Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. kuutio

    kuutio Gearhead

    Kyllä rahalla saa ja hevos... eiku burbanilla pääsee
    vaihtoehtoja ja valmistajia useempia..
     
  2. RancheroGT

    RancheroGT Gearhead

    Valaiskaas asiaa, mikä mahtaa olla 6,2 dieselissä ilmanputsarin takana ikään kuin" virranjakajan" paikalla vastaavassa bensavehkeessä, tolpan nokassa jonkun sortin purkki josta lähtee letku johonkin, nyt tupattu. Ei ikinä ole osunut silmiin???
     
  3. Sluuppi

    Sluuppi 1st gear


    polttoaine suodatin :rotfl: kiinni on ylä ja alapuolelta metallisangoilla :rotfl: :rotfl:
     
  4. oobee

    oobee 1st gear

    Vanhemmissa 6.2 kattiloissa on alipainepumppu siinä "virranjakajan paikalla". Se on sellanen ns: varren päässä oleva purkki mistä lähtee letku.
     
  5. RancheroGT

    RancheroGT Gearhead

    Jaa, polttoainesuodatin on tuttu kyllä :rotfl:

    mutta tämä pumppu..
    saisikos sen ohjaamaan vanhempaa vaihdelaatikkoa a'la bensiinikoneessa.. vai mitä se tekee?
     
  6. teddy99

    teddy99 Double Gearhead

    Asiasta kolmanteen:

    Osaisiko joku arvioida, paljonko painaa Chevy Fleetsiden 1980-85 irrallinen lava? Riittääkö 200 kg ?
    Kiitos.
     
  7. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Etuperään ei kannata haaveilla ainakaan lokraittia, nimittäin kokemusta on ja alta viikon otin se pois kun ei yksinkertaisesti voinut ajaa 4veto päällä. Jo pelkkä loska toisen pyörän edessä niin ratti vetelee mihin sattuu. Halutessa kytkettävä on ainoa järkevä ratkaisu ja ARB tekee airlokkeria:
    1989 on GM IFS 9.25" dia. ARB osanamböörd RD51 :odroll: .
     
  8. mixmauser

    mixmauser 1st gear

    Itsellä myös vois olla tarvetta tuohon perän lukkoon ku sitä ei ole ja tänäkin talvena parikertaa joutunu turvautuu traktori apuun et saa suben pois hangesta. Mistä hommasit moisen ja mihin hintaan? millanen homma asentaa? minulla ei mitään tietoo kyseisestä kamppeesta!
     
  9. Mazda

    Mazda 3rd gear

    Ensiksi katsot mikä perä alla:
    http://coloradok5.com/axleguide.shtml

    Sitten tsekkaat onko perä avoin:
    http://www.c2e.info/rpocodes/gmrpocodesGthroughM.html
    G76 : POSITRACTION REAR
    G80 : AXLE POSITRACTION, LIMITED SLIP
    G81 : POSITRACTION REAR AXLE
    Jos ei noita koodeja löydy, todennäköisesti avoin perä tai sitten vilkaiset perän sisään että näyttää tältä:
    http://kuvablogi.com/nayta/2943546/

    Sitten etsit esim. ebaysta itsellesi sopivan lukkoperän.
    Itse ostin täältä:
    http://cgi.ebay.com/ebaymotors/GM-9-5-C ... ccessories
    Nopea toimitus, alle viikon. kokonaiskulut posteineen 440 dollaria. (tulli tai alv hinnoista en tiedä, tuli nimittäin sukkana tullista läpi)

    Itse asennus:
    Perä auki, öljyt pois, se ristitappi keskeltä auki ja pois.
    Perä ylös, renkaat pois, jarrurummut pois, lyödään akseleja sisään päin jolloin c tapit putoaa.
    Avoimen perän rippeet vekeen, lockright rojut sisään.
    Vaikein paikka saada se toisen akselin c klipsu paikalleen, tai etsiä pajan lattialta jousia jos ei ole tarkka niiden kanssa :)
    Carrieria ei täytynyt irroittaa että ei tartte backlash hommia stressata.
    Ohjeissa sanotaan että hommaan menee pari tuntia, itsellä meni nelisen tuntia.

    Käyttökokemukset: Pitää pientä asiaan kuuluvaa kilkatusta käännyttäessä, huomaa lähinnä auton ulkopuolella. Lukossa ei mitään moittimista, pitää kun tarvittaessa, ei puske kaarteessa.
    http://kuvablogi.com/nayta/2963041/
     
  10. mixmauser

    mixmauser 1st gear

    Kiitoksia vain mazdalle hyvistä ohjeista!

    Kerro vielä käyttö kokemuksia, kun tuolta netin syövereistä löysin juttua et joillakin on pitänyt häiritsevän kovaa ääntä kun ajaa nurkissa. onko näin? mitenkäs liukkaalla alustalla, jos ymmärrin oikein niin tämä lukkohan pääsääntöisesti on päällä, joten aiheuttaako liukkaalla ajaessa kivoja kahvaeellä menoja siis sellaisia, jotka tulevat vahingossa?
    Jossaki oli myös mainittu joku powertraxin hiljaisempi versio no-slip tai jokin vastaava. onko tietoa?
     
  11. Mazda

    Mazda 3rd gear

    Onko käyttökokemuksia tuosta? Kestääkö vetarit?
    Vai kannattaako suoraan siirtyä solid axle puolelle:
    http://www.offroadunlimited.com/orustor ... Category=3
     
  12. paskamaha

    paskamaha 1st gear

    ysi varttiseen ifs:sään saa nykyään myös e-lockeria,voi unohtaa kompurat yms.
     
  13. Mazda

    Mazda 3rd gear

    Tossa tota kilinää kuultavaksi, eipä toi häiritse kun öljyt laittaa sisään.
    http://www.youtube.com/watch?v=vK_8-PR9QOM
    Jäisellä tiellä kokeilin heittää tallan pohjaan niin kyllä se perä lähtee alta jos oikein yrittää. Neliveto päällä ja järkevällä ajolla ei ongelmia. Alla surkeet 33" all terrainin kitkat, ei pidä jäällä eikä etene hangessa.
     
  14. Ukko75

    Ukko75 1st gear

    Oisko tohtorilla jotain lääkettä alatinousevaan polttoaineen hintaan?
    Aattelin jotain economy lastua. :oops:
     
  15. Regno

    Regno 1st gear

    Cruise kyssäri.

    Meidän subbarissa on tehdasasenteinen cruise ja viiksen päässä oleva painonappi on irronnut sekä hukkunut jo aiemmalla omistaajalla.

    Onko kenelläkään mitään purkkapatenttia jolla tuon viikse/cruisen toimivuutta pääsisi koittamaan, ennen kuin hankin toisen viiksen tuohon laitteeseen.
     
  16. kojo

    kojo Gearhead

    miksei se cuise toimis jos siihen vaan saa kaikki napit kii, näissähän se on tietokoneeseen sisäänrakennettu toiminto, eli tietokoneen ulkopuoisis cruisen osia on käytännössä vaan liittimet, johdot ja se viiksi..

    Kyllä jotain eco lastua vois ehkä viritellä.. nakkaan yv:tä ukko75:lle
     
  17. kempsu 4x4

    kempsu 4x4 1st gear

    Eikö se vakoilastu oo jo tarepeeksi egologinen :poff:
     
  18. kojo

    kojo Gearhead

    siin vakios on hyötysuhdetta ajatellen aika surkeet ajotuskartat..

    (muisteleppa v2 ja v3.x eroa)
     
  19. kempsu 4x4

    kempsu 4x4 1st gear

    Eipä ny takerruta pikkuseikkoihin :rotfl:
     
  20. LateX

    LateX 1st gear

    Tuota economy osastoa voisi parantaa myös raudalla. Jonkun listan mukaan kun 4.10 välityksen vaihtaa 3.42 niin kulutus pitäisi pudota ~16:sta tuonne ~11 litraan. Tuossa toki pitää vaihtaa molemmat perät jos on neliveto.

    Jossain myytiin myös jakolaatikon perään kertojaa, jolla voisi vaihtaa välitystä. Kaksivedolla pitkävälitys ja nelivedolla käyttäis normaalia.

    Niin, ja sai noilla renkaillakin noita kierroksia alas.

    Onko kellään tuollaista 3.42 (vai mikä se nyt oli) välitystä? Kuis kulkee, lastutettuna luulisi jaksavan vetää kärryäkin.
     

Kerro tästä muillekin!