Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. t.t.tammi

    t.t.tammi 2nd gear

    Pitäis varmaan etujarrut herkistellä kun jotenki tehottomat.

    Palat menee kumminki uusiks, us-partsilta aattelin hakee. Ovatko ok?

    Sit näytti olevan joku asennussarja tarjol: http://www.usavaraosat.fi/product_details.php?p=104
    Tuleeko noi liukuihin vai mitenkä?

    Pitäiskös jotain muuta varata askarteluhetkeen, ohan tuolla tietty jarrusatulan pultti ja tiivistesarjaaki tyrkyl...
    Toisaalta koko satulakin on yllättävän edukas. :odroll:

    Takajarruista löysinki jotain juttuu että rummun aukasu ei välttis oo kauheen helppoo
    http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic ... t=#1068008

    Mites muilla ac-kompura syklittää, oma vaikuttais pyörivän joku 3sekkaa kerral ja lepäävän ehkä 4sekkaa, tuntuu vaa aika nopeelta. Viileetä kyllä tulee mutta ei mitään jäätävän kylmää mitä muistelisin jonku aiemmin mainostaneen.
     
  2. Tuomo_

    Tuomo_ 1st gear

    Hukkaportti jumiin ja käyt kokeilemassa loppuko mustan tuleminen. Mäkin veikkaan vahvasti että ahtopaineet on kadoksissa... Jos orggis-alipainesysteemi on paikallaan niin onko letkut ehjät ja tuleeko alipainetta pumpulta. Jos ne on kunnossa niin turbon solenoidi tod.näk. pimeänä. Ei muutaku Turbomasteria tekemään!
     
  3. laulaja

    laulaja 1st gear

    Tällä foorumilla on joskus ollut puhetta "pitkästä startista".
    Kyseinen ongelma on omassakin ajokissani aina ollut, luulin että se on ominaisuus.
    Nyt kuitenkin kun tulin vaihtaneeksi suuttimet, tämä ominaisuus loppui. Nyt lähtee tulille joutuisasti.
    Tiedoksi vain teille joilla starttauttaa pitkään.
     
  4. Subbe99

    Subbe99 3rd gear

    Nyt tulikin tenkkapoo.
    Yritin laitella noita 20" MST Wheelsin vanteita Subbariin, mutta eihän se alkuperäinen aluvanteen mutteri noihin sopinut. Tai siis mutteri sopii reikään mutta ei sinne mitään holkkia saa mahtumaan.

    Olisko tietoa mistä sais kapeammat mutterit, eli tarvinnee ilmeisesti sellaiset pidemmät. 20mm hylsyn saa mahtumaan reikään muttei isompaa.
     
  5. AtAi

    AtAi 1st gear

    Just ku pääsi manaamasta, niin soitin johtoviritelmiä selvitellessä tänään rokkiasennusten yhteydessä löyty haljennu alipaineletku, onneks se kumiosa ja vaan sentin matkalta, muoviputkea pari senttiä syvemmälle, ja nyt AHTAA! 13,5 on paras saavutus tossa ilmeisesti asteikoltaan lbjotain, mittarissa. Kyllä lähtee ku talkkari kevätlumien mukana katolta. Meinas taksikuskikin jäädä 2.0TDI paskatilla kakkoseks... Toivotaan kun ajotyyli normalisoituu, että kulutus vähän laskis talvisista, talven seka-ajon 16-17litraa tuskin tullaan näkemään..
     
  6. kojo

    kojo Gearhead

    Musta savuhan on huonosti palanutta naftaa eli tuskin se kulutus siitä lisääntyy että ahdin tulee mukaan.. Siitä se voi lisääntyä et on kivempi polkea, mutta kyllähän tollanen TDI vaggine pitäs jäädä ihan oikeesti eikä vaan melkein.. :poff:
     
  7. ViLU

    ViLU Gearhead

    Tuli jokunen aika sitten hommattua tollanen -89 350 TBI suburban. Kylmänä saa startata aikas kauan, mutta lämpösenä ja hetken päästä sammutuksesta lähtee avaimen hipaisulla käymään.

    Lueskelin foorumilta, että joku esipaineistus rele vois olla sökö, missäs tämä rele majailee suburbanissa? :eek:
     
  8. Pedro81

    Pedro81 1st gear

    Kannattaa melkein ne satulat saman tien uusia. Eivätten todella oo pahan hintasia ja onpahan useemmaks hetkeks yks murhe vähemmän. (ihan ku niitä nyt muka olis näissä) Ja jos kompura napsuttelee tiuhaan tahtiin päälle pois ni sieltä alkaa olee kylmäaine loppu. Elikkäs täyttöhuollolla pitäis selvitä ellei mitään oo rikki mistään. Ja nyt ku aine on vähissä ni ei kannata just hirveesti kompuraa käytellä ku kompuran jäähdytys hoituu sillä samalla aineella. Saattaapi perkeles narahtaa jumiin muuten.
     
  9. persus

    persus 3rd gear


    nippelit.fi tuolta luulis löytyvän
     
  10. Subbe99

    Subbe99 3rd gear

    Mikähän tuo Subbarin 8-pulttisen akselin pyörän mutterin jenga on?
    Olisko M12x1.5?
     
  11. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Bensa pumppua ohjataan öölinpaineella. Kun pistät virrat päälle niin pumpun pitäis pyöriä muutamakymmenen sekkaa ja aina startatessa mutta jos öölinpaineanturi ei anna tietoa niin se sammuttaa pumpun. Eli pitäis käynnistyä mutta sammuu hetken päästä.
    Ei ruuttakoneet kyllä koskaan lähde ihan heti kun avainta vääntää käymään kylmänä kun ne haistelee ekaks kaikkien anturien tiedot ennen kuin ruuttaavat oikean määrän bensaa koneeseen.
     
  12. Tuomo_

    Tuomo_ 1st gear

    M14x1,5, ellei joku ole mennyt vaihtelemaan pinnapultteja..
     
  13. Subbe99

    Subbe99 3rd gear

  14. t.t.tammi

    t.t.tammi 2nd gear

    Kiitos infosta, ei ollu mitään hajuu miten usein kuuluis käydä. Annetaan siis levätä, vähä joutuu ootteleen että pääsee täytteleen.
    Oliko tuossa jotain ihmeellistä, muistelisin vaan lukeneeni että on ollu onkelmia ettei ilmastointihuoltolaitteiden euroliittimet ois oikein sopinu noihin jenkkeihin että ois pitäny tehä jotain eri tavalla....?

    Ehkä pitää kaivaa jarrusatulat esiin ennen kuin rupee tilaileen mitään...

    Yllättävän edulliset kyl olis mutta kun emännän autost levis just kytkin...
     
  15. Harbo

    Harbo 1st gear

    Tuossa omassa syyksi selvisi reikä imuputkessa tankin päällä.Oireili pari kuukautta aluksi sillon tällön,viimeset pari viikkoa lähes päivittäin.
    Ajelin 300 km perjantaina pohjoseen,jolloin alko nykiä ylämäkiin ja polettaessa muutenkin.
    Nyt kun vika korjattu,tein lisäksi semmosen havainnon,ettei ylämäkiin juurikaan tarte lisätä kaasua.. :D
     
  16. pertsa08

    pertsa08 1st gear

    Kun vaihtaa puhalluksen tuulilasilta muihin asentoihin niin eihän siihen tarvita alipainetta subbarissa?
    Meinaan vaan ku ei tuu muuta kevyt hönkä etu- ja sivuräppänistä...jaloille ja tuulilasille puhaltaa hyvin...

    Entä olisko mitään vinkkiä antaa ilmastoinnille...painaa ac-nappulan pohjaan niin ei tapahdu yhtään mitään muuta ku et sisäkierron valo syttyy??? Olisko ac:n nappulassa vika vai..?
     
  17. AtAi

    AtAi 1st gear

    ACnapista pitäs syttyä ACvalo
    REC valo syttyy MAXnapista....

    Naksuuko kuinka noissa kompura jos lähtee AC päälle? Musta jotenkin tuntuu että AC o kaput
     
  18. Pedro81

    Pedro81 1st gear

    Ei ainakaan mulla ollu mitään ogelmia liittimien sopimisessa sillo ku viimeks käyttelin ilmastointihuollossa. Ja kannattaahan sitä kokeilla purkaa satuloista liukutapit ja laittaa sinne kuparitöhnöö väliin et liukuu hyvin samaten ku männän ympärille. Sillee sain ainaki omassani kuskin puolen jumineen satulan ja männän viel pelaamaan.
     
  19. Impala76

    Impala76 Gearhead

    Joo eli kannattaa siis tehdä se ilmastointihuolto matapainepuolen liittimen kautta... Se on samanlainen kuin meillä eurooppalaisilla... Korkeapaine puolen huoltoliittimen tiiviste hajoaa helposti kun siihen iskee kiinni meikäläisten huoltoletkun.. Auton huoltoliittimessä ei ole sellaista "sielua" korkeapainepuolen liitimessä mihin meikäläisten huoltoletku on tarkoitettu... Vaan siellä on sellainen peltiläppä kumitiivisteellä varustettuna.. Parista huoltoliittimestä on lähtenyt läpän tiiviste litomaan kun huoltoletkun on laittanut kiinni... Tästä viisastuneena olen nyt tehnyt imastoinnin täytöt näihin pelkän matalapaine puolen letkun kautta ja ihan hyvin onnistuu niinkin....
     
  20. hyeena

    hyeena 1st gear

    Tossa talvella vaihdoin eteen palat, us-partsin hilut ok ja hintakin oli kohillaan. Asennussarjalla en tehnyt mitaan..
    Varmista riittavan isojen tyokalujen paikalla olo, itsella oli kateissa ja siina sitten puristellessa mantia syvemmalle lipsahti satula ja rikkoin jarrulevyn..
    Pari kirosanaa tuli silloin paasteltya..
     

Kerro tästä muillekin!