taas joku boosterin letku kuseksii, löytyykö noihin liittimiä kunnon letkulle mistään?
     
  17. juhis_90

    juhis_90 2nd gear

    Noniin, mittailin tulipellissä olevan sähkökeskuksen fusible linkit ja virta välittyi niistä läpi.

    Näiden oireiden (a/c,puhallin, ei starttaa) syyksi on monesti jenkkisivustoilla joku fusible link mutta nyt kun ne on kunnossa, voi varmaan epäillä ingition switchiä? En ole oikein hyvä lukemaan sähkö kuvia joten apuja vähän tarvis mistä vois alkaa mittailemaan, ettei tule turhaan osaa hommattua...
     
  18. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Tuosta autosta en tietty voi olla varma, kun muuttelevat niitä aina vähän, mutta periamerikkalaiseen tapaan niitä fusible linkkejä voipi olla muuallakin, kuin ihan näkösällä.
     
  19. jarona

    jarona Gearhead

    Omaan koneeseen kun tein remontin 4 vuotta sitten,
    väänsin sisemmät 110 ft.lbs
    ulommat 100 ft.lbs
    Hyvin on kestäneet tähän asti/ 60000km
    Chiltonin kirja kertoi arvot.
     
  20. Catrik

    Catrik 3rd gear

    110 ja 100 se oli tuossa tiivisteen vaihdon kohdallakin, newtoneiden lisäksi siis. On tainnu käydä niin että siinä kohtaa on menny luvut väärin päin. Ainakin voisi kuvitella että sisemmät kuuluis olla tiukemmat.

    Vielä kun keksis mihin helvettiin se yks kangen mutteri on menny. .
     

Kerro tästä muillekin!