Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. GMC-96

    GMC-96 1st gear

    Jos tarkoitat pyörien "jäpitystä" kääntäessä pitävällä tien pinnalla niin siitä ei pääse eroon kuin autoa vaihtamalla :D
    Subbarissa ei ole keskitasauspyörästöa, joten etu- ja taka akselit pyörivät neliveto päällä aina samaa vauhtia. Kun autolla käännytään pitäisi kaikkien pyörien päästä pyörimään eri nopeudella, ja nyt kun se ei ole mahdollista niin joku pyörä aina korjaa nopeuttaan jarruttamalla tai sutimalla tököttäen.
    Tällainen nelivetohan ei ole tarkoitettu jatkuvaan käyttöön vaan ainoastaan silloin kun tienpinta on pienikitkainen.
     
  2. kane

    kane 1st gear

    Ja sitten ABS kytkeytyy pois nelikkona ajettaessa juuri tuon keskitasauspyörästön puuttumisen takia.
    ABS päällä vain 2WD ajettaessa.

    t.kane
     
  3. Nutlass

    Nutlass Gearhead

    Mitä oleellista eroa noissa malleissa 1500 vs. 2500 on?
     
  4. Kintus

    Kintus 1st gear

    kantavuus...
     
  5. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Roikkunee vuosimallista, mutta nois vanhempikoppasissa (88--91) ainakin akselit, jarrut, pyärät, jouset ja laatikot on noin kaks kertaa vahvemmat 2500 versiossa kuin 15-satasessa.
     
  6. hyeena

    hyeena 1st gear

    Sitten on kanssa se valimalli, 1500HD (?), eli 1500 jossa 8-pulttiset vanteet.
    Eli 1500 4x4 8-pulttisilla vanteilla menee juuri ja juuri suomessa kilpiin kuorkkina.
     
  7. -ari p-

    -ari p- 1st gear

    Huh aikamoinen peli:) *Nostaa hattua*
     
  8. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Onko tommonen subbari tosiaan olemassa?
     
  9. hyeena

    hyeena 1st gear

    Toivon kovasti etta on, ostin nimittain sellaisen. :poff:
    Nyt se on tuolla parkkiksella odottamassa etta saan pykattya e-valot siihen.
    5-paikkasena riitti kantavuutta kuorma-autoksi (erilliset etupenkit, sohvalla ois varmaan menny 6 paikkaseksi).
     
  10. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Kaikkea sitä onkin. Lienee näitä uudempia malleja sitten?

    .
     
  11. kane

    kane 1st gear

    Jos sattuis sulla olemaan vaalean harmaa väri ja haluaisit 1+2 sohvalla etusen... etsiskelen 1+1 ja keskikonsolilla omaani 1+2 tilalle.
    On vaan kiven alla löytää...

    t.kane
     
  12. hyeena

    hyeena 1st gear

    Sorry, halusin nimen omaan keskikonsolilla..
    Kerrankin keskikonsolissa on lokero minne mahtuu seka puhelin etta kyna..
    Ja haynesin workshopmanuaali ja erinnaisia tuokaluja ja... :lol:

    Kuten tuolla jossain keskutelun alussa taisin mainita, -97
    -00..-> ei virallisesti tallaista mallia olekkaan, tieda sitten jos menis diilerilta vinkumaan niin tulisko linjalta.
     
  13. Kintus

    Kintus 1st gear

    ooks vai kaikki purkaamotkin kyselly?
     
  14. persus

    persus 3rd gear

    suburbanit

    ootko kysyny usa osasta heinolasta...sil on noita penkkejä ja purettuja suburbaneja!
     
  15. harry

    harry Gearhead

    tollanen 1500 4wd kasipulttiset akselit -95. on keskikonsoolia, nahkapenkkiä, ym....helavitkuttimia. olis myynnissä. katso nettiauto id.1494132
     
  16. persus

    persus 3rd gear

    saakos tol suburbanil ajaa tollee vaikka talvel ihan asfaltti teillä pitkii matkoja jos tuntuu että jossaa paikoin on liukasta?
    missä nopeudessa nopean nelivedon voi maksimissaan kytkeä päälle?itselläni on nappineliveto!
    ps.kuin moni käyttää talvel nasta renkaita näis?vai luisteletteko jollaa maastorenkail?
    :odroll:
     
  17. persus

    persus 3rd gear

    edellisen viestin ensimmäiseen kysymykseen lisäten:tarkoitin saako neliveto päällä ajaa :eek:
     
  18. kane

    kane 1st gear

    Heinolassa ei ollut, jenkeistä purkaamolta tilaamalla tulee suht kalliiksi etten kovin ole innostunut.

    Voishan sitä soitella SWT yms. paikat ja laittaa tilaukseen jossain vaiheessa.

    94 manuaalissa kehoitetaan löysäämään kaasua kun vaihtaa nopealle 4wd. Ei muuta rajoitusta.

    Bishkolta saa Shop manuaaleja, on aika mahtavat vianhakutaulukot ja sähkökaaviot yms. Kirjat tuli (2kpl) maksaan reilu 150€ kuluineen mutta ovatpa jo hintansa maksaneet ABS oireen selvittelyssä.

    t.kane
     
  19. persus

    persus 3rd gear

    no on mokomil hintaa :mad:
     
  20. hyeena

    hyeena 1st gear

    -98 manuaalissa samat ohjeet, niin napeille kuin kepille.
    (olin muuten siina uskossa ettei tuohon enaan sais keppia..)
    Ainoastaan hitaan nelivedon kanssa tarvii hidastella (nopeus <5kmh).

    Pitavalla alustalla nelikko paalla ajaminen rasittaa voiman siirtoa tavallista enemman ja renkaat kuluvat tavallista enemman.
     

Kerro tästä muillekin!