Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. palontie

    palontie Double Gearhead

    90asteiset laitoin mun ex 96 subbeen
     
  2. venom87

    venom87 3rd gear

    Sain vihdoinkin entisöityä hehkureleen 1991 6.2:seen, eli nappihehku pois ja uudella releellä alko hehkuttamaan melkein niin kuin pitääkin. Elikkäs ensin hehkuttaa jonkun 10-15 sek, ja kun starttaa niin hehkuttaa uudestaan about 10sekkaa.:confused: sen jälkeen tulee normi jälkihehkutus, eli 4-5 kertaa parin sekunnin väläytyksiä. Tuo starttauksen jälkeinen pitkä hehkutus vaan arveluttaa että turvottaako hehkut, eihän sen noin pitäis toimia? Hehkut on uudet (1000km) g60
     
  3. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    60G saa hehkuttaa vaikka minuutteja, eikä mee rikki. Vanhemmat pikatulpat on sit eri juttu, mutta ei nekään taitas vielä noista ajoista sulaa.
     
  4. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Ei G60 pala hehkuttamalla. Sen vastus lisääntyy hehkun kuumentuessa.
    Testattu viilapenkissä; puolen tunnin hehkutus kaapeleilla suoraan akusta ei sitä saanu pilalle..
     
    palontie ja Jussi289 tykkäävät tästä.
  5. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Joo, siitä voi tehdä tulpan vaikka diesel-lämppäriin, jossa hehkutusaika on minuutteja. Se lämpee vielä riittävän kuumaksi siihenkin hommaan.
     
  6. venom87

    venom87 3rd gear

    Hyvä homma, saa siis olla tuollei. Mites muuten onko 6.5td ja 6.2 sama termostaatti?
     
  7. ssi

    ssi 2nd gear

    Osaako joku heittää lonkalta (haulla en löytäny..) vaihelootan lauhuttimen letkujen kierteet ja pituus suurinpiirtein jos teettäs teräspunosletkut.
    Purkamaan pitää lähtä mut tiä tarkeneeko tuolla pihalla huomiseksi saaha irti..
     
  8. tst

    tst Gearhead

    Partsilta kauppasivat siihen 1.5m pitkiä putkia kierteistä ei tietoa.
    Jaa luki siinä viestissä: ½” kierteellä oleva 5/16” inverted flare.
    En tiedä onko se 1/2" sitten kennon päässä mutta laatikon päähän sopii suunnattavat 1/4" nipat alkuperäisten tilalle.
    Edit: Ei se ihan normaali putkikierrekään ollut, lienee sitten tuo npsm:
    http://www.roadmachine.fi/tuote/automaattivaihteiston-lauhdutinlahdot/
     
    Muokattu: 12.5.2017
  9. Hjp

    Hjp 1st gear

    -95 pick up 6.5l dieseli kertoo vikakoodiksi seuraavaa, mitähän se on vailla? Moottorivalo syttyy kun jonkin aikaa ollut auto liikenteessä.

    16 Vehicle Speed Sensor Buffer Fault
     
  10. palontie

    palontie Double Gearhead

    Taitaa olla nopeusanturista lootankyljestä kuskinpuolelta.Siellä on kaksi samanlaista anturia ja toiseen tulee johto.Kokeile toiseen ja putsaa se mihin se johto menee nyt kiinni,tai putsaa molemmat ihan ekana.
     
  11. andyx

    andyx 1st gear

    Moi!

    95 Suburban, metro-auton maahantuoma ja varustelema. Poistelin etulokasuojan muoviset pullistekaaret ja eteen ja taakse jäi vielä ilmeisesti orkkis muovikaaret paikalleen.

    Onko kellään tietoa miten ne saisi mahdollisimman vähillä vaurioilla irti. Irrottelin jo kaikki näkyvissä olevat pultit, mutta jotkut klipsit tms. taitaa vielä olla paikallaan?

    A
     
  12. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Muovikaaren yläreunassa on alunperin ainakin kai metallivahvike, joka on kiinni sisäpuolelta muttereilla.
     
  13. jake81

    jake81 Gearhead

    Nyt olis sit muunnosnippoja öljyjäähy kennolle 1/2jic liittimelle. Sit olis laippoja turbon öljypaluuseen 5/8jic liittimellä ja kansien takapäähän laippoja 1/2r kierteellä. Nämä siis 6.5 td:hen.
     
  14. tst

    tst Gearhead

    Laitoin yv:tä.
     
  15. Pierunkuori

    Pierunkuori 3rd gear

    Chevy van 6.5td vm-02. Ajettu 330tkm. Pumppu vaihdettu 250tkm kohdalla mutta suuttimia ei vielä.
    Semmonen ns. Tikitys kuuluu kierrosten mukaan. Oon kepillä yrittäny paikallistaa ääntä mut tuntuu että kaikki suuttimetkin tikittää yhtä paljon. Kierrokset nousee niin tikitys tihenee ja tyhjäkäynnillä laantuu..
    Onko äijillä mtn tietoo mistä vois kuulua?
     
  16. Niskalaukaus

    Niskalaukaus 1st gear

    Voisko esim alipainepumppu pitää?
    Voisko apulaitehihnan ottaa pois ja kokeilla häviääkö ääni?

     
  17. Pierunkuori

    Pierunkuori 3rd gear

    Alipainepumppuakin kuuntelin kepillä ja mielestäni sieltä se ei kuulunut. Mtn
    Se konnasti niinkö kuuluu kuskin puolelta. Juu pitää melkeen käyttää remmi pois ja kuunnella..
     
  18. venom87

    venom87 3rd gear

    Help, ongelmana turbiinilukko !
    Eli potilas 4wd pickuppi 1991 6.2d ja th700. Turbiinilukko ei pelitä ollenkaan, lootan kyljessä nelinapaseen liittimeen tulee ainostaan kaks johtoa. Toinen on plussa jota jarru katkoo ja toinen on maa. Ilmeisesti lootan sisällä ongelma kun kerran virtaa tulee, kysymys siis että kun joku päivä otan pohjan auki niin pistä lähtisi vikaa etsimään?
     
  19. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    ECM ohjaa lukkoa maadoittamalla.
     
  20. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Ja ECM ei suostu maadottamaan, jos siltä puuttuu jotain oleellista tietoa. TPS on oltava ehjä, samoin moottorin kierroslukuanturi. Nopeustieto on tultava lootalta(toimiva nopeusmittari), eikä service valo saa palaa esim. päällä olevan EGR-vian takia.
     

Kerro tästä muillekin!