Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    En kattellu tarkemmin kuvia esiin, mutta pari arvausta... Pääsulakerasialla kontaktihäikkää jossain plussassa, joku pääsulakkeista katki tai virtalukonpohja rikki. Virtalukonpohja lienee näissä ainakin menevä osa.
     
  2. jake81

    jake81 Gearhead

    Mä kattelin ihan ebaysta et alle 200 sais sarjaa mut rahteja en selvitellyt kun ei ihan ole ajankohtaista vielä vähään aikaan.
     
  3. rb

    rb Double Gearhead

    88 Fleetside....... Tankatessa osa valuu kengille.

    Meneekö sieltä täyttöletku / putki, vai onko siellä joku kaulus mikä vuotaa??
     
  4. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Pakko ihmetellä, missä sä niitä kenkiäs tankatessa pidät? :)
    Siellä on metalliputkee ja pätkä letkuukin. Se metalliosa osaa kyl ruostuu, mut aika outoo, jos silti kengälle ylttää...
     
    smgt tykkää tästä.
  5. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Sähköikkunan toimimattomuus selvisi. Kytkimestä 2 johtoa revennyt irti, ne oli vain tungettu liittimien pesään. Kytkin ei myöskään toiminut ylös/alas kuskin puolella. Yritin purkaa kytkimen, mutta lopputulos oli, että ruuvari pystyssä kämmenessä ja tilasin rockautosta uuden johtosarjan/liittimen ja ylös/alaskytkin paketin. mutta relemodin teen silti.
     
  6. Sierra

    Sierra Double Gearhead

    Yleensä ja aina tankit puhki päältä, mutta se ei kengille lennätä polttoaineita.
    Seuraavaks yleensä puhki huohotinputken metalliosuus, peukalonpaksuinen metalliputki joka kulkee isomman täyttöputken rinnalta tankkausluukulta tankin päälle.
    Yhtään kertaa täyttöputken en ole nähnyt hapanneen, enkä kumiletkujenkaan pettäneen.
    Tuon huhotinputken näkee kun katsoo altapäin rungon ja lavareunan väliin takarenkaan puolelta.

    Oon just omasta nelivetoisesta nostamassa lavaa pois, korjaan takarungon, laitan korikorotuksen ja vaihdan päältä puhki olevan tankin samalla..
     
    Muokattu: 17.3.2017
  7. rb

    rb Double Gearhead

    Nojoo.... se oli enempi sellainen kielikuva.

    Eli bensaa valuu maahan asti tankatessa.

    Mistäs siihen saa ostettua uuden tankin, kun kaikella todennäköisyydellä se viittais nyt siihen?

    Onnistuuko se touhuuminen altapäin, vai suosiolla lava pois?
     
  8. Sierra

    Sierra Double Gearhead

    Alakautta tankki irrottaen joutuu tankkiin liityviä polttaineputkia vääntelemään ja kääntelemään, vaikkakin niissä on kumiputkea, niin on vaarana että tankin läpiviennin metalliputket murenee.. Eli mielellään nosturin vaatii, pakoputkea pois edestä ja täyttö/huohotin letkut auki lemmareista, tankin alle vaikka vaihteistonosturi, pantapultit auki, laskea tankkia sen verran että pääsee irroittamaan tankin/lavan ahtaasta välistä pumppu/anturi paketin lukinnan, laskea tankki alas ja sama toisinpäin. Reilu tunti menee, jos kaikki ok ja yleensä ei.

    Lava irrottaen ei niin ahdasta äheltämistä, lavakiinnityspultit oliko 8kpl 18mm kannalla irti, peräpään johtosarjasta 2kpl pistokkeita irti, tankin luukun alta torxit 3kpl auki ja nostaa lava pois. Painepesurilla pesu. Nyt näkösällä tankinpäällys ja kaikki onnistuu vihellellen.. Jos kaikki menee putkeen niin pari kolme tuntia menee ja yleensä ei.

    Tankkeja myy monikin jenkkivaraosaliike, on kahdenkokoisia tankkeja, pidempää ja lyhempää, isompi 34gal ja sen pituus noin 1,5m. Hinnat tänä päivänä noin 250,-/kpl. Tuon tankin läpivientipillistön hintaa en tiedä?
    Mullakin oli noita tankkeja hyllyssä, mutta nyt loppu..

    Venäjän käyntiä varten kannattaa tehdä samalla korvausilmaputken lyhentäminen, eli tankin läpiviennistä n.20cm syvälle menevä metalliputki, se katkaista lyhkäiseksi, niin saa tankattua sen 140litraa tuohon 34gal tankkiin nopsaan.

    Oho, tulihan tekstiä, mutta noin oon ite tehnyt, josko apuja pohdintaan.
     
    Muokattu: 17.3.2017
  9. rb

    rb Double Gearhead

    Kiitos Sierra.

    Hienoa kun täältä löytyy aina apuja.

    Joo......... Osakyselyä jo suoritin, US-Partsista löytyy tankki, kiinnityspannat, sekä tankkausputki. Kumiletkuja ei löytynyt bensaa kestäviä, mutta ehkä Etola siinä asiassa jeesaa...

    Huohari näytti olevan 5/8" ja tankkaus 2" putkea....
     
  10. Sierra

    Sierra Double Gearhead

    En ole koskaan nähnyt noiden letkujen vaurioituneen, huohotin putkessa ja täyttöputkessa on muutama mutka, mutta onnistunee varmaan suorasta..
    Laita hintoja osista?
     
    Muokattu: 17.3.2017
  11. rb

    rb Double Gearhead

    En ottanu vielä kun sen täyttöputken, ovh 85, 90:- mut pienemmän tankin hinta oli jotain 220:- ja kiinnityspantojen hinta jäi kysymättä.

    Niin se läpivientipillistö!!!

    En ymmärtänyt sitä kysyä, mutta se varmaan kannattaa uusia suosiolla, kun mätää sekin voi olla.

    Onks vielä jotain, mitä kannattaa huomioida siinä vaiheessa, kun se tankki on irrallaan?
     
  12. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Periaatteessa ehkä kannattaa henkisesti varautua uusimaan polttoaineputkia siellä rungon sivussakin. Kun ne kuitenkin vähän liikahtaa tankkia irrottaessa, niin vähän mureet ei enää kestä.
     
  13. rb

    rb Double Gearhead

    /\ Noinhan se tuppaa liki 30 vuotta vanhojen kikkareiden kanssa olemaan.

    Helvetin hyvä, mutta vähän huono.

    Kundi osti sen joulukuussa kun "hyvä peli kato ja huollettu ja kaikkee"

    Joo....... En epäile etteikö sitä olisi huollettu, mutta nyt siihen on kuitenkin vaihdettu jo yhtä jos toista ja varmaan vaihdetaan vielä monta juttua, ennen kun voi puhua "luotettavasta käyttöautosta"
     
  14. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Noiden tankki, jousipakka ja ruostekorjausten kanssa otan ite aina mieluummin lavan pois ensin, kuin yritän auton alla äheltää.

    Säästää joka kerta aikaa ja hermoja.:confused:
     
  15. Sierra

    Sierra Double Gearhead

    On ehdottomasti parempi noin, saa fixattua runkoa samalla, vasen iskarikiinnitys rungosta noista pääsääntöisesti pettää ensin, voi korjata sen samalla kunnollisesti.
     
  16. h3nkka

    h3nkka 1st gear

    Eilen jäin urbanilla tien varteen sit..:(

    Se viikko sitten sammahti laakista kesken ajon ja lähti parin starttauksen jälkeen käyntiin taas kuin ei mitään ois ollutkaan.. eilen teki saman ja nyt ei sit enää käyntiin saakka lähtenyt.. hörähti ja simahti heti. tänään tuli sulakkeet ja maadotukset yms. katsottua ja polttoaineen santi jne. Sit pääsin koodeja lukemaan niin P0215 elikkäs fuel shut off solenoid taitaa olla syynä. aiemmin jo sitä mittasin kylmänä yleismittarilla ja ohmit heitteli aivan kokoajan eikä rauhottunut.. koodi kun nollailtiin pois ja sai lämpimäks ja mittasin yleismittarilla niin sit asettu heittely. mut heittää koodia kokoajan päälle edelleen mut nyt se taasen käynnissä pysy ainakin sen aikaa mitä tuli käyteltyä pihassa.. :) pitänee se vaihdella ainakin.

    Sit toinen on nuo absit jotka on oirehtinut aikansa jo mutta ei ole kerennyt syventyä isommin.. Nyt sit samalla niitä tuli tutkittua ja antaa koodia C0068 Shorted Pump Motor Circuit.. pumppu "kurahtaa" vähän sen jälkeen kun on auton käynnistänyt ja lähtenyt liikkeelle ja sytyttää absin valon... saisko tuon pumpun korjailtua vai pitääkö hommailla uus/käytetty koko boksi jostain?
     
  17. jermu88

    jermu88 2nd gear

  18. palontie

    palontie Double Gearhead

    Meinasin tuota käydä katsomassa kun talinnassa myynnissä ollut ehti mennä,Ostin sitten vanhempikoppaisen bensamallin.
     
  19. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Melko paljon on ajettu.. Mutta muuten en tuosta tiedä mitään.

    Mulla on 213tkm ajettu -04 ja jonkin verran saa jo tehdä pientä fiksausta koriin ja alustaankin.
    Mm. etupenkkien säätimet(katkaisijat) joutuu uusimaan kummallekin puolelle, apukuskin oven saranatapit/helat uusittava, väljää parissa ohjauksen nivelessä, pohjauskumit eteen uusittava..
    Keräilen korjauslistaa vielä o_O
     
  20. tst

    tst Gearhead

    Ostin kunnostetun ja vahvistetun 5tml ajetun 4l80e:n mutta öljypohjassa oli millin vahvuinen musta kura ja magneetissa vahvasti rautaa. Kannattaakohan tuota alle laittaa vai vienkö suosista pakkojen vaihtoon tai saako mahdollisen luistamisen testattua irrallaan?
     
    Muokattu: 20.3.2017

Kerro tästä muillekin!