Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Toimivalla startilla, kaapeleilla ja akuilla pyörittää hyvin pakkasesta riippumatta. Lohkolämppärikään ei noitä öljyjä paljon notkista.
     
    palontie tykkää tästä.
  2. Impala76

    Impala76 Gearhead

    Montakertaa koluttu aihe,mutta mitkäs olikaan mitat 95 subben 6.5td moottoriöljyn jäähdytys letkujen tekoa varten? Niin ja mitkä päät...? Se tieto on täällä ollut monasti esillä mutta eipä nyt löytynyt...
     
  3. Niskalaukaus

    Niskalaukaus 1st gear


    moottoriöljynjäähdytysletkut 145 ja 140cm. 3/8 tai 1/2 npt.
    Jäähdyttäjän pää 3/4 unf.
    (varmista mallin kanssa)


    Ekalla sivulla ;)
     
  4. Impala76

    Impala76 Gearhead

    Kiitos! Muistui mieleen että jossainvaiheessa joku kertoi täällä käyttäneensä jic liitintä jommassakummassa päässä joka sopi paremmin paikoilleen kuin tuo edeltävässä ohjeessa mainittu... Tunnustaako kukaan vai muistanko omiani...?
     
  5. jarona

    jarona Gearhead

    3/4" jic passaa syyläriin tiukasti, ei ole sama kierre mutta menee.
    Ite sorvasin jatkoliittimestä toisen mulkunpään pois ja laitoin usitin kans kiinni.
    Nyt viimeisempään tein niin että jätin moottorinpään putket käyttöön
    ja laitoin jatkoksi 1/2" hydrauliletkua 3/4" jic naaraspäillä,
    nipat jäähyyn.
    Piti vain sorvata puristusholkeista letkutopparit pois että sai putkissa
    olevat olakkeet holkin sisälle.
     
  6. mikke20

    mikke20 Gearhead

    mä käytin lohkon päässä banjoliittimii, banjopultit piti vaan avaa npt pakalla ku ei saanu suoraan npt kierteisii mut hyvä siit tuli, menivät pieneen tilaan ja oli helpot kiristää lohkoon.
     
    palontie tykkää tästä.
  7. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Banjoissa ehken kannattaa sit hetki uhrata virtausvolyymin miettimiselle. Tai lähinnä sen varmistukseen.
     
  8. Impala76

    Impala76 Gearhead

    Juuri tämä asia mielessäni ajattelin kysäistä että mitäs letkukokoa on ollut tapana käyttää?? Lähinnä liittimien reikäkokoa mietin.. 1/2 tuumaa vai isompaa?
     
  9. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Hydrauliikan osiin kannattaa suhtautua vähän varauksella näissä puuhissa, kun pienissä mitoissa siinä osastossa homma perustuu paineeseen, ei niinkään virtausmääriin. Eli jos öljyn jäähdytykseen haluaa hydeosia käyttää, pitää mitta olla reilusti isompi, kuin alkuperäisissä osissa.
     
  10. Khalle

    Khalle 1st gear

    Mikä liä subbaria vaivaavan.. Eilen erehdyin ajamaan toista subbaria ja siinä tuntui olevan voimaa reiluhkosti enemmän..

    Oma subbari on jokapäivänen käyttis ja lähtee käymää hyvin, ei sammuile eikä pätki..
    Huollot tehty ja ahtopuoli kunnossa. Vaikuttaisi että nyt ei polttoainetta tule riittävästi/oikeaan aikaan.

    Pystyykö joku Kymenlaakson alueelta tietokoneella tutkia asiaa?
     
  11. palontie

    palontie Double Gearhead

    Oisko toinen kojotettu?Isompaa putkea ym?
     
  12. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Missä tällä hetkellä halvin tuuliglasi pikappiin? 88-94 välille.
     
  13. Khalle

    Khalle 1st gear

    Ei pitäisi olla lastutettu, mutta putki on vaihdettu.
    Itsellä on subbarissa orkkis kokoiset renkaat alla ja kulutus on pienimillään 18l satkulle. Tässä toisessa on 285/75 renkaat ja kulutus on 16l pintaan.. Onhan tuossa omassa nyt jotain perseellään.
     
  14. rade

    rade Gearhead

    just soitin Jaakko Tuotteelle joka on Euran Paneliassa ni hintaa lasille oli ilman listoja n. 250 euroa ja listojen kans vähän vajaa 300 euroa.
     
  15. palontie

    palontie Double Gearhead

    Onkos sulla vielä siellä se samperin hiukkassuodatin paikoillaan?
     
  16. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Ei -88> ole mitään listoja...
     
  17. Khalle

    Khalle 1st gear


    Jollei se hiukkassuodatin ole pienen vaimentimen näköinen niin ei ole.

    Putki on 3" yhdellä lyhyellä vaimentimella.
     
  18. palontie

    palontie Double Gearhead

    Sellainenhan se on.
     
  19. tst

    tst Gearhead

    Mikähän sen tekee kun tuo kunnostettu ja vahvistettu 4l80e vaihtaa paljon kovemmilla (n.2600 rpm) kierroksilla kuin edellinen loota, rauhallisestikin kiihdyttäessä, onko säädettävissä vai turbiinistako se johtuu? Vaihdoin senkin.
     
  20. Niskalaukaus

    Niskalaukaus 1st gear

    Melkein heti downpipen jälkeen. Omastani kun otin pois, niin melko tukkoisen näköinen oli.
    Helposti vaikuttaa kulutukseen ja kulkuun.

    Edit:
    Perävälitys tekee kans osan.
    Omassani on 4.11 ja kaverilla 3.42 muistaakseni nii tuo oma tuntuu kyllä ripeemmältä.
     
    Muokattu: 3.3.2018
    palontie tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!