Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. hyeena

    hyeena 1st gear

    Jenkkifoorumeita seuranneena, ne ei tieda mistaan mitaan ja varsinkaan jos jokin on ainoa-oikea niin kannattaa suhtautua varauksella. (patee ainakin 95% porukasta..)
    Halutessaan Bill Heath kylla osaa, ei siina mitaan ja en tarkoita etta juuri tuo tuote olisi roskaa.
     
  2. hyeena

    hyeena 1st gear

    Muisti palailee taas patkittain, olikos jopa niin etta marineilla saatettiin menna huonompaan suuntaan. (viritys on onnistunut kun tehoa on yli 50% alkuperaisesta, vai miten se oli)
     
  3. Ama83

    Ama83 1st gear

    Aika rankka väite, yhtälailla vois väittää ettei Suomalaiset tiedä Valmeteista mitään :poff:
    Kyllä ne varmaan jotakin tietää niistä, netti nyt vaan on sellainen paikka että pitää itse osata suodattaa sisältöä ja pitää järki kädessä :odroll:
     
  4. hyeena

    hyeena 1st gear

    Jatit lainauksesta poies tuon 95%, valmetin ja suomalaisten ollessa kyseessa uskaltaisin vaittaa etta 99% ei tieda mistaan mitaan :lol:
    (ja sanoisin etten todellakaan kuulu tuohon 1% :lol: )

    Tosi seikka on etta suurin osa noista ei ymmarra holkasen polahdysta moottorin virittamisesta ja ostaa vain valmiita palikoita ja tehokkain 6.5td loytyy silta joka on harskimman +xxxhp tarran kehdannut laittaa sen saman perus chipin paalle jota suurin osa puljuista tuolla myy.
    Edelleen sielta loytyy niita osaajia kylla, moni niista vaan pitaa julkisesti ns. turpansa kiinni, ja ne loput hukkuu sinne shaissen sekaan turhan helposti.

    Tama silla kokemuksella mita noita foorumeita seurannut 4-5v, ja suhteuttamalla virittamisen perusasioissa tapahtunutta kehitysta siihen etta kuinka kauan tuo pata on jo ollut pois chevyjen keulilta uudemman korvatessa.
     
  5. Ama83

    Ama83 1st gear

    Mitähän foorumeita olet mahtanut seurata... :odroll:
    Ja että 99% Suomalaisista ei tiedä hevon helvettiä Valmeteista...? :rotfl:
    No joo, jokaisella on oikeus mielipiteeseen... :poff:
     
  6. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Suomalaiset tietää valmetista saman verran kuin jenkit Suomesta, eli ei juuri mitään :rotfl: .
    Ja totta tuo kyllä on että jenkkivoorumeilta saa todella harvoin oikeaa ja hyödyllistä tietoa kun joku isompi murhe tulee eteen! Dieseliharrastajiakin on melko vähän jostain ihme syystä :odroll: .
     
  7. kojo

    kojo Gearhead

    Vaikee veikata kun ei tiie ees mikä auto sulla on..
    Jos jostain 90 luvun puolivälin td subbarista tai pikkarista on kyse niin oon edelleen sitä mielipuolta et saattais pudotakin, mut eihän tollasesta pysty paljoo pudottaan ettei tuu yli tankin korkista :rotfl:
     
  8. Ama83

    Ama83 1st gear

    Mistähän tuollainen käsitys on peräisin? Ei ainakaan tältä suunnalta...
    Ja mulle sitten on varmaan sattunut vaan saatanan hyvä tuuri kun kaikki mystisimmätkin viat on alkanut jenkkilän poikien avulla aukeamaan :poff:
     
  9. Viimeviikolla tuli eka ongelma eteen vortecin bensakoneen kanssa , sylkäs jäähdytysnesteet kankaalle kun huudatin sitä paikallaan (pohjasta kiinni umpihangessa ja syvällä :) )

    Vika ei ollut loppujen lopuksi suuri , pumpun takana oleva peltilätkä oli löysällä ja kuminen tiiviste oli pullahtanut ulos joten matka jatkuu taas....

    Että joskus jotakin näissä bensakoneisissakin 8)
     
  10. pertsa08

    pertsa08 1st gear

    Joutuuko hommaamaan lyhemmän apulaitehihnan jos nappaa alipainepumpun pois?
     
  11. gintonicice

    gintonicice 3rd gear

    Joutuu joko Gatesin K061000 tai K060977 tai vastaava joku muu. Olen käyttänyt itse kumpaakin.
     
  12. Panze

    Panze 3rd gear

    Mä voin sit ostaa parillakympillä niitä vanhoja pumppuja. Saa olla vaikka läpireikä pumpun kyljessä kunhan on ehyt hihnapyörä :)
     
  13. kojo

    kojo Gearhead

    Tosta hihnan pituudesta vaan sen verran että 95:ssä on vakiona pidempi remmi kun 96:ssa, 96:sen vakioremmi on 95een aika hyvä ilman alipainepumppuu
     
  14. t.t.tammi

    t.t.tammi 2nd gear

    Onkos ketää viritelly näihi mitään peruutuskameraa?
    Tässä on aika usein joutunu parkkihalleissa pyöriin ja sit kun joku ajaa iha liki niin menee vähä vekslaamiseksi. Noita saa melko edukkaasti kumminki nykyään.
    Asennuspaikka vaa vähän arveluttaa.

    Lisäjarruvalon päälle sais varmaan tuollasen aika helposti
    http://www.dealextreme.com/p/waterproof-vehicle-parking-rear-view-camera-pal-45638
    Mutta on aika kaukana että voi olla ettei näkis omaa puskuria.
    Kontin astinlaudan alla vois olla yks paikka mutta siinäki koukku saattaa häiritä näkymää.

    Ideoita/käyttökokemuksia?
    Edit:IR-ledit ois varmaan hyvät olla että näkee pimeässäki.

    Näytöks vaiks joku tollane:
    http://www.dealextreme.com/p/et-351...vehicles-reverse-camera-ntsc-pal-12v-dc-39045
    Sen vois ruuvata kattokonsoliin vaikka siihen luukkuun mihin autotallin oven kaukkari kuluu niin ois poissa hörhöjen silmist.


     
  15. mikke20

    mikke20 Gearhead

    on tota kameraa tullu pohdittua aina sillon ku parkkeeraan kahen auton riviin ja lykkää koukkua takana olian keulaa kohden, kamerast näkis koska on tarpeeks lähellä eikä keula oo enää kulkuväylällä. asennuspaikkana pohtinu koukkupalkin päälistä näkis puskurin, palkin ja koukun joka 4" dropattuna tuskin tulee tielle, enempi mietin kameran säänkestävyyttä mahtas saada melkosen suolakylvyn tuol alustassa. lisäjarruvalosta oon samaa mieltä asennuspaikkana, liian kaukana.
     
  16. t.t.tammi

    t.t.tammi 2nd gear

    Eilen kans zoomailin tuota tarkemmin niin päätysin samaan paikkaan. Noi kamerat on kumminki aika halpoja niin pitää vaihtaa vaa jos lakkaa toimimast. Tuon koristelätkän joutunee jättään pois.
    Tajusin vasta eilen että toi takapuskurikin on varmaan alunperin ollu krominen mut omaan silmään sopii punasenakin.
    [​IMG]
     
  17. HMW

    HMW 3rd gear

    Hain viikonloppuna uudeksi käyttikseks uudenkarheen suburbanin.

    Elikkä '95 nelikko 6.5 turpo kiisselillä.

    jos kiihdyttää suht ruahallisesti niin 70-80kmh välissä syttyy check engine soon ja sammuu kun lopettaa kiihdytyksen.

    Vikakoodi on 78 hukkaportin solenoidi.

    Onko kellään ollu vastaavaa vikaa (elikkä palaa vaan hetken)?

    Oliko solenoidi vai vika esim. kaasupolkimen asennon anturissa yms?
     
  18. RockAnA

    RockAnA 2nd gear

    En tiedä noista kameroista, mutta itellä on peruutustutka neljällä anturilla asennettuna puskuriin. Ite oon ollu siihen tyytyväinen, pitää vaan vielä vähän säätää noiden antureiden kulmaa kun taitavat näyttää vähän yläviistoon liikaa. Sisällä näyttöpaneeli mikä kertoo etäisyyden (ei tosin kohtaa missä este sijaitsee) numeroina 10 sentin tarkkuudella. Tuostakin on tosi iso apu, varsinkin kun nykyisen asunnon autopaikka on sellasella kohtaa että joutuu tosissaan venkslaan välillä että saa keulan osoittaan oikeeseen suuntaan. Ite oon kokenut että toikin on riittävä, toki kamera ois aina kamera.
     
  19. lt50

    lt50 2nd gear

    Teki itsellä aikaisemmin ihan samaa. Loppui lastutuksen myötä kun ahtojen yläraja poistettiin ohjelmistosta.

    Ja jotain ihan uutta tuli vastaan tänään. Startista oli startin pään takatukiraudan jenkatappi pudonnut pois. Onneksi paikalle sai takakautta kierrettyä M6 pultin ja sen jatkoksi nylocin, josko se pysyisi paikallaan. Startti kuulosti kyllä edelleen oudolta, ensimmäinen puoli kierrosta tosi nihkeästi, sitten herää ja veivaa starttia ihan normaalisti.
     
  20. jone-70

    jone-70 2nd gear

    Mulla tekee just samaa, paitsi että saa kyllä polkasta tosissaan, että syttyy eikä sammu vasta kun sammuttaa auton. Mulla rupee ainakin rajottaan poltto-aineen syöttöä siinä vaiheessa kun servicevalo syttyy palamaan.
     

Kerro tästä muillekin!