Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Rahti on jotain ~1500€ . Pikuppi on siitä "hyvä" konttii tunkea kun lavalle voi lastata vielä tavaraa hurumykke.

    Tossa hehkureleen käppyrä, färejä ei ole mutta ne on helppo yleismittarilla pongata.
    [​IMG]
     
  2. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Tuolla on kaikki johtokaaviot, tosi kätevä sivu. kiitokset nimim. turbiinille joka sen aikoinaan linkjasi.

    http://www.revbase.com/BBBMotor/Wd

    Edit, jaha mud ehti jo ensin.

    Ja aika kailla ot:na, kun rumbleista oli puhetta niin eiks marketin parkissa ollut heti yksi Dakotan rumble versio. Hieman jo käyttöä nähneenä hieno, kone näissä kai 360 magnum.
    Edit2. Lienee feikki?

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Muokattu: 8.11.2016
  3. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    o_O Tuo ei ole kyllä Rumble Bee:ta nähnytkään...
     
  4. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Joo, alkoi mietityttään kun en muistanut tommosta olevankaan, ainoastaan Ram tuli mieleen. Noh, rumbleja on nähtävästi kloonattu paljonkin.
    Olikos se nimim. asperiini kun toi uudenkarhean aidon Ramin kalivieteristä.
     
  5. ville400

    ville400 2nd gear

    niin eiks niitä tehty vain 2004-05
     
  6. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Isoa ja vanhaa miestä leikitytti tänään. Hieman tuli sivuluisua vedeltyä ja annettua kierrosta koneelle. Koneessa oli tarpeeksi jäähdytin nestettä. Lämmöt nousi äkkiä 90C tienoille ja sit jouduin ajamaan n. 150m mäen päälle missä löi sutia kokoajan kun ei ollut pitoja lumen takia, niin pöläytti aikamoisen höyrypilven konepellin alta ja säikähdin et nyt meni kannentiiviste yms...
    Homma seis mäen päällä ja tarkistus nestettä on ja ei vuoda mistään, ja 200km ajeltu eikä koneen käynnissä tai pakokaasuissa mitään omituista tai pukkaisi painetta jäähdyttimeen/ylivuotosäiliöön. Aukesiko vaan syylärin korkki ja pöhäytti ylivuotosäiliöön ylimääräiset ja siitä höyryt pellolle?
    Kyse siis C20 -87 6.2D.
     
  7. venom87

    venom87 3rd gear

    Nyt sain kytketty ton hehkureleen uusiks, mutta tuli uusi ongelma eteen. Hehkuttaa kyllä avaimesta mutta ei katkaise hehkua vaikka käynnistää koneen. missä tuo inhibit temp switch sijaitsee? senhän pitäis katkaista hehkutus kun hehkut on riittävän lämpimät? Mihin tota engine cranking inputtia tarvitaan?
     
  8. märkäkakka

    märkäkakka 2nd gear

    Toi inhibit pitäis mennä samaan johtoon hehkujen kans. Engine cranking input menee käsittääkseni startin herätteeseen. Sammuttaa hehkut kun starttaa.
     
  9. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Se lämpökytkin on kai useimmin ollu oikeen kannen ulkosivussa takana.
     
  10. venom87

    venom87 3rd gear

    Tuo cranking input tulee kyllä pelkästään start asennossa ja hehkut sammuu startin ajaksi, mutta syttyy uudelleen kun päästää pois start asennosta. Pitäisköhän tuohon siis tulla virta sekä start asennossa että käynnissä..? Kuuluuko lämpökytkimen katkaista hehkutus? Vai onko releessä itsessään katkaisu? Kokeilin lämpösellä koneella että kauanko hehkuttaa mutta loppu kantti kesken 20 sekunnin jälkeen..
     
  11. märkäkakka

    märkäkakka 2nd gear

    Aiheuttaako huono hehku/hehkut sinistä savua. Käynnistäepölläyttä sininstä kun keli menee pakkkasen puolelle. Pari sekunttia on niinkun yks tai kaks pyttyä olis pois pelistä sininen savukin tuloo parina pölähdyksenä. Suutin kärjet uudet eikä jakoketju väljä.
     
  12. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Eiköhän kylmä tiisseli mielellään jotain väriä aina vähän pölläytä. Risat hehkut vaan lisää sitä vähän.
     
  13. Catrik

    Catrik 3rd gear

  14. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

  15. Catrik

    Catrik 3rd gear

    Miksei?
     
  16. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Seisoessa huohotussysteemin imusarjaan jättämä öljy kasaantuu ehken imuvenan lähelle. Kylmässä palamatta jäänyt polttoaine antaa kyl ihan sinisen savun. Kaikkiaan palotapahtuma kylmästartissa on ihan muuta, kuin normaali. Keksit varmaan lisää, kun vähän mietit.
     
  17. Catrik

    Catrik 3rd gear

    Mä oon luullu että se on vaan polttoainesumua mikä sieltä putkesta tulee, mikä sen siniseksi värjäisi? Valkoistahan se on irtosuuttimen läpi ruutatessakin. Enkä oo ikinä muuta lukenu vaikka oon aiheeseen perehtynyt.
     
  18. märkäkakka

    märkäkakka 2nd gear

    Muokattu: 18.11.2016
  19. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Tekee ja ei tee, riippuu minkälaisen lämpötilan se on kokenut reissullaan. Vähäkö pullapitko. Musta on palamatonta, mutta sen takia että happea ei ollut tarpeeksi vaikka lämpöä oli. Valkoinen on palamatonta, mutta sen takia että lämpöä ei ollut alkuunkaan. Harmaat, ruskeat ym niiden väliltä joku kombinaatio. Sinistäkin startissa joskus tulee pöllähyksiä, vaikka koneet ei öljyä syö yhtään.
     
  20. Catrik

    Catrik 3rd gear

Kerro tästä muillekin!