Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. Karpov

    Karpov Gearhead

    Tee 10x10cm ja leikkaa rälläkällä ylimääräset pois jos häiritsee. Mulla ollut vähän justiinsa se pellin koko. Jääkiekko on alkup puslan kokoluokkaa kun sopii sinne kuppiinkin.


    Isontunut reikä ollut just jääkiekon kokoluokkaa, hirveästi se ei voi isontua kun kannakekaan ei ole kauheasti leveämpi.
     
    JL- tykkää tästä.
  2. Mika.T

    Mika.T 3rd gear

    [​IMG]

    Tuossa vielä pätkä tuosta kolkutuksesta. Korvin kuunnellen kuuluu selvästi enempi vänkärinpuolelta, josta myös kuuluu vaimeaa terävämpää kilkutusta (nostaja?)



    [​IMG]

    Öljynpaine suoraan kylmästä käynnistettäessä tyhjäkäynnillä. Ei nouse kierroksillakaan yhtään tuon korkeammalle. Ei kylmänä eikä kuumana.
    V-laaksossa uusi paineanturi.



    [​IMG]

    Tuossa vielä tuo edelliselle sivulle jäänyt video. Siinäkin kuuluu tuollainen "pehmeä" kolkutus nokan kierrosten tahtiin.
    Suutin kävi mielessä mutta ei tuo oikein sovi huonon suuttimen palokalinaan.

    V¤%& kun tässä on tuollanen helevetinesikartanosta peräisin oleva pörinäputki joka peittää kaiken muun äänen alleen....
    Onko muuten mistään saatavana orkkis pakoputkea, en suomen verkkokauppoja selaamalla ole löytäny ensimmäistäkään vakio osaa putkistoon...
     
    Muokattu: 20.5.2019
  3. Jussi289

    Jussi289 Gearhead

    Kyllä minä ainakin oon aina laittanu koropalat orkkispuslien kanssa.

    Ja kolmen eri auton kokemuksella se lattia naksuu jostain syystä, vaikka olis kaikki kannakkeet ja puslat ehjiäkin. Ja sanoisin et aina siinä kuskin alla jossain, kun tulee sopiva liike.
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  4. JL-

    JL- 2nd gear

    Jännä kun edellinen ei naksunut parin vuoden aikana kertaakaan ja nykynenkin meni 2v naksumatta kertaakaan, ton alettua paheni sitten hyvin nopeasti.
     
  5. Jussi289

    Jussi289 Gearhead

    Jotenkin se on sellanen sattumanaksu. Joskus menee vuoskin, ettei edes huomaa yhtäkään. Sit taas yhdellä kyläreissulla saattaa naksua kolmestikin.
     
  6. JL-

    JL- 2nd gear

    Sellasen kanssa voiskin jo elää.
     
  7. Karpov

    Karpov Gearhead

    Mullakaan ei kolise venäjällä tai talvella "driftaillessa". Ne oli ennen tyynyjen korjailuja ne varmimmat paukkumishetket.
     
  8. JL-

    JL- 2nd gear

    No nyt on tyhmä olo. Menin auton alle ja pyysin kaveria pomppimaan hytin reunalla. Naksuminen paikallistu tukivarren kiinnityksen luokse. Siellä pilkotti pultinkanta, vuodentakaisesta koneenvaihdosta jäänteitä, joku rälläköimäni koneenkiinnikkeen pultin pääty kulkeutunut etupalkin sisällä tuonne tukivarren ja etupalkin väliin ja natisee tukivarren liikkuessa.
    Sain kammettua irti, ja siihen loppu natinat.
     
    onoff road, tukkijulli, Catrik ja 4 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  9. Catrik

    Catrik 2nd gear

  10. jake81

    jake81 3rd gear

    Noista 6.5TD:en lämpö ongelmista on ameriikan pojilla paljon juttua niin mikäs täällä on mielipide asiaan?? Mulla olis ajatus muuttaa kierto niin että etukennon meno tulis repsikanpuolen kannen takapäästä ja paluu suoraan pumpulle ja takakennon kierto samaa reittiä kun orkkiksena on molemmat kennot, vois tietysti vielä laittaa kuskinpuolen kannen takapäästä pienemmän putken samaan etukennon kiertoon, auttaako paljon siuhen ettei sitä "hotspottia" tulis enään 8sylinterin kohdalle ja kannattaako päivittää pumppu uudemman mallin tehokkaampaan pumppuun? Autohan on -94 surku-urbani.
     
  11. Samuzki82

    Samuzki82 1st gear

    Moro.
    Tuota.... Kertokaa tyhmälle mitä öljyjä pitäs laittaa vm-95 olevaan subbarin voimansiirtoon... Eli perät ja loota ja jakoloota... Oon vähä niinku uus tällä jenkki alalla, niin ei ole itellä tietoo.
     
  12. Mika.T

    Mika.T 3rd gear

    Saatto olla ihan hyvä hetki avata tuo 6,5sen kolkuttava alakerta...

    1-2 kankien laakerit
    [​IMG]



    3-4
    [​IMG]



    5-6
    [​IMG]



    7-8
    [​IMG]



    Kolmosen laakerit on ihan valmiit.
    [​IMG]
     
  13. Rahikainen

    Rahikainen Gearhead

    Miltä runkopukkien ympäristö näyttää? Nyt olis myös hyvä hetki askarrella lisärautaa sinne suunnalle.
     
    palontie tykkää tästä.
  14. Mika.T

    Mika.T 3rd gear

    Säröjähän siellä on. Parissa pukissa tällaiset...
    Naamakirjan GM ryhmässä kirjottelinkin että nostetaanko suoraan romukuormaan koko paska.

    [​IMG]

    Tästä tuleekin jatkokysymys... Onko tuo moottorin ja vaihteiston ohjaus kuinka tiukasti naimisissa keskenään? Eli saako tuota omaa 4l80e loovaa toimimaan toisen merkkisen moottorin kanssa.
     
  15. Rahikainen

    Rahikainen Gearhead

    Kaippa tuo tukiraudoilla menis vielä? Kokeneemmat valaiskoon.
     
  16. Mika.T

    Mika.T 3rd gear

    [​IMG]

    Vielä löyty tuollanen kun pääsi kampuraa pyöräyttämään...
     
  17. Catrik

    Catrik 2nd gear

    Mulla oli samanlaiset muistaakseni kolmessa pukissa. Päätin etten laita tuohon tukirautoja enempää rahaa (siis sellaista, mikä menee hukkaan jos/kun alakerta pettää). Lähes päivittäin tulee poljettua rajoittimelle asti eikä se vielä ole levennyt... Alemmassa kuvassa oleva särö on jo vähän pahemman näköinen, en ehkä käyttöautoon enää laittais tuota.
     
  18. Mika.T

    Mika.T 3rd gear

    Löytyykö Oulu-Kemi-Tornio-Rovaniemi seudulta EHJÄÄ särötöntä gm:n 6.5td lohkoa tai koko alakertaa?

    Myös tieto tuon 4l80 ohjaamisesta erilaisen moottorin perässä kiinnostaa kovasti.
     
  19. J.J

    J.J 3rd gear

  20. Fuselage

    Fuselage 3rd gear

    Aika karulle näyttää, kohta on pukki öljypohjassa...
     
    Gary Grand tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!