Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. kempsu 4x4

    kempsu 4x4 1st gear

    Jos alipainepumppu ehjä niin suosittelen vaihtaan turbon solkun maksaa 60e.Alipainekello tuskin rikki,ohjain solkku saa vaan tangon hervottomaksi.(toki voihan sekin hajota)
    turha sinne mitään patentteja on laittaa,nämä kyllä toimii tehtaan suunnitteleminakin.

    Lieneekö ton alipainehärpättimen korvaaminen mekaanisella "patentilla" nyt niin ihmeellinen asia olevan :eek: Toki kukin saa toimia laillaan totta kai. Ihan turha kapistus se sielä "mielestäni" on kuitenki koska tosi moni on sen poistanu kun "mekaaninen patentti" toimii sen tilalla kun junan vessa...... Ja alipainehärpätin on vielä todella kallis korjattava osa jos joutuu sinne "pumppu" puolelle menemään...

    Ps. Jättäkää sitten ne made in Hungary yms halppis pumput hyllyyn suosista nimim kokemusta omaava............
     
  2. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Jo vain... 841 sivua turinaa... Nyt ei jaksa kaikkia sivuja kahlata läpi vaan kysyn tyhmiä...

    Sukulaismiehellä hyytyi n.95 vuoden 6.5td Subbe Espoon kylään.
    Komean höyryvanan peräänsä jätti joten kansipahvi/kansi halki vikaa siinä.

    Oli ostosta (pari kk sitten) asti pitänyt kylmänä käynnistettäessä pientä naputusta hetken ja muutamassa minuutissa hiljennyt. Silloin aateltiin että varmaankin on suuttimessa häikkää tai jotain mietoa vikaa. Korjaamolla tuumasivat että olisi pumppu korjauksen tarpeessa...

    No nyt selvisi että on nesteet väärällä puolella.
    Eli halkeaakos noista kannet helposti vai voiko tyytyä pelkkään pahvin vaihtoon ja plaanaukseen?
    Missä hinnoissa moinen remppa pyörii teetettynä?
     
  3. c-h-e-v-y

    c-h-e-v-y 2nd gear

    Mulla se alipainekello ei oo turha "härpätin"siksi että jotkut sen poistaa,toimii ku junan vessa kun kaikki kunnossa.
    Onhan se varmaan halvempi korjata jollain jousivirityksellä,joka lienee monella syy kyseiseen toimenpiteeseen.
    Ikävä kyllä joissain automalleissa alipaineella toimii esim.lämppärin säätimet jonka takia alipainepumppua tarvii.
    Jos ei halvinta kopiota osta niin ei niitä pumppuja aivan yhtenään tarvi vaihtaa.
    Mutta niinku sanoit,jokainen tavallaan.
     
  4. Tuomo_

    Tuomo_ 1st gear

    Ei ne Stanadynen boxit nyt niin heikkoja ole mitä luullaan, mullakin on ollu orggispaikalla jo ainakin 3 vuotta (eli ainakin sen aikaa mitä auto on ollu mulla) ilman mitään lisäjäähdytyksiä. Ja auto on varmasti kovemmalla käytöllä kuin keskiverto-Suburbanin omistajalla. Boxin hajoamiseen on tietysti varauduttu, sen takia hanskalokerossa on varalla uusi boxi ja jatkojohto...

    Ihan samallalailla se aine kiertää siellä pumpussa oli tankissa 160l tai 10l, tietysti isompi määrä ei lämpiäisi ihan niin paljon, mutta jos se siitä on kiinni boxin kestäminen niin kyllä siinä tapauksessa on kyse suunnitteluvirheestä.
     
  5. Ama83

    Ama83 1st gear

    Mutta ei Surbanissa
     
  6. c-h-e-v-y

    c-h-e-v-y 2nd gear

    Siksipä mainitsinkin että jotkut tarvii...Tiedän ettei subutex tarvi,mutta oletin muidenki tietävän koska kyseiseen malliinhan tämä topic liittyy.
     
  7. neppi

    neppi 1st gear

    Mulla on joutava hukkaportinsolenoidi. Uus. Toinen enempi käytetty kaupan päälle. Laitas viestiä jos tarviit.

    N
     
  8. misshudson

    misshudson 3rd gear

    Tääkin pmd/ syöttöpumppuasia on aika monipiippuinen, itse en osaa tuota Stanadyneä suositella kellekään ihan sen takia että menossa on kolmas :eek: stanan pmd viiden vuoden sisään ja ei oo hyvää sanottavaa, laatikossa on tuossa D-techin versio, katotaan miten pitkään kestää. Viisaat ainakin väitti että kestää noin 40c enemmän lämpöä kuin stana. Ei sikäli ole väliä kun yksikkö maskin takana mut kokeillaan.

    Alipaine/ jousivirityksistä sanoi muuan näitä paljon korjaillut sellaiset sanayhdistelmät että nöyränä tyttönä tilasin uuden alipainepumpun kun vika olikin todistettavasti siellä (vuotaa kun seula) eikä hukkaportilla.
     
  9. Nyt tuli yllättävä vika autoon, toivottavasti joku osaisi auttaa.
    Auton kun ajaa kunnolla lämpimäksi, esim: 50 km. Auto sammuu vauhdissa tai katkoo ja nykii. SES valo myös vilahtaa taulussa.

    Ei anna mitään vikakoodia.
    PMD on uusi ja siirretty auton keulaan.
    Siirtopumppu testattu, avaamalla auton käydessä termostaatin vieressä oleva tyhjennys. Moottori ei sammunut.

    Auto on -96 td 6,5
     
  10. 5.7 olssi

    5.7 olssi 1st gear

    Onko nimimerkki sincere alias topi myynyt suburin pois,kun ei ole aikoihin vieraillut tällä topicilla,jos jotain kiinnostaa voisin luopua omastakin.Autossa kaikki viimosen päälle kunnossa/kunnostettu. Auto vm 95 6,5td.Hinta ei halpa menee pitkästi yli kympin.Kannet käytetty koneistamolla tarkistettu,jakolaatikko laakeroitu /remontoitu,vaihteistoon vaihdettu kaikki solkut,painetunnistin.uudet jarrut ,laturi,ilm,kompura,uusi nafta pumppu/ uusi siirtopumppu, uusi kaasun tunnistin anturi,,ym.Toimii ku junan vessa,jos jotakin haluaa laittaa,ni uudet suuttimet.Auton väri valkoinen.Ajettu n 145000ml.Myydään liiaksi kertyneen kaluston takia,että jostain pitää jo luopuakin uusien rojektien takia. Kahdet renkaat ja vanteet.Kaikki hintavat osat vaihdettu/uusittu autoon ja varmasti kunnossa.Huom, kansissa ei ollut mitään vikaan vaan varmuudeksi tarkistettiin ja öljyä ei tarvi vaihto välillä lisätä vaihto 5000km,jos jotain kiinnostaa todella hyvä suburi ottaa yhteyttä,mut älä kysele turhaan sillä olennainen tais tulla jo.Ai niin oma radio paikalla joka pelaa,jos huvittaa.Hyvä ja mukava auto sekä niinku mustalais valte sano mersusta,että se ooon läääämmin.
     
  11. kuutio

    kuutio Gearhead

    Joo, Topi ei oo enää burbanimiehiä.. :(
     
  12. kempsu 4x4

    kempsu 4x4 1st gear

    Juu Topi ajelee tuola hiukka ylempänä meitä kaikkia sieltä seuraten....
     
  13. 5.7 olssi

    5.7 olssi 1st gear

    Heitti sitte kilevet hyllylly.Osanottoni omaisille sekä jaksamisia.
     
  14. voittol

    voittol 2nd gear

    olen vuoden verran ihmetellyt että mihin hän on hukkunut . :(
     
  15. el borrachitos

    el borrachitos Gearhead

    Mä ostin Topin Subun pois perikunnalta jokunen kuukausi sitten.Olen ollut tosi tyytyväinen autoon.Ei ollut halvin,mutta ei ole ollut myöskään ongelmia...kop kop.
    Ainoa vaan,että kun halusin DVD soittimen näyttöineen pois kojetaulusta ja tavallisen mankan tilalle,paljastui soittimen takaa aikamoinen piuhahässäkkä jota en ole jaksanut vielä selvittää.Myös muutaman jälkiasennetun ledien ja nappuloiden funktio on jäänyt epäselväksi,eli jos jollain olisi niistä tietoa niin kiinnostaa.
     
  16. muiluttaja

    muiluttaja 1st gear

    kulutus

    Olen tässä taannoin ihmetellyt autoni kulutusta joka muutamilla kerroilla pomppasi yli 20l/100km, no nyt on asia selvinnyt kun bongasin 10v poikani auton ratin takaa ja hän kertoi vaan "harjoittelevan" autolla ajamista ja samalla on "säädellyt" nappuloita ym. kivaa painaen trippi mittarin nollille... olis tarvinnut vaan katsoa matkamittarista lukuja eikä tripistä. Nyt viime kulutus 14,3 satasella, kaupunkiajoa reilu 500km ja maantiellä vajaa 400km, ei paha vai?
     
  17. 3/4

    3/4 3rd gear

    Onko raadilla tietoa/hyviä veikkauksia?

    On hetken aikaa ilmennyt ajossa kohtuullisen matalataajuista jurinaa joka kuulostaisi tulevan auton (4wd ´95) etuosasta.
    Taajuus muuttuu/voimistuu kaasun asennon mukaan ja tasanopeudellakin esim. kuuttakymppiä ajaessa ääni kuuluu häiritsevästi sisälle.
    Ääni on hankalasti paikannettava, tuntuu että se kuuluu vähän jokapuolelta :-?

    Tämä siis takaveto päällä, nelivetopäällä en ole kokeillutkaan. Pyöränlaakerin kuvittelisi ääntävän myös vapaalla rullatessa.
     
  18. el borrachitos

    el borrachitos Gearhead

    Tuliskohan ääni etu tai takaperän välityksestä?Ei vaarallista normi ajossa jos niissä vaan on öljyä.
     
  19. estonian

    estonian 1st gear

    Pickuppi pelotteli viikonloppuna, kun käynnistää ja ajelee hetkenverran, niin "check gauges" valo syttyy ja lämmöt nousee ihan tappiin, kuitenkaan ei uskoisi niin lyhyessä ajassa oikeasti lämpiävän niin kovasti. Sitten lämmöt laskee ja kaikki on ookoo hetken perästä ja sitten se ei sitä enää tee ennenkuin seuraavalla kerralla kun lähtee. Öljynpaineet on ihan ookoo, mutta taso oli kyllä alarajalla. Voiko johtua vähäisestä öljymäärästä vai jumitteleeko termostaatti ja sitä kautta lämmöt sekoilee :-?
     
  20. kojo

    kojo Gearhead

    En nyt haluais maalata mörköjä seinille, mutta veikkaan että kansi tai kansipahvi vuotaa sen verran että sieltä pukkaa pikkasen ilmaa jäähdytinnesteen sekaan, ja se kiertoon lähtiessään tekee hetkeks ilmalukon termarin alle..

    Voihan se kyllä olla termarivikakin pelkästään..
    Vähäisestä öljynmäärästä se valo ei syty ennenkuin paine mittarikin putoo nollille.
     

Kerro tästä muillekin!