Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. sibe70

    sibe70 Gearhead

    No nyt on vaihdettu sytkämoduuli, lambda, tbi:ihin laitettu korjaussarja, sytytys puola testattu toisella ja jakajan kansi ja pyörijä tarkastettu. Sytytysennakko tarkastettu.
    Imuvuodot kun sai pois niin kone käy nätisti tyhjäkäyntiä ja vastaa kaasuun mutta yhä nykii matalilla kierroksilla vedättäessä, kaasupoljin pohjassa toimii...

    Mikähän sit vois olla syynä ?
     
  2. Concarne

    Concarne Gearhead

    Onko TPS vaihdettu tai testattu? Kirjoitit aiemmin ettei anna vikakoodia, onko vikavalo kuitenkin ehjä eli syttyy kun laitat virrat päälle?
     
    sibe70 tykkää tästä.
  3. sibe70

    sibe70 Gearhead

    Juu, TPS toiminta on mitattu ja vika valo toimii mutta nyt ei vikoja tuu/ole.

    Voiko MAP tehdä tollasta ?
     
  4. sibe70

    sibe70 Gearhead

    Vielä lisää aiheesta. Tänään vaihdettu jakaja, ei hyötyä...
    Perus Ennakko säädetty 0 asteeseen johto irti. Kun laitan johdon kiinni ennakko hyppää reilusti yli asteikon, eli voisko mennä liian aikaselle
     
  5. viri-viri

    viri-viri 3rd gear

    Antaa hyppiä vaan, nakutusanturi pitää huolen ettei mee liian aikaselle. Järjestelmä myös testaa sen nakuanturin toiminnan, joten vahva luottamus että se toimii, kun ei koodia tule, joskaan ei satavarma voi tietty olla koskaan... jos haluaa kokeilla sen toiminnan niin kolkuttele koneen käydessä apparin pakosarjaan vasaralla tms., ajotuslampulla pitäs nähdä ennakon myöhästyvän

    MAP vikoja ei oo tullut vastaan, niin en niihin sano mitään... mut mites EGR ja bensapaineet?
     
  6. sibe70

    sibe70 Gearhead

    Egr poistettu, bensa paineet pitäs tarkastaa huomenna kun keksin liittimet jostain polttoaine linjaan.
     
  7. tsipi

    tsipi Gearhead

    Sen pa-linjan voi vetää poikki mistä vaan. Itellä on t-haara tankin päässä, mistä pystyn tarkistamaan regun paineen tai tarvittaessa tyhjentämään tankin.

    En ole omastani katsonut saako ajossa mitään mittailuja aikaan. Litrojen riittäminen on sitten se toinen.

    Map kertoma väärä paine ei myöskään omaan korvaan kuulosta ihan huonolta veikkaukselta. Mapin pitäisi kertoa paineen kautta tietokoneelle kyseessä olevan täyden kaasun tilanne, vaikka imuläpän asento ei olisikaan selällään.
     
  8. viri-viri

    viri-viri 3rd gear

    Hmm, EGR:n puuttuminen voi tuollaista nykimistä tehdä jos lastuun ei ole tehty muutoksia, mutta ei selitä tätä vikaa jos oireet alkoi myöhemmin tuosta EGR:n poistosta?

    Tuon MAP anturille menevän letkun vois kokeilla irrottaa ja tulpata - koeajolla näkis meneekö parempaan vai huonompaan suuntaan? Valon se sytyttää ja "limp home mode" aktivoituu, mut on helppo ja halpa kokeilla...
     
  9. Concarne

    Concarne Gearhead

    Onko EGR solenoidi ja muut hilut kuitenkin paikoillaan ja sähköliittimet kiinni? Niistä lähtevät ja tulevat letkut kunnolla tulpattu ettei ole siellä lisää alipainevuotoja? Omassa oli näin tehty jonkun edellisen omistajan toimesta ja se kyllä toimi. Palautin itse kuitenkin EGR:n toimintaan niin kuin sen kuuluu olla. Siinä solenoidissa on joku vaahtomuovikappale mikä ilmeisesti toimittaa suodattimen virkaa jos ei ole kadonnut. Sekin reikä piti muistaakseni olla tulpattu jos on jätetty muuten paikoilleen letkut ja piuhat kiinni.
     
  10. sibe70

    sibe70 Gearhead

    EGR ei ole paikoillaan ja letkulähdöt on tulpattu oikeanlaisilla tulpilla. On toiminut aiemmin, eli siis egr poiston jälkeen.
    Töytyy nyt noi bensan paineet katsoa ja alipaine mittarilla onko koneessa riittävä alipaine ja jos ei niin mistä se sit johtuu
     
  11. sibe70

    sibe70 Gearhead

    Pitääkö letku irrottaa ja tulosta testin ajoksi vai riittääkö sähkö liittimen irrotus MAPilta ?
     
  12. Concarne

    Concarne Gearhead

    En tiedä onko tästä paljon iloa kun en muista missä järjestyksessä ne liittimen pinnit on mutta voi selvitä kokeilemallakin. MAP-sensorin mittaukseen on tällainen ohje: Virrat päälle ja mitataan A ja C pinnien väliltä, pitäisi olla n. 5V. Mikäli ei ole niin joko piuhat tai MAP on viallinen. Pinnien B ja A väliltä mitattuna virrat päällä ja kone sammuksissa pitäisi olla n. 0,5V. Sitten kone käyntiin ja lukeman pitäisi olla n. 1,5V enemmän ja kaasu pohjassa n. 4.5V enemmän.
     
  13. sibe70

    sibe70 Gearhead

    Ok, mittaan tuon.
    Bensanpaineet Ok ja moottorin alipaine Ok.
     
  14. sibe70

    sibe70 Gearhead

    A ja B välillä 1.5V virrat päällä ja auto ei käy. A ja C väliltä 5v kun nostaa kierroksia niin Aja B välinen jännite ei juuri muutu
     
    Muokattu: 22.3.2025
  15. Concarne

    Concarne Gearhead

    Tuohan sitten kaiketi viittaa siihen että MAP on viallinen.
     
  16. sibe70

    sibe70 Gearhead

    Moi, kiitos kaikille jotka anto vinkkejä. Vika korjattu...

    Lähtökohta oli korkeilla kierroksilla käyvä ja kaupunki nopeuksilla nykivä C1500.

    TBIn korjaussarja jotta löydetyt Imuvuodot sai korjattua. Sitten vaihdoin Lambdan kun tuntu näyttävän väärää arvoa. Jakaja vaihdettiin kokonaan uuteen tähtilevyn kulumisen/ruosteisuuden takia ja kaikki loput anturi ja tunnistimet mitattiin. Lopuks sytytystulpat jotka on pirun hankala vaihtaa pelti sarjojen takia. 8 sylinterin tulppa oli kuroutunut liki kokonaan umpeen mistä johtua nykiminen. Nyt toimii kun junan vessa ja poika on mielissään
     
    Jussi289, viri-viri, tsipi ja 1 muu tykkäävät tästä.
  17. tst

    tst Gearhead

    Näkeekös sillä gmtdscanilla koneen starttauskierrokset?
     
  18. tst

    tst Gearhead

    Olisko kellään fsd:n vakioresistoria jouten? Nyt näyttää olevan luokkaa 9 eikä katsastaja varmaan oikein tykkää tuosta mustasta pilvestä
     
  19. tst

    tst Gearhead

    Vanha on viesti mutta tietääkö joku kuinka vm96 OBD-II abs:n vikakoodit saa selville? Abs valo palaa jatkuvasti
     

Kerro tästä muillekin!