Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Laita mutteriin jotain tahmaa väliin, vaikka pala teippiä. Sit kattelet, et jos hihnapyörä alkaa vippaamaan, niin vois olla löystyny. Samaten vois kokeilla vaikka sitä puolikkaan syylärin peittämistä, se kuitenkin nitkuttas siipeä aikalailla.
     
    Karpov ja palontie tykkäävät tästä.
  2. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Paljonkojan tulee lisärasitusta jis tuon saan irti ja laitan prikat alle? Mutterit varmaan liian rajut.

    Koska ei tähän hätään ole korvaavaa tuotetta, sais sitten kohta pian uudestaan paremmin irti.
     
  3. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Eipä sitä järjestelmää sieltä kokonaan tyhjätäkään...lohkon kyljessä on molemmin puolin proppu, josta tulee melko tyhjäksi...kannataa hankkia Nippelit Tepolta hana sinne, ihan hemmetin hyvä.
    Toisella puolen lohkoa tosin Knock-anturi v-propun tilalla, sen takia toiselle puolen jää vähän nestettä ja samoin sinne imusarjan pohjatilaan.

    Tuntuu todella kummalliselta jos se ei muka lämpiä ja hytissä ei tarkene, sillä tollanen ruuttakone lämpiää ihan hemmetin nopesti on sitten kutonen tai kasi...täytyy olla termari koko ajan auki tai sitten siellä on lämppärinkenno tukossa tms.
    Yksi vaihtoehto on että se lämppärin lähtö imusarjassa on tukossa, siellä kun on sellainen kuristusventtiilin tapainen.

    Ruuttakoneessa pitäisi olla vakiona kesät talvet sama 195F termari.

    TPI-koneissa on lämmönvaihdin öljynputsarin jalassa, jossa kiertää lämppärin paluuvesi ja menee siitä lohkon tyhjennyspropusta takaisin kiertoon...jäähdyttää kuumana öljyä ja auttaa toisaalta konetta lämpenemään nopemmin kylmänä.

    Noissa omissa C1500:ssa toisessa lämppärin paluu on orkkispaikalle syyläriin ja toisessa vesipumppuun, vesipumppuina Edelin alupumput, ei minusta mitään eroa ainakaan syyskylmillä....molemmissa 180F termarit, lisäksi vielä normaalia tuplasti järeämmät alumiini syylärit (BeCool/ Howell) ja toisessa on vielä erillinen moottoriöljyn jäähdytinkin B&M kennolla.
    Talvella ei ole ajettu noilla kombinaatioilla, mutta joskus syksyllä viimeisissä Cruisingeissa pakkaskelillä kylläkin, eikä ole ollut mitään ongelmia ettei lämpö riittäisi kabiinissa.
     
  4. Markokou....

    Markokou.... 2nd gear

    Mulla kans ongelmana ettei kuumaa ohjaamoon tuu.
    Kuinkas lämpösenä ton koneen pitäs käydä,mittari kun noin vaan näyttää.
    Termarin vaihdoin.Voikos visko pyöriä liikaa ja pitää koneen viileenä?
    [​IMG]
     
  5. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Alavesletkun kun irrotin ja taitoin alas niin tuli tarpeeks pihalle kun en iljennyt roppuja.

    Kyllä mulla ainakin kopissa lämpöä on ja tarkenee. Kaksi asiaa vaan mitkä korjauksen alla on tuo jatkuvasti puhaltava vipperä. Myös ennen kun kiersi letku syyläriin (nyt vesipumpun päälle) joka silminnähden hidasti lämmön tuloa hyttiin.


    Lämpöä kyllä tuli tujakasti kunhan kone lämpesi. Nyt sitä tulee jo kun viisari heräilee.
     
  6. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Mulla mittari samassa ja termari ok ym. Käykö sulla mittari satasessa ennekuin termari aukee?


    Mulla ei lämmön tuottoa estä jumiva flekti kun kone kuuma. Hidastaa vaan alussa.


    Mittari tossa kohtaa pitäs kuumaa tulla.
     
  7. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Ne mittarien asteikot ovat vähän ylimalkaiset näissä, jos haluaa tietää tarkan lämmön kannattaa mitata muulla konstin tai käyttää vaikka WinALDL, jolloin tieto tulee ruiskun lämpöanturilta.

    On ihan normaalia näissä että lämpömittari käy vähän korkeammalla juuri ennen kuin termari aukeaa ja sitten se tipahtaa pikkasen siitä ja jää siihen.

    Jotenkin näiden metriset mittarit ovat minusta paljon epätarkempia kun jenkkiasteikolla olevat, mukaan lukien nopeusmittari...sekin on hyvä tarkistaa WinALDL.
     
  8. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Juu siksi lähinnä tuota kysyin kun varmaan paras maallinen konsti todeta että termari skulaa?
     
  9. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Mä en ainakaan ymmärrä, mitä kysyt?
     
  10. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Flektin jalan ja hihnapyörän väliin jos laittaa. Joo tyhmä idea muuten, mutta tosiaan jos auttaisi irrotuksessa tovin päästä.
     
  11. Markokou....

    Markokou.... 2nd gear

    Pitää koittaa mitata muilla konsteilla lämpö,enkä ole huomannut että mittari ylempänä kävisi.
     
  12. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Onko ylävesiletku kuuma tai lämppärin kennon letkut?
     
  13. Markokou....

    Markokou.... 2nd gear

    Pitää huomenna koittaa kun käy lenkin ajaan.
     
  14. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Laita rasvaa siihen keskelle akselintumppiin, ei se muusta voi juuttua.
     
  15. Mercury

    Mercury Gearhead

    Sivulla 1190 käsitelty 6.5td starttiongelma ratkennut!

    Myyjäliike toimi mielestäni erittäin fiksusti ja käytti ulkopuolisia ammattilaisia startin kiinnikkeiden korjauksessa.
    Lohkoon hitsattiin puikolla lisää tavaraa kun ulkokulmasta puuttui pala.Ja mikäli oikein ymmärsin niin sinne pantiin eka ylikokoinen pultti lukitteella syvälle ja siihen tehtiin kierteet startin kiinnityspultille.
    Työn laatua en starttia irroittamalla ole vielä tarkistanut,hienosti kyllä starttaa jäi aiempi metallinen saundi kokonaan pois!
    Eli on hyvin linjassa vetolevyyn.Sisempään kiinnikkeeseen ei puututtu,oli hyvä helicoili..

    Samaa autoa JGS-88 vaivaava käynnin lopotus/savutus vielä ratkaisematta..
    Koeajon jälkeen ajettu yli 2000km ja tasan kolme kertaa kyseinen vaiva ilmennyt.
    Aina tullut tyhjäkäynnillä auton seisoessa,ei kesken ajon koskaan..
    Viimeksi öljynvaihdon jälkeen ja ajattelin että no paskat lähti liikenteeseen mutta piti 3-4 kertaa käyttää sammuksissa ennenkuin korjaantui+nyt kuului pari metallista kilahdusta..
    Eli tämä venttiilikoneistoon viittaava vaiva tullaan myyjän toimesta vielä panemaan kuntoon,tästä oli meillä sovittuna että jos Uuteen Vuoteen mennessä oireet palaa ja SenhänTuoTeki!
     
    palontie tykkää tästä.
  16. tst

    tst Gearhead

    Olisko se tuon 6.5td:n kaasupolkimesta karvoja poikki kun alkaa olla sellainen on-off tyyppinen ja hiton vaikea saada kierroksia kolmeen tonniin päästömittauksessa? Hitaalla puolella on kans meno melko nykivää ja samoin cruise päällä alamäessä.
     
  17. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Jos nyt loogisesti arvaan, niin pedaalipotikassa tuskin syy on. Sähköpumppumallin cruise kun ei nyt vaan sitä pedaalia vissiin liikuta ollenkaan... Vähän noista kyllä tiedän, kun tykkään vanhemmista.
     
  18. Catrik

    Catrik 3rd gear

    Mitenkäs se tuo valuraudan hitsaus lohkoa purkamatta, saati moottoria irroittamatta, onnistuu? Eikö se koko lohko pidä esi- ja jälkilämmittää? En mikkään hitsauksen ammattilainen oo (vaikka ammatikseni hitsaankin), toll
     
  19. tst

    tst Gearhead

    Ainakin certanium 889 puikolla oon saanu valurautaa hitsattua kylmänäkin
     
  20. tst

    tst Gearhead

    Se cruisen humppaaminen kyllä kuulostaisi enempi sen fuel solenoidin takkuamiselta, sen vaihtaminen ei taida onnistua pumppua irrottamatta?
    Mieluumminhan tuon toivomuspolkimen vaihtaisin mekaaniseen jos vain olis mahdollista.
     

Kerro tästä muillekin!