Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. tiitikki

    tiitikki 1st gear

    Vieremältä löytyypi 95 subru ja ajaminen yhtä nautintoo :D Hyvin liikahtaa koppi ja vetohommiinkin on päässyt aikasta useesti. Talvella ei haittaa vaikka aura-auto ois vähä myöhemmässäkii.
     
  2. kojo

    kojo Gearhead

    :eek: Ai teil käy siel aura-auto :eek:

    Mä kun viime talvena aattelin että kai se joskus niin siin vaiheessa kun taka-akseli alko piirtää lumeen jälkiä murikan ja iskarinkorvien kohalta niin aloin jo suunnitella talvirenkaiden vaihtoa
     
  3. Vilkuna

    Vilkuna Gearhead

    1991 onkin viimeinen oikea Suburban-vuosimalli. Upea auto.
     
  4. -ari p-

    -ari p- 1st gear

    Kiitoksia. Itsellänikin on fiksaatio näihin "laatikkomaaleihin"
     
  5. tiitikki

    tiitikki 1st gear

    :lol: juu, käyhä meillä, mut vaan aamupäivästä ja töihin ku on mentävä aamuyöstä... Kyllä autossa pitää olla maavaraa ja neliveto.
     
  6. Kintus

    Kintus 1st gear


    eikä tarvi turhia tunkkeja, potrakin poika mahtuu hyvin alle... :rotfl:
     
  7. freeride

    freeride Gearhead

    kaverilla taitaa olla Suomen nopein?"laatikkomalli"eikä taida nopeampaa uudemman mallistakaan löytyä...
    www.devilscastle.net
     
  8. sbc327

    sbc327 Gearhead

    Täällä löytyis työn alla -56 takaveto Suburban. Ehkä ensi kesäksi?
     
  9. GMC-96

    GMC-96 1st gear

    Käsittääkseni nappi tai keppi vaihtoehto on ollut valittavissa jostain > -95.
    Itsekin mieluilin sitä nappi vaihtoehtoa, mutta eipä tuossa keppiversiossakaan ole valittamista. Kovilla pakkasilla ja kylmillä öljyilla nelivedon kytkentä ei aina onnistu ekalla yrittämällä kovemmassa vauhdissa, mutta kun vauhtia hieman pudottaa niin kyllä se päälle loksahtaa :)
     
  10. elky_^^

    elky_^^ 1st gear

    Mansesterissa on..

    1500 -95 neliveto 2+3 normaalin korkunen neliveto
     
  11. hyeena

    hyeena 1st gear

    Napit (kolme) -95 >, automaaginen neliveto (nelja nappia) -97 >
    Tammottos olen antanut itselleni kertoa..
     
  12. volvo200

    volvo200 1st gear

    käyttökinnerinä
    -94 6.5td, 4wd ja valorauta keulilla

    sekä katseiden kääntäjä
    -77 takaveto, piristetyllä 350:llä, isompaa rengasta ja 2"korotus
     
  13. kane

    kane 1st gear

    Oliko vakio termari 195F? Semmoista ainakin tarjoaa rockauto.com listalla 6.5td koneeseen.

    t.kane
     
  14. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

  15. persus

    persus 3rd gear

    suburban

    mulla löytyy vm.96 180tml ajettu ja 2"korotus(takaakselin ja jousipakan välissä palikat ja edestä vääntösauvoja kiristetty!)285/75-16 all terrainit ja tml off road vanteet.karjarauta(omavalmiste) keulalla 4xlisäpitkät ja katolla 4x työvalot eteenpäin! 3"suorapakoputki turbolta(omavalmiste) kulutus putkenvaihdon jälkeen 15-17l sitä ennen pari litraa enemmän=D...nappineliveto löytyy kans..(huono puoli:ei saa vapaalle jos tarvii hinata)
     
  16. persus

    persus 3rd gear

    suburbanin korotus

    osaako kukaa neuvoo mitä paikkoja joutuu jatkaa vm96 1500 suburbanista ku ajattelin että jos koittais laittaa rungon ja korin välii jotku tuuman tai kahden korotus palat!(tällä hetkellä jousituksesta korotettu 2")...esim:riittääkö ohjausakseli,polttoaineen täyttö putki,käsijarru vaijeri,jarruputket?moottorin johtosarjat? kiitos jo etukäteen neuvoista!!!
     
  17. HRTP

    HRTP Gearhead

    täällä kanssa yks suburbanin omistaja ilmoittautuu. varsin tuore hankinta vielä kun äsken vasta tuli pihaan mutta ens maku oli mahtava. subbehan on siis -95 6.5TD 4w4 8-hengen kuorma-auto ja tuplailmastointi löytyy ja kaikki tyyppilliset sähkövarusteet :D ja sitten heti aluksi utelua, mitenkäs tuossa pitäisi laittaa tuo neliveto oikein päälle kun ei ole ennen ollut nelikko jenkkiä. Autossa on siis keppi neliveto,meneekös se sillein että auto sammuksiin vaihde vapaalle kässäri päälle ja sitten keppiä vaivaamaan? :-?
     
  18. kane

    kane 1st gear


    Nopealle voi vaihtaa vauhdissa, löysäät kaasupedaalin vaihdon ajaksi.
    Kylmällä voi olla tarpeen hiljentää...

    Hitaalle vaihto, nopeus alas 2-5kmh (tai pysähdy) vaihde vapaalle, jakolaatikon kepistä suoraan hitaalle. Rusahtaa hampaat hieman jos pysäytät jakokepin vapaalle ja sitten vasta hitaalle.

    Itse pysäytän, vaihde vapaalle ja sitten jakokepistä vaihto hitaalle. Samalla tyylillä hitaalta pois.

    t.kane
     
  19. HRTP

    HRTP Gearhead

    Kiitoksia tästä tiedosta kane. eipä näyttänyt edellinen omistaja tietävän nelikon jippoja. Edellisessä japsinelikossa samanlainen systeemi niin ajattelin varmistaa että miten se chevyssä menee. Joten kiitoksia tästä tiedosta
     
  20. Kintus

    Kintus 1st gear

    onko muuten tullu vastaan et neliveto jäis "pikkasen" päälle. Keppi menee kyllä komeesti takavedolle, sit kun lähtee ajamaan niin jurnuttaa sillain oudosti. Ja kun toppaa ja pistää uudelleen nelivedon kautta takavedolle, niin jurnutus loppuu. Joskus saattaa vaatia parikin kertaa tämän?

    outoa... :eek:


    Paukuttaako kellään muulla neliveto päällä,varsinkin kääntäessä? Mikä mahtais auttaa?
     

Kerro tästä muillekin!