1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla sivuston käyttöä hyväksyt evästekäyttömme. Lue lisää.

Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. tst

    tst 3rd gear

    Ostin kunnostetun ja vahvistetun 5tml ajetun 4l80e:n mutta öljypohjassa oli millin vahvuinen musta kura ja magneetissa vahvasti rautaa. Kannattaakohan tuota alle laittaa vai vienkö suosista pakkojen vaihtoon tai saako mahdollisen luistamisen testattua irrallaan?
     
    Muokattu: 20.3.2017
  2. rust n loud

    rust n loud 1st gear

    Olisiko joku ystävällinen kanssakärsijä jolla olisi tietoa TRANS sulakkeen virtapiiristä, eli mistä tulee virta tälle 10A sulakkeelle?
    Virtalukon pohja aukaistu siten että johdotukset näkyy. Johdossa kulkee 14.2V jännite koneen käydessä, paitsi keskimmäisessä keltaisessa johdossa. Startatessa tässäkin sama jännite.
    TRANS sulakkeelle tulee vain 7V, ilmeisesti jännite ei tule suoraan virtalukolta, kiertää jostakin ja hukkaa puolet jännitteestä.
    Ameriikan diesel foorumissa tarinaa Trans sulakkeesta ja vaikutuksesta laatikon oireiluun, jos vajaa jännite niin laatikko oireilisi kuten omassa kulkineessa, kakkonen ja pakki vain tiimii.
    Oliko kenelläkään sähkökaaviota -98 express vaniin jossa näkisi miten tuo kyseinen sulake on liitetty?
    Googlella en löytänyt oikeaa.
     
  3. kapa73

    kapa73 2nd gear

  4. jermu88

    jermu88 2nd gear

  5. Fuselage

    Fuselage 2nd gear

  6. rust n loud

    rust n loud 1st gear

    Suuret kiitokset tiedosta.
     
  7. Jussi289

    Jussi289 Gearhead

    Virtalukosta näyttäs tuossakin lähtevän 5 eri plussaa, kun sun selityksestä ei saanu tolkkua... Niistä lukolta lähtevistä valkonen menee trans sulakkeelle, ja sen kärki lukossa nyt luultavasti katkoo.
     
  8. rust n loud

    rust n loud 1st gear

    Kiitokset neuvoista.
    Tässä kulkineessa virtalukolta lähtee 6 johtoa (vaalea punainen, oranssi, ruskea, keltainen, pinkki, punainen).
    Moottorin ollessa käynnissä, johtoihin tulee 14.2V paitsi ei keltaiseen joka menee ilmeisesti startille. Startatessa tähänkin tulee 14.2V.
    Yleismittarin mukaan jännite ei muutu johdoissa, tasaista pukkaa, jonnekin puolet hukkaa ennen TRANS sulaketta. Täytyy tänään mittailla mikä noista johdoista sulakkeelle menee.
     
  9. Jussi289

    Jussi289 Gearhead

    Ehkä se on sitten vaalea punainen, muut värit kuvasta löyty oikein. Keltanen on juu merkitty startille.
     
  10. jermu88

    jermu88 2nd gear

    Kiitokset kojolle nopeesta toimituksesta mut miks tää mun auto ei käynnisty PMD vaihdon jälkee?

    Ja kokeilin vanhaa takasi nii ei lähde nyt silläkään
     
    Muokattu: 22.3.2017
  11. palontie

    palontie Gearhead

    Varmaan vika muualla?Mitäs vikaa siinä on ollut?
     
  12. jermu88

    jermu88 2nd gear

    Ei muuta vikaa, tietty oli maadotusjohto unohtunu laittaa kiinni... :D huomenna sit uus loota tilalle, mennää vanhalla vielä päivä. Toimiikos toi uus muute ilman vastusta?
     
  13. palontie

    palontie Gearhead

  14. palontie

    palontie Gearhead

    Onkos täällä ketään jolla ois subbe tai silverado 454:lla?
     
  15. jermu88

    jermu88 2nd gear

    Jäi siis tuo pmd piuhan maadotus laittamatta siihen jäähysiilin kylkee kii niin ei startannu

    Tuossa vanhassa pmd:ssä on tuo vastus kii nii saako sen irrotettua vai toimiiko uus ilman sitä?
     
  16. palontie

    palontie Gearhead

    Ainakin mulla toiminut.
     
  17. kojo

    kojo 3rd gear

    Kyl sen saa irrotettua ja kannattaa siirtää uuteen, tuurilla voi pelata pitkäänkin, mut viim sitten tulee ongelmaa kun pumpun ajotusta tarkistaa, tai resetoi tietokoneen muistin jostain syystä..
     
    palontie tykkää tästä.
  18. jermu88

    jermu88 2nd gear

    Kuinka kirurgin kädet pitää olla että saa irti?
     
  19. palontie

    palontie Gearhead

    Aivokirurgin
     
  20. Morbidelli

    Morbidelli 2nd gear

    Kyllä se sieltä irtoaa poijjes. Itte nakkasin vanhan PMD boksin roskiin ja sit ihmettelin kun moottorin käytös muuttui uudella boksilla. No roskiksesta piti dyykata se vanha ja kaivaa se vastus irti. Eipä ollu mulla silloin tietoa koko vastuksen olemassaolosta.
     

Kerro tästä muillekin!