Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. Toke

    Toke Gearhead

    Iltaa. Onko tietoo saako takapenkin selkänojasta keskiosan jotenkin ala asentoon. Näyttäisi että sen kuuluu taittua eteenpäin alas, mutta joku lukitus siinä on mitä en nyt hokassu. Molemmat sivut saa tietty sieltä ulkoreunan kahvasta, mutta keskiosa on pystys aina vaan....

    Ja sitte noi ovet. Toinen takapenkin ovi ei aukee lukosta, ei keskuslukolla eikä lukkoa saa avattuu sisältäkään. Miten pääsee käsiks ettei menis mittää rikki??
     
  2. palontie

    palontie Double Gearhead

  3. Cyno

    Cyno 1st gear

    Jahas johos. Eli tammikuussa tuli hankittua tuo -94 vm. 2500 subbe.

    Kysymys. Kojetauluun syttyy useinkin jäähdytysveden puute valo palamaan. Valo palaa vaikka paisarissa olisi ainetta. Missä tämä anturi sijaitsee? Tuntuma on myös että tämä ehkä hukkaa vettä johonkin mutta siitä tieteellistä faktaa alan vasta keräämään.
    Voiko tuohon vesianturille kertyä ilmakuplaa?

    Toinen asia kun tässä on ominaisuutena tuo huono käyntiin lähtevyys lämpöisenä. Auto lähtee lämpöisenä heti sammuttamisen jälkeen tulille heti vaikka ilman hehkuttamista. Jos auto seisoo sammuksissa muutaman minuutin niin sittenpä saakin sahata. Vähän tuntuis että se vetää ilmaa diesel linjaan, mistäs tuota lähtis jälittämään? Siirtopumppu on muuten häxätty niin että se pumppaa aina virran ollessa päällä. Diesel suodattimen vaihdoin juuri uuteen (ostin kiinnikerenkaan kun edellinen suodatin oli joku tarvike juttu).
     
  4. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Paisarissa tuo anturi monesti on.
     
  5. hla

    hla Gearhead

  6. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Ei, vaan siitä että startti ei toimi oikein. Hehkuja ei aina lämpöseen edes tule, joten vähän jäähtyneen ongelma usein jää liian pieneen pyörimisvauhtiin startilla. Turbolliset tuntuu kyllä hehkuttelevan lämpösenäkin, liekö syynä alempi puristussuhde...?
     
    palontie tykkää tästä.
  7. hla

    hla Gearhead

    Sitä mä lähinnä tarkoitin tolla hehkujen toimimattomuudella, että se lämpöanturi ei anna hehkuttaa kun se tunnistaa koneen lämpimäksi mut jo vähän väljä kone tarvitsis sitä hehkua lämpimänäkin käynnistyäkseen.
     
  8. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Minä taas tarkotin hela/laakerivikasta tai huonoilla johdoilla olevaa starttia. Kylmänä sellanen yleensä lähtee ihan hyvin, kun hehkuttaa, mutta vähän lämpimänä ei lähdekään.
     
    palontie tykkää tästä.
  9. rodhot

    rodhot Gearhead

    Myykö joku näihin 6.2/6.5 startteihin heloja vai pitääkö itse tehdä?
     
  10. käkkyläjuntti

    käkkyläjuntti Gearhead

    Se anturi tais olla siinä paisarin takana sillei hassusti.
    Kokeilehan ihan heiluttaa sitä kun valo seuraavan kerran palaa. Saattaa olla kosketushäikkä.

    Tuo käyntiinlähtöongelma voi olla tuo mainittu huono startti tai sitten syöttöpumppu...
    En muista ulkoo mikä sieltä menee mutta löytyy kyllä täältä hakemalla...
     
  11. Niskalaukaus

    Niskalaukaus 1st gear

    Eikös venynyt jakoketjukin voi tuota lämpimänö käynnistymistä huonontaa?
     
    palontie tykkää tästä.
  12. käkkyläjuntti

    käkkyläjuntti Gearhead

    Voi! Väljäpumppu taitaa kuitenkin oireilla enemmän tuolla kysyjän kuvaamalla tavalla.
    Eli heti sammutuksen jälkeen käynnistyy ok, mutta hetken kun pumppu saalämpöjä niin sitten sahauttaa...
     
  13. Seppä Leonardo

    Seppä Leonardo Gearhead

    Käytin eilen omaa G30 katsastuksessa.Iskarit 0-0 molemmilla akseleilla!Korjaamolle tarkistukseen eikä vuotoja missään,toimivat normaalisti.Pitäis olla myös sidonnalle ja väliseinäverkolle lujuuslaskelmat.Eikö ameriikassa ole nuo alkuperäisasennukset riittävät suomeen.Mistähän saa noita lujuuslaskelmia 1990 mallin autoon.
     
  14. fudge85

    fudge85 3rd gear

    vaiha katsuria....
     
    caprice305 tykkää tästä.
  15. Seppä Leonardo

    Seppä Leonardo Gearhead

    Myöhäistä.Ei amerikkalainen osaa asentaa tarpeeksi hyviä kuormalenkkejä kyllä meidän viranhaltijat löytävät aina puutteita.Tehdasasennuksia.
     
    palontie tykkää tästä.
  16. arska 77

    arska 77 1st gear

    Onko kuus sataseen edelbrockiin tuhjäkäynti ruuvien välissä olevaan noin kymmenen millin putken pätkään tarkoitus tulla venttiilikopan huohotus letku siis halkasia noin kymmenen milliä
     
  17. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Juu, vaikkapa se.
     
  18. arska 77

    arska 77 1st gear

    Onko merkitystä kumman puolen kopasta menee kaasariin tossa on se pcv vai mikä nyt onkaan venttiili repsikan puolen kopassa eks se siltä venttiililtä vedetä kaasariin ja toiselta puolelta ilman putsariin tai joku putsari siihen koppaan kiinni kone on seitkytä luvun 350
     
  19. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Repsikalta vaan pcv kaasariin ja kuskin koppaan vaikka filtteri ulkoilmaan ettei paskastu auton ilmansuodatin
     
  20. arska 77

    arska 77 1st gear

    Saako sitä venttiiliä tarkastettua tai testattua että se toimii
     

Kerro tästä muillekin!