Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. jake81

    jake81 Gearhead

    Juu, laatikko pitää pistää melkein alkutekijöihinsä et pääsee pantaan käsiks, se servo taas käyttää sitä samaista pantaa ja servoon pääsee käsiks öljypohjan kautta.
     
  2. tst

    tst Gearhead

    Ei taida olla enää numeroa mutta kokeilen nyt vaikka tätä lainaamalla tavoittaa kun taidat noista laatikoista eniten tietää ja mikä tuota pakkia mahtaisi vaivata?
     
    Muokattu: 10.1.2017
  3. rb

    rb Double Gearhead

    Tänään oli hivenen aikaa tutustua letukan ontuvaan tyhjäkäyntiin.

    Fleetside on vm 88 350cid ja konetilan tarra kertoo.... "no katalysic, export ounly" mutta silti jäin ihmettelemään, kun lamdan tilalle oli kierretty pelkkä proppu!!

    No....... Lamda ruuvattiin paikalleen ja kytkettiin lähellä tyhjänä roikkuneeseen liittimeen, mutta tyhjäkäyntiin sillä ei parantavaa vaikutusta.

    Sit aloin tutkailla läppärunkoa ja perskules;..... akselihan on ihan väljä!!!!

    Motti käyntiin ja brakecleaneria akselille....... tyhjäkäynti parani samoin tein.

    Eli nyt tarttis jostain keksiä uusi TBI runko ton kulahtaneen tilalle!
     
  4. palontie

    palontie Double Gearhead

    Huomenna käyn kaiffan luona ja sillä muistaakseni oli sellainen,kysäsen ja ilmoittelen.
     
  5. palontie

    palontie Double Gearhead

    Huomenna käyn kaiffan luona ja sillä muistaakseni oli sellainen,kysäsen ja ilmoittelen.
     
  6. tst

    tst Gearhead

    öljypohja olis irti ja sen servon kupin pultit mutta eihän se kuppi sieltä suostu poistumaan. Pitääkö se venttiilirunkokin irrottaa ensin vai yrittää jollain nostaa sen kupin sisällä olevaa mäntää?

    -Lähtihän se sieltä mutta eipä siinä mitään näkyvää vikaa ole...
     
    Muokattu: 11.1.2017
  7. jake81

    jake81 Gearhead

    Tuliko se mäntäkin pihalle? Nyt pitäis pystyä katteleen vähän sitä pantaakin, männän reiästä pitäis näkyä/ tuntua pannan kynsi mitä mäntä painaa...
     
  8. tst

    tst Gearhead

    joo kyllä mäntäkin tuli pois ja pitää illalla kattella kameralla sinne reikään.Se kynsikö sieltä yleensä katkeaa?
     
  9. jake81

    jake81 Gearhead

    Niin oon ymmärtänyt että nimenomaan se kynsi katkeaa.
     
  10. rb

    rb Double Gearhead

    Kiva jos löytyy.

    Eikä tarvitse olla uutta vastaava, kun voin sen sitten ajan kanssa fiksata ja laittaa vaikka uudet puslat, jos siinäkin on akselin rei´ät soikeana.

    Kunhan vaan saa pidettyä letukan liikenteessä...
     
  11. palontie

    palontie Double Gearhead

    Siirtyy huomiselle kun menen sinne lootaremppaa tekemään.
     
  12. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Export malleissa ei ole lambdaa, reikä tulpattu pakosarjassa...välttämättä ei ole edes anturin johtoa paikallaan.
    Vaikka johto olisikin, niin lambdan asentaminen on turhaa, koska ECM/PROM ei tue sitä.

    Jos haluaa lambdan toimintaan, niin vähintään PROM täytyy vaihtaa ECM-boxiin...boxin itsensä pitäisi olla kyllä sama raudan osalta, #1227747...noitakin löytyy helposti rompetoreilta muutamalla kympillä.

    Koska auto on 350 tbi, niin GM:n oma ASDU on hyvä ellei jopa paras valinta lastuksi...toimii tunnetusti hienosti 5.7L + Th700r4 kanssa, etenkin jos perävälitys sattuu olemaan vielä 3.73:1 (GT4 RPO Code).
    Itellä juuri nuo hilppeet 1991 C1500 lyhyt Fleetside:ssa ja menee yllättävän pienellä kulutuksella tiuhasta perästä huolimatta ja potkii ihan kivasti isommalla läppärungolla (Holley 670cfm) ja avarammalla putkistolla :odcool:
    Lastua kannattaa kysellä niiden polttelijoilta, joita on tälläkin palstalla, TbiChips, eBay ja GM Performance.

    Läppäakselit alkavat olemaan näissä tiensä päässä, onneksi lappärunkoja on helposti saatavilla.
    Siihen käy mikä tahansa 4.3 - 5.7 TBI, kunhan suuttimet täsmäävät (5.7 = oranssi/musta)....koko suutinrunko on helppo vaihtaa toisesta TB:sta toiseen, vain kolme ruuvia ja polttoaineliittimet irti.
     
  13. rb

    rb Double Gearhead

    /\ /\ Kiitos paljon..

    Eli etsimme mainitsemasi boxin ja ton "asdu" jutun.... (jos jollain on, niin saa tarjota)

    Joo......... käytetyt läppärungot on käytettyjä, eli löytyykö noita läppärunkoja Euroopan puolelta, tai ihan vaikka Suomesta, kun jenkeistä ei kiinnostaisi alkaa tilailemaan tullaamis koukeroiden takia.
     
  14. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Boxi sulla on jo, siellä pitäs olla #1227477, mutta lastu on export.

    Varmista että se johto on kanssa lambdanjohto ja tulee boxille asti...toki senkin voi lisätä jälkeenpäin, lisäksi tarvitsee varmistaa että sille löytyy myös sitten signaalin paluujohto ECM boxilta -> koneeseen.

    Toimii : Lambda - signaali-> ECM - signaali-> moottorin maapiste.

    eBay:sta kannattaa katella kunnostettuja läppärunkoja uusilla läppäakseleilla ja heloilla jne jne.

    Holley #502-6 on uusi korvaus läppis jonka saa jopa UsParts hyllystä...virtaukseltaan 454:n TBI:ta parempi....maksaa kyllä jonkun verran.

    http://www.uspartsperformance.fi/catalogsearch/result/?q=502-6
     
  15. tst

    tst Gearhead

    Kyllä se kynsi mielestäni siellä oli ja siinä oli n.6mm syvä kolo mihin se männän varsi on hinkannut.Käsivoimin sitä ei huonosta asennosta saanut painettua, ehkä millin verran tuntui joustavan.Olisko tuo varsi ja kynsi nyt vain niin kulunut että ei kiristä pantaa? Kupin pohjalla oli aikalailla rautahiluakin. Tuntuu vain ihmeelliseltä että veto loppuu kuin seinään.
    Onko kellään tiedossa tuon servon tapin alkup. pituutta?
     
    Muokattu: 12.1.2017
  16. rb

    rb Double Gearhead

    ........TTU että sitä osaa olla tyhmä noiden kanssa!!!

    Jotenkin pidin sitä lamdaa aivan välttämättömänä TBI:n ohjaukseen, mut tietty nyt kun muistelee, niin tuohon maailman aikaan täällä länsivenäjällä lyijytön bensa oli ihan uusi juttu.

    Mutta hyvä että täältä löytyy ihmisiä, jotka ymmärtää ja jakavat auliisti neuvojaan.
     
  17. käkkyläjuntti

    käkkyläjuntti Gearhead

    Olikos se nimimerkki persus joka teki noita karjarautoja ja kuormaverkkoja?
     
  18. tst

    tst Gearhead

    Juu persushan se
     
    persus tykkää tästä.
  19. palontie

    palontie Double Gearhead

  20. käkkyläjuntti

    käkkyläjuntti Gearhead

Kerro tästä muillekin!