Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. toyota...

    toyota... Gearhead

    voitelukeskuksessa oli 30€ löpöfiltteri. O rengas pitäis tulla huomenna. Vähän ihmetyttää miksi vedenpoisto proppu on suodattimen kannessa? Pitääkö se löysätä eka et kotelo tyhjenee ennen ku ruuvaa suodattimen pois? Tms :D
     
  2. palontie

    palontie Double Gearhead

     
  3. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Joo, se kannessa on ilmausta varten.
     
  4. toyota...

    toyota... Gearhead

    tää on mulle uus tuttavuus tää auto, ja ei oo vie suuremmin kerinny räpeltään. Vähän vaan ihmettelin tota proppua suodattimen kannessa :D en ookkaa törmänny vie vedenpoisto hanaan.
     
    palontie tykkää tästä.
  5. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    En muistanutkaan et oot tbin orja nykysin.

    Aattelin sitä quadrajetin kapeeta pylpyrää joka ollu tossa hintaluokassa perinteisesti.
     
  6. toyota...

    toyota... Gearhead

    jostain kuuluu että siirtopumppu kannattais releyttää muutenki että pyörii aina kun virrat päällä? Löytyykö konetilasta helpolla herätevirtaa releelle mikä olis päällä startatessa ja virrat on asennossa?
     
  7. palontie

    palontie Double Gearhead

    relerasiasta itelleni oon ottanut,johonkin otin sulakerasiasta auton sisältä.
     
  8. jar

    jar Gearhead

    Mä tein niin, että vaihtoreleellä ohjaus hehkuilta/OPS:ltä tuolle siirtopumpulle. Eli pumppaa hehkutuksen ajan ja sitten taas öljynpaineiden noustua. Nettiin joku on tehnyt tuosta siistin kaavionkin, mutta ei oo linkkiä siihen.

    Ite ainakin tykkään, että siirtopumppu sammuu kun kone ei jostain syystä käy.
     
  9. toyota...

    toyota... Gearhead

  10. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Oil pressure sender oisko.
     
  11. jar

    jar Gearhead

    Oiskohan se virallisesti Oil Pressure Switch, eli se öljynpaineanturi, siellä polttoainesuodattimen lähistöllä.

    Mun (väärin)ymmärtämykseni mukaan se on kytkin, koska se toimii niin, että kun öljynpaine on riittävä, niin silloin sen siinä kolmannessakin johdossa on jännite, josta voi ohjata sitä siirtopumpun relettä - tai suoraan siirtopumppua, kuten alunperin ilmeisesti on.
     
  12. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Aivanniin sender taitaa olla vaan mittarille ja switch nimenomaan se mikä katkasee virtaa tarvittaessa.
     
  13. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Mä olen tehny johtosarjantumpin, jolla tuodaan pumpun orkkisjohdot releelle konehuoneeseen ja releeltä uusi plussa pumpulle. Pumpun maapistekin on konehuoneessa, niin ei hapetu ihan helposti. Neljä johtoo tarvii sarjaan, eikä edes pitkiä. Uudemmissa se pumppu taitaa olla jo jonkun releälyn perässä.
     
  14. toyota...

    toyota... Gearhead

    toi voitelukeskuksen fs1295 sopi paikoilleen, mutta on vaan painettava niin vuoti välistä löpöö. Vanha oli isolla kierteellä paikallansa. Vissiinki wix merkkinen. Ja jouduin laittaan vanhan takaski. Oli se pohjan o-rengas vähän littaantunu ja kansi aika löysällä. Tais vuoto loppua. Siirto Pumppu surraa niinkauan ku hehkuttaa ja käynnissä ollessa, ja sammuttaessa surisee vie sekunnin pari.
     
  15. kojo

    kojo Gearhead

    Ei se ole vain painettava vaan siihen päälle kuuluu sellanen irrallinen kiristysrengas (alkuperänen versio siis, se näis kaikissa on ollu ennen kuin wix lanseeras ton paskaversion)

    Ps. kiristysrenkaitakin on
     
    jake81 tykkää tästä.
  16. toyota...

    toyota... Gearhead

    no voi vittu! no eihän mulla sellasta rengasta ole... Kaupassa sanottiin et painat sen vaan paikoilleen, ja jos ei pysy tuo takas!
     
  17. kojo

    kojo Gearhead

  18. toyota...

    toyota... Gearhead

    mitä se kiristys rengas kustantais?
     
  19. tonokki

    tonokki 1st gear

    Purin tänään chevyn eeberin palasiksi, kun vuoden eka savutti ja käynnisty vasta tokalla, nyt lopetti toiminnam kokonaan. Tuli vikakoodia f30 ja f31. Puhas oli ja karstaa ei juuri missään ja pakopuhallinkin otettiin ja kokeiltiin että pyörii. Hetken googlettelin ja älyboksi rikki koska puhallin pyöri hyvin. Hyppy maadotus hehkulta puhaltimen maahan niin ainakin tänään 3 kertaa käynnistynyt ekalla ja ilman savua! Eli kannattaa sellanen tehä eka ennen kun äly yksikön ostaa. Se puhaltimen maa niistä usein vaan menee.
    Samalla tuli laitettua lisä pitkät nyt kelpaa ajella.
     
  20. kojo

    kojo Gearhead

    20 + postit
     

Kerro tästä muillekin!