Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. Akit

    Akit 2nd gear

    Mulla 04 duramax Silveradossa on edellisen omistajan toimesta Eber asennettu lämmityslaitteen letkujen väliin. Mites muilla on laitettu? Musta tuntuu et kun eber ei ole päällä ja sen vesipumppu ei pyöri niin auton lämppäristä ei puhalla kunnolla lämmintä. Ja moottorin lämmöt on normaalit, joten siitä ei pitäs johtua.
     
  2. tonokki

    tonokki 1st gear

    Mulla vähän sama vika, termostaatti ja kenno vaihdettu. Eberi kun on päällä niin tulee lämpimämpää kun moottorin ollessa lämmin vaikka lämpömittari ei juuri nouse pelkällä eberillä. Mulla tosin 95vm 6.5td suburban.

    Edit, kylmällä kun ajaa ja laittaa eberin päälle niin sisään tuleva ilma lämpenee aika paljon.
     
  3. Mika.T

    Mika.T Gearhead

    Sehän on selvä merkki ettei neste kierrä kunnolla sisäkennolla. Sammuksissa oleva lämppärin letkujen väliin laitettu löpölämmitin ahdistaa nesteen kiertoa melko paljon kun se lämmittimen oma kiertovesipumppu ei pyörikkään.
    Jälkikäteen laitettu kiertovesipumppu auttaisi paljon.

    Ex 6.5 subbariin laitoin binar lämmittimen ja sen kiertovesipumpun sai ohjauspanelin asetuksista käymään aina kun auto oli käynnissä. Ei ollu tarkenemis ongelmia ohjaamossa.
     
    tonokki tykkää tästä.
  4. impala-63

    impala-63 Gearhead

    Onko tietoa saako suomesta tuollaiseen gmt400 1988-97 chevyn pikkikseen 4" madaltavia takalehtijousia? Onko jollain joutilaana eteen madaltavia olka-akseleita?
     
  5. Vellu71

    Vellu71 Gearhead

    Eiks se mene flippaamalla taka-akseli jousien yläpuolelle?
     
    impala-63 ja Gary Grand tykkäävät tästä.
  6. impala-63

    impala-63 Gearhead

    Menee ja vähän enemmänkin. Flippi laskee 6" ja se on vähän liikaa. Flippi ja lyhyempi takariipuke olisi 5" ja se nyt varmaan tulee tehtyä jos ei pudottavaa lehtijousta löydy järkevään hintaan.

    Tolla pudottavalla lehdellä vaan saisi enemmän mahdollisuuksia säädellä sitä korkeutta. Riipukkeilla ja vaikka etukannakkeella. 4-7" helposti maun mukaan. Flippi taas on se 5" minimi pudotus ja alemmas saa kyllä helposti mutta ei korkeammaksi. Ei jaksaisi eikä kiinnostaisi tehdä notchausta runkoon kun tarkoitus olisi pitää käyttöautona.

    Vanhoille lehtille kun joutuu varmaan jotain remppaa tekemään. Pitää vielä tarkistaa ne.
     
  7. jake81

    jake81 3rd gear

    Eikös just lly duramaxissa ollut jotain yleistä ongelmaa vesipumpussa? Tuli vaan mieleen kun vähän koitin noista duramaxeista opiskella.
     
  8. N1k0

    N1k0 1st gear

    Moi, mikähä mahtanu yhdessä yössä suburban 6.5td -94 tulla kun ei käynnnisty. Virtaa pitäisi olla mittarin mukaan sekä solenoidia sulateltu vaan hyvin pieni naksaus kuuluu kun kääntää virtalukkoa, virtalukon pohja voiko käydä näihin ? Eilen lähti ongelmitta.
     
  9. vilperj

    vilperj 1st gear

    Just kaverilla oli -00 vanissa vähän samantyyppinen ongelma. Ainoastaan radiolle tuli virta ja startti ei sanonut mitään. Akun ja startin välillä kulkevissa johdoissa oli aika paljon hapettumaa, eikä saanut kunnolla kontaktia. Uutta johtoa huonojen tilalle ja taas rokkaa.
     
    Mr Banner tykkää tästä.
  10. N1k0

    N1k0 1st gear

    Joo täytynee ottaa valosalla työnalle
     
  11. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Olisko tää tätä nykyajan uusavuttomuutta?
    Ennenvanhaan tossa kohdin ymmärrettiin lähtee kattoon akun napojen liitoksien ja johtojen kuntoa.
     
    Mika.T tykkää tästä.
  12. vilperj

    vilperj 1st gear

    Nykyaikana kun tätä tietoa on näin hyvin saatavilla ja sitä on helppo kysyä ja vielä kaiken kukkuraksi siihen saa suhteellisen nopeasti vastauksen, niin miksei sitä hyödyntäisi ja kysyisi ennenkuin alkaa touhuamaan.
     
    impala-63 tykkää tästä.
  13. N1k0

    N1k0 1st gear

    no perusasiat katottu .. tällä uusavuttomuudella yks vani rakennettu
     
  14. Mika.T

    Mika.T Gearhead

    Tämmöstä se nykyään on.
    Jokin häiriö tulee johonkin niin ennenkuin mitään tehdään (edes konepeltiä ei avata) niin spämmätään facen ryhmät, sun muut täyteen kysymyksiä.

    Tuossakaan ei muuta tarvi kuin mitata vaikka aluksi akuista jännite, sen jälkeen startin persiistä päävirtajohdon jännite kun kaveri vääntää avaimesta, Jos ne on kunnossa eikä tipahda kun avaimesta vääntää niin samat mittaukset startin herätteelle...


    Semmonen pieni yleistys tästä nykypäivänä menosta. :D
     
    Mr Banner, Gary Grand ja Jussi289 tykkäävät tästä.
  15. Mr Banner

    Mr Banner 2nd gear

    Kaikkiin subbeihin mitä mulla on ollut niin ekana tarkastanut akkujen ,startin,maadoitusten kaapeloinnit,ja lähes kaikkiin jonkun kaapelin tai kengän saanut korjata.
     
    Jussi289, Gary Grand ja tukkijulli tykkäävät tästä.
  16. tonokki

    tonokki 1st gear

    Täällä toinen uusavuton. Nyt on perä paikallaan, meni suht mukisematta. Mutta tuo etu perä on uudessa sähkönen ja vanha oli vahapatti tms. Ristiin ne aktuaattorit ei sopinut ois muuten ollut jatkuva neliveto, ainakin pyöri väkisin jompikumpi vetarin lähtö vakka kiinni piti kardaania pyöritettäessä käsin. Lueskelin ja tutkin että vois jättää sen sähkösen aktuaattorin sinne ja sitten tilaa johto sarja adapterin. Onko tuo dorman 600-600 sitten se oikea tohon muutokseen ?

    Terveisin
    Toni
     
    Muokattu: 16.1.2022
  17. tonokki

    tonokki 1st gear

    Sama omassa, myös akkujen välinen plussa oli mennyt poikki, ihmettelin kun starttas huonosti..
     
    Mr Banner tykkää tästä.
  18. J.J

    J.J Gearhead

    Noissa sähköisessä/vahapatti mallisissa actuaattoreissa on pituusero, tuolla kuva aiheesta:

    http://67-72chevytrucks.com/vboard/showthread.php?t=509188

    Kun tuo vahapatti malli korvataan sähköisellä niin esim. tuon 600-600 adapterisarjan mukana tulee spaceri joka laitetaan sinne actuaattorin reikään, eli se pitää ottaa sieltä pois jos vaihtaa takaisin tuohon vahapatti malliseen actuaattoriin.
     
    tonokki tykkää tästä.
  19. tonokki

    tonokki 1st gear

    Mulla on 95vm toi oma auto, siihen tuli uudemman etuperä kokonaan välitysten takia kun käyttis on. Eli nyt siellä keulassa on uudemman mallin etuperä sähkösen actuaattorin kanssa ja auton omat liittimet ei sinne sovi. Sen vahapatin kanssa tolla uudella etuperällä oli koko aika veto päällä, kierre oli sama niin kokeilin. Oli tosiaan pituus eroa kierteen jälkeen olevalla tapilla ja siitä johtuu.
     
  20. tonokki

    tonokki 1st gear

    Ja kiitos asiallisesta vastauksesta!
     
    J.J tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!