Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. estonian

    estonian 1st gear

    Varmaan kysytty monia kertoja, mutta en haulla löytänyt:
    Mistä löytää moottorin tunnistenumeron 305cid koneesta?
     
  2. neppi

    neppi 1st gear

    "On V8 gasoline engines, the engine identification number is usually found on a machined pad on the block, at the front just below the right side cylinder head. The engine identification number is sometimes also found on a machined pad on the left, rear upper side of the block, where the engine mates with the bellhousing"

    Oikeen kannen alapuolella lohkon etuosassa. Tai vasemmalla lohkon takaosassa. Sanoo hyvä ystäväni herra Chilton.

    Neppi
     
  3. tapsa4x4

    tapsa4x4 Gearhead

    chevyn bensa kaseissa lohko numero löytyy kun katsoo koneen päältä ilmaputsari kotelon ja tulipellin välistä alas turbiini kopan vierestä, kuskin puolelta.

    Ainaskin diesseleissä käyntiin lähtemiseen vaikuttaa paljon koneen puristus paine. Oikaiskaapa lohkot ja reilulastu kansista pois niin johan rupee lähtemään hätäisemmin käyntiin,tosin männän renkaat on kanssa olla kunnossa että ei karkaa paine öljytilan puolelle. :rotfl:
     
  4. nova 76

    nova 76 2nd gear

    joo ja puristus-suhde on vaparissa suurempi niin kai sekin vaikuttaa, jos ei kovin väljä ole.
     
  5. Impala76

    Impala76 Gearhead

    eikai kansien höylääminen pahemmin puristuksiin dieselissä vaikuta,kun ei kansissa muutenkaan juuri mitään palotilaa edes ole.... Eiköhän turbomallien pidempi sahauttaminen johdu sähköisestä moottorin ohjauksesta. Tietokone odottaa antureilta tietynmäärän pulsseja ennenkuin ruiskutus aloitetaan. Vaparimallit ovat mekaanisella pumpulla joka aloittaa ruiskutuksen heti kun moottoria pyöritetään...
     
  6. Ama83

    Ama83 1st gear

    Re: Tankin korkki onkelma

    Diiselin tankissa kuuluu olla pieni alipaine, korkkeja myynnissä "vacuum only" ja ilman joka kuuluu bensakoneeseen. Jos taas ihan hirveä alipaine on niin silloin venttiili korkista tukossa->uusi korkki.
     
  7. estonian

    estonian 1st gear

    Kiitos tiedosta, mutta jo on helvetillinen paikka kiivetä korotetun pick-upin konehuoneeseen ja yrittää saada digikameraa tuonne väliin ja kaikki letkut ja piuhat tieltä pois ja kuvata. Ei meinaa tulla mitään :rotfl:

    jotain 18438... tai 1B43B.. juttua tallentu, mutta ei sitten mitenkään kokonaan :poff: kait sitä tarvii purkaa tieltä tavaraa pois, jotta selviää tuo motti tarkemmin :D
     
  8. zamboni

    zamboni 1st gear

    Mulla on luottopelinä 4" lauta, minkä laitan lukkopellin ja sen ahtoputken väliin, helpottaa paljon työskentelyä kun saa olla kontillaan koneen päällä. Naftasuodattimen jalan irrotuksessa oli ainakin mukava :poff:
     
  9. misshudson

    misshudson 3rd gear

    Auttakaas blondia :pinup: mäessä, vedot häviää ja '94 subbe sammahtelee ihan miten sattuu, syyksi löydetty pmd/fsd yksikkö, mutta mistäs siihen uuden saisi?

    D-techin mokkulan käskivät viisaat etsimään mutta hinta sylettää, saaneeko jostain alle tuon maagisen 300€? Uutta olen siis vailla, mitään korjattuja räpisköjä en enää ota.

    Siinä samassa tuli huomattua että hukkaportin alipaineventtiili on hengiltä (eli ilmankos on ollut vähän hengetön), jostain kuulema saisi jousimekanismilla toimivan muutossarjahässäkän (?), eli siis alipaine kokonaan pois yhtälöstä niin pitäisi toimia, vaan mistä/keneltä?

    Aina kun luulee että kyllähän tällasen uudemmankin kanssa tulee toimeen niin joku sähköhärpäke pettää... :mad:




    Kiitokset kun tarjositte osaa, uusi löytyi tuosta lähes seinän takaa, nyt loppuu stanadynen keljuilu betonimyllyn pellin alla. :rotfl:
     
  10. Regno

    Regno 1st gear

  11. Ama83

    Ama83 1st gear

    Eipä taida uusi paljon alle tuon 300 saada, ebaystä satunnaisesti mutta laatu on ? Jousikuormitteisen hukkaportin saa tällä http://www.heathdiesel.com/T/Chevy-GM/C ... ntrollers/ tai tekemällä itse vastaavan, esim. korvakkeeseen reikä, siihen jousi ja jousi vaikka vaijerilukolla kiinni tankoon. Tässä toinen vaihtoehto:
    http://www.thetruckstop.us/forum/attach ... 1297720890
     
  12. tirkkis

    tirkkis 1st gear

    Kyseles Kojolta niitä D techin fsd/pdm yksiköitä.
     
  13. Harbo

    Harbo 1st gear

    No joo,starttuutti nyt sitten uudellakin korkilla..
    Jos ensihätiin porais vanhaan korkkiin reiän pneumaattisellle putkelle ja teippais putkenpäähän suodatinkankaan ettei pölyä vedä tankkiin.
    Löysin vanhoista juttua kun muutkin aikoinaan tapellu saman asian kanssa,
    oireena tosin ollut nykimistä.
    Mutta lääke ollut kuitenkin sama eli tankin korkkia raolleen.
    Olisi ihan mukava kuulla,löytykö minkälaisia ratkasuja asiaan muilla,se ei käynyt jutuista ilmi.
     
  14. t.t.tammi

    t.t.tammi 2nd gear

    Mitä vielä vanhoja juttuja muistan kun tän ketjun luin vuodenvaihteessa läpi niin saattaa olla oireita myös väsyneestä siirtopumpusta toi et kulku helpottuu korkkii löysäämäl.

    Wikissähän on annettu arvo mitä hanasta pitäis tulla:
    ■Siirtopumppu, sijaitsee vasemmassa runkopalkissa suurinpiirtein kuljettajan oven kohdalla, tuntien täyttymistä ei välttämättä huomaa kovinkaan äkkiä koska ruiskupumpun sisällä on oma lamellipumppu joka jaksaa parhaillaan imeä jopa tankista asti ainetta jos on hyvässä kunnossa. siirtopumpun vika aiheuttaa kuitenkin pidemmällä aikavälillä ruiskupumppuvaurion ja käynnistysvaikeuksia/nykimistä. Hyvä pika testi on avata joko termostaatin vieressä olevaa hanaa tai polttoainesuodattimen päällä olevaa muovikantta vähän koneen käydesä tyhjäkäyntiä. jos siirtopumppu toimii kone ei saa sammua ja hanasta/suodattimen kannesta virtaa polttoainetta ulos. Huom mahdollinen syy toimimattomuuteen on rikkinäinen OPS. Mittarilla mitattaessa esimerkiksi aiemmin mainitun hanan kautta ehdoton minimi polttoaineen paineelle on 4psi, 6-8psi:n ollessa normaalia
     
  15. Harbo

    Harbo 1st gear

    Siirtopumppu uusittu pari kuukautta sitten,ja laitettu suoralle sähkölle.
    Täytynee ajella tuolla edellä mainitulla patentilla mikäli toimii ja elää toivossa ettei tartte ruiskupumppua lähteä uusimaan..
    Pitänee hanaa raotella ja katsoa miten ruikkii.
     
  16. c-h-e-v-y

    c-h-e-v-y 2nd gear

    Jos alipainepumppu ehjä niin suosittelen vaihtaan turbon solkun maksaa 60e.Alipainekello tuskin rikki,ohjain solkku saa vaan tangon hervottomaksi.(toki voihan sekin hajota)
    turha sinne mitään patentteja on laittaa,nämä kyllä toimii tehtaan suunnitteleminakin.
     
  17. c-h-e-v-y

    c-h-e-v-y 2nd gear

    Käsi pystöön kuinka monella ne UUDET stanadynen poksit on hajonnu sen jälkeen kun on siirretty viileämpään paikkaan??
    Toki d"tech:in poksit on hyviä,mutta välillä tuntuu että riittää ku asiasta tietämättömät haukkuu jotain niin paskahan se sitten on :rotfl: jos verrataan kuinka kauan molemmat merkit on ollut markkinoilla niin toisestahan ei oo pitemmältä ajalta vielä kokemusta???Vai olenko väärässä...Osansa lienee stanadynen mollaamisen syynä on aikasemmin ollut sen hinta koska tais olla ainut vaihtoehto!!
    Kuinka moni on uskaltanu laittaa stanan uuden päivitetyn poksin enää kaiken sen mollaamisen jälkeen,tiedä vaikka ois parempi ku muut :eek:

    Nyt taitaa herneitä mennä joka paikkaan moisen avautumisen johdosta.
     
  18. Panze

    Panze 3rd gear

    Tuossa Stanan boksissa on heikkoutena se kivikova "pakeliitti" mihin se on valettu. Tämä hajoaa lämpövaihteluista / tärinästä jolloin alkaa oirehtiminen. Uudessa paksummassa sitä pakeliittiä on vaan enemmän ja liitintä on myös muutettu. Jos vaihtaa harmaan stanan purkin niin samalla pitää vaihtaa pumpun johtosarja ja resistori.
    Nämä toki kaupallisesti myyjälle parempia koska näitä saa myydä useammin. Takuukaan ei tosiasiassa kata kun perusteena sanotaan jonkin muun tekijän esim heikkotehoisen siirtopumpun johtaneen yksikön hajoamiseen.

    Dtech,n yksiköissä käytetään patentilla suojattua geelimäistä massaa jossa ei näitä halkeamisongelmia ole.

    Dtech yksiköissä oli noin vuosi sitten erä jotka olivat valmiiksi viallisia. Tehdas sai vedettyä ison osan erästä takaisin ennenkuin osat ehtivät kuluttajille.
    Tehtaan jälleenmyyjät myös korvaa rikkoutuneen yksikön takuu ajan puitteissa.

    PS ei herneitä nenässä. Pelkkiä faktoja :)
     
  19. 5.7 olssi

    5.7 olssi 1st gear

    Yksi konsti on saada alkuperäinen poksi kestämään kauemmin on pitää tankki mahdollisimman täytenä ,sillä insinöörien ajatuksena on ollut,että polttoaine jäähdyttää kierrollaan pumppua ,jonka kylessä poksi on.Minulla on 2 kin uutta poksia varalla,mut eipä ole tarvinnut ainakaan 3 vuoteen vielä vaihtaan.
     
  20. kojo

    kojo Gearhead

    Ja vielä prempi konsti on kun pistää sen boxin johonkin cooleriin kiinni viileempään paikkaan.

    t.Nimim yli 4,5 vuotta mustalla stanadynen boxilla ja ei oo vielä ees mitään oireita..
     

Kerro tästä muillekin!