Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. t.t.tammi

    t.t.tammi 2nd gear

    Katos tuos ajovalot ja rupesin tänään releistämään ajovaloja.

    Maskin takana on aika huomattavan paljon kaikkia rosvoja ja jatkoksia, pätkimisen aiheutti todennäköisesti irtonainen johdon pää mikä lähti hanttarin pitkästä.

    Releinä aattelin käyttää bilteman valonvahvistinsarjaa kun sellainen on valmiina.

    Lyhyille vedin suoraan valokatkaisijasta ohjauksen jotta lyhyet pysyis päällä myös pitkien kanssa.

    Ainoo et en tiiä vedinkö jonkun väärän piuhan poikki tai oikkariin kun pitkille ei tunnu enää mihinkään piuhaan tulevan sähköä. Vihree ja sininen olis tyrkyllä kuskin puolella.

    Eikös sähkö kulje akulta valokatkaisijalle(onko jossain sulaketta),
    valokatkaisijalta valovaihtimelle(viiksi) ja sieltä sitten ajovaloille?

    Sulaketta ei vissiin oo muuta kuin valokatkaisijassa joku automaattinen?

    Ai niin, ja pitkien merkkivalokaan ei enää syty.

    Vinkkejä?

    Edit:
    valokatkaisijan keltaiseen piuhaan tulee sähkö, tosin siitäkin lähtee joku rosvo ilmeisesti viiksen suuntaan.

    Tuuleki niin kovaa että rupee oleen niska(ja ilmeisesti ajatuskin) ihan jumissa. :mad:

    Seuraavaksi varmaan pitäis kaivaa tuo viiksi esiin ja vetää vaikka sieltä heräte pitkien releelle jossei muute rupee selviin.... :odroll:

    EDIT2:eek:li viiksen päästä liitin auennu et nyt toimii.
     
  2. Ama83

    Ama83 1st gear

    Onkos täällä kellään kokemusta/tietoa -98 Pajerosta, nelivedon "näytössä" vilkkuu vihreät molempien eturenkaiden päällä kun takaveto on kytkettynä?
     
  3. simhas

    simhas 3rd gear

    Eikös tämä ole Chevy osio. Kysäise Nipponin miehiltä.
    Mulla kaikki renkaat on oranssin värisiä näytöllä kun 4wd on päällä :lol:
     
  4. Ama83

    Ama83 1st gear

    Enpä viitsinyt alkaa kaivamaan missä mahtaa olla pajero osasto kun asia ei varsinaisesti minua koske. Tulipa myös mieleen että osalla saattanut joskus olla moinen peli jotta tietoaki olis voinut löytyä... :odroll:
     
  5. zamboni

    zamboni 1st gear

    Mitenkäs mää selvitän millä lukijalla saan dataa ulos tosta Urbanista, kun siinä on obd2 näköönen liitin ja valmistus on tarran mukaan ollut 12/95 jolloin on (ehkä) ollut joissain autoissa myös obd1 systeemejä obd2 liittimellä? yritys ja erehdys? :rotfl:
     
  6. kojo

    kojo Gearhead

    Kyl burbani on obd2 jos liitin on obd2..
    Jos epäilyttää niin voithan sä kaivaa tietsikan esiin hanskalokeron takaa, obd1 kompuutterissa on siellä alapuolella luukku joka on yhellä torxilla kii, obd2 kompuutterissa ei oo luukkua.

    Ja liitinten värikin eroaa, muistaakseni obd1 koneissa on 1 vaaleansinien liitin ja 2 vaaleen punasta, obd2 koneissa vaaleensininen ja 2 ruskeeta.
     
  7. zamboni

    zamboni 1st gear

    jos se kerran näin on niin mitäs minä sitä rupeen purkamaan huvikseni. Otanpa kaapista johron ja lähren tökkimään.
     
  8. jake.m

    jake.m 3rd gear

    Tervehdys!

    Iskipä näin alkuviikosta omalaatuinen vika -96 dieseli burbaniin, ja pahaksi onneksi taitaa olla sitkeää lajiakin.

    Ajellessa tasakaasulla ylämäkeen huomasin jonkinmoista nykimistä, mutta ei niin ettäkö polttoaineen puutteesta, vaan kierrokset tuntuivat hieman nousevan ja sitten laskevan noin parin kolmen sekunnin välein. Mittarista tätä ei huomannut, eikä se oikein selittynyt vaihteiston tai turbiinilukon oikuttelulla, sillä aina kierrosten noustessa auto mielestäni "pyrki" vähän enemmän eteenpäin.

    Myöhemmissä kokeiluissa totesin, että sama toistuu kaikilla vaihteilla siinä yli tuhannesta kierroksesta ylöspäin. Ykkösestä en ole ihan varma, sillä kaasupolkimen herkkyydestä, tai kankeasta kaasujalasta johtuen meno ei ollut tasaisinta mahdollista ko. vaihteella ja kierroksilla muutenkaan. "Vika on päällä" myös ajettaessa vakionopeussäätimellä.

    Tyhjäkäyntiä kone käy hyvin, ja jarrua vasten vedätyksessäkin ihan tasaisesti. Asia mitä en ole aiemmin edes kokeillut, ja siksi askarruttaa on kuormittamattoman moottorin käyttäminen tasaisilla kierroksilla. Käynti ei nimittäin aaltoile, mutta kierrokset pyrkivät joko nousemaan tai laskemaan, vaikka kuinka tasaisesti koettaisi pitää kaasupoljinta.

    Tulikohan tarpeeksi selitettyä. Ja kuullostaako vaiva tutulta, sillä en pikaisella googlauksella löytänyt viitteitä siitä että kyseessä olisi automallille tyypillisin ongelma... :odroll:
     
  9. Panze

    Panze 3rd gear

    Pumppuvika jakella.
     
  10. kojo

    kojo Gearhead

    ihan selkeesti, tosta kun se pahenee niin voi esin kuolla äkkiarvaamatta, vetää kierrokset tappiin laakista tai sit siitä vaan tulee niin kengurumainen ajaa että tasasta vauhtia ei vaan pysty ajamaan vaan pitää koko aika kiihdyttää tai jarruttaa..
     
  11. Harbo

    Harbo 1st gear

    Joo,tais löytyä syy tuohon starttuutukseen.Ajelin kolme päivää tankin korkki raollansa,pärähtänyt hyvin käyntiin.
    Katoin kuitenkin pa-suotimelle,niin ilmauskorkki olla löysällä..
    Olisko tuo valuttanut putken tyhjäks tankkiin jos sai tuosta vähän ilmaa?
    Pitänee pistää tankin korkki kiinni ja katsoa kuin käy..
     
  12. ssi

    ssi 2nd gear

    tuli tuossa ostettua sincere 51 moottoriprojekti.. onkos kellää tietoo siitä kun siinä olikin vanin kannet?? Ei ihan heittämällä mee urbaniin
     
  13. kojo

    kojo Gearhead

    Onhan siitä tietoa.. Topi aikanaan sano et kyllä sen imusarjan saa siihen kiinni, ei uskonu kun sanoin että ei se niin helppoa ole... :lol:
     
  14. Panze

    Panze 3rd gear

    Voi olla helpompaa vaihtaa kannet.
     
  15. kuutio

    kuutio Gearhead

    Eikäkö siihen pitää sovitella ne tuplaturbot, etteks te ny muista... :poff:
     
  16. uti69

    uti69 1st gear

    rengaspaineet subuun

    Näyttää etutossut hiukan vajailta subussa. Mikäs ois oikea rengaspaine all terrain 285/75R16 chevyn orkkispeltivanteilla... :eek:
     
  17. ssi

    ssi 2nd gear

    Ei sattus lojuun hyviä kansia nurkisa?

    ps. ois yhet hyvät vanin kannet joutilaana :poff:
     
  18. Panze

    Panze 3rd gear

    Löytyy uudet kannet subbariin.
     
  19. koiste

    koiste Gearhead

    Moro, tuli vaihdossa tollanen -94 Chevy K3500 paripyörä 6.5 TD ja joutuu hieman askartelemaan :)

    Eli mihin kuuluu mennä letku Baro anturilta tulipellistä?

    Kiitos!
     
  20. kojo

    kojo Gearhead

    Ei minnekään 8)
     

Kerro tästä muillekin!