Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. luuvaurio

    luuvaurio Gearhead

    Re: ilmastoinnista

    Ebay:ssä näytti joku lafka myyvän takakennolle jotain kumisia letkuja. Hintaakin kyllä näytti olevan joten voipi tosiaan tulla halvemmaksi teetättää letkut täällä käyttäen vanhoja liittimiä.
     
  2. Tuomo_

    Tuomo_ 1st gear

    mulla on ollu jo vuosia takailmastoinnin putki poikki kennon vierestä. Hyvinhän se toimi melkein koko kesän pelkällä etuilmastoinnilla, loppukesästä tosin meni etukennonkin putki puhki. Yllättävän hyvin toi akvaario jäähtyy pelkällä etuilmastoinnilla.

    Kyllä muutes kannatti niveliä vaihdella, ihan kuin olis uuden auton saanu 8). Senverta paljon parani ajo-ominaisuudet.
     
  3. 5.7 olssi

    5.7 olssi 1st gear

    Tuli pikku brobleema.Onkohan turbolle alipainekelloa myynnissä erikseen,kun usa parts sanoo,että pitää osta koko turbo,jotta saa sen kellon.Meinaa olla aikas hervoton,ku vivusta nykii ja savuttaa helevetisti kiihdyttäessä,että eikös siinä pitäis olla jonninnverran vastusta ku auto sammuksissa.
     
  4. kojo

    kojo Gearhead

    Jos on 94 tai uudempi niin se toimii alipaineella, harvoin niistä se kello on rikki, mutta alipaine usein hukassa...
     
  5. 5.7 olssi

    5.7 olssi 1st gear

    95 ja alipaine pumppu on vaihdettu,kun vivusta liikuttaa niin ei ole vastusta oli auto käynnissä tai sammuksissa.Kuuluu niin ku semmonen pikku tsuppaus,kun vartta liikuttelee. Mites tommonen olis paras kokeilla onko kello rikki.Todennäköisesti on ja saako niitä erikseen vaikka usa parts möisi mieluusti koko turbon.
     
  6. kojo

    kojo Gearhead

    Nykäse se alipaine letku irti siitä kellon päästä, tuki se kellon nippa sormella ja kokeile liikutella sitä tankoa, eiköhän sen siitä pysty hahmottaan onko ehjä vai ei..
     
  7. Panze

    Panze 3rd gear

    Joku vielä asioi sielläkin :) SouthWestillä oli ainakin noita kelloja käytettyinä tosin mutta ehjiä.
    Mitä noita tuossa on tullut jokunen tutkittua niin yleisimmät viat on se ap pumppu ja vuotavat letkut. sitten niitä solkkujakin menee ja ecm sitä solkkua ohjaa joten vikaa voi olla sielläkin. Yhden risan alipainekellon olen löytänyt. Mikä tekee siitä harvinaisimman vian tässä mysteerissä :)
     
  8. 5.7 olssi

    5.7 olssi 1st gear

    Perkele taitaa olla alipaine pumppu sökö ja kesti piirun verran yli takuu ajan. Samoin ostin kiinan paska jarrulevyt ja toisella polkasulla kierot.Saatana ku ei saa enää osiakaan jotka kestää enempi ku takuu ajan.

    Otin pumpulta tulevan letkun irti ja sielä mitään painetta ole eikä tule,että ei se vissiin kello vika ollutkaan ei vai tullu heti mieleen ,että reilu vuoden vanha pumppu on sökö.Helevetti ku ei viittis uusia osia vaihella huvikseen.

    Kiitos vian etsintään osallistujille.
     
  9. uti69

    uti69 1st gear

    vartiuksessa neukut kyselivät kuorkille tavarankuljetuslupaa, jonka saa ilmaiseksi suomen tullista.
     
  10. uti69

    uti69 1st gear

    Laturin alla oleva pumppu

    Osaakos kukaan sanoa, mikä pumppu on laturin alla 6.5 riisselissä? Hihnapyörä lepatti moottorin käydessä hieman liikaa :mad:
    Onnistuuko laakerinvaihto, vai pitääkö ostaa koko härveli?
     
  11. kojo

    kojo Gearhead

    Se on just se äsken mainittu alipainepumppu.
     
  12. palontie

    palontie Double Gearhead

    Et sitten uti uskonut! :rotfl: :rotfl: :rotfl:
     
  13. palontie

    palontie Double Gearhead

    Tässä jenkkilästä takailmastoinnin putkia ootellessa kokeilin ilmastointia pyöräyttää,pitäisikö kompuran kytkeä magneettivena vaikka järjestelmä on tyhjä?Ei viitsisi täyttää ja huomata sitten että kompura on sökö.
     
  14. 5.7 olssi

    5.7 olssi 1st gear

    Ei minulla ainakaan kytke ,eikä vissiin pidä kytkeytyäkkään ,jos aineet karannut.
     
  15. hyeena

    hyeena 1st gear

    Jollen vaarin muista niin eikos oikosulkemalla jomman kumman paineanturin kompura kytkeydy joka tapauksessa paalle? (toinen loytyy siita kompurasta/vieresta)
    Vai olikos siella viela jossain joku varmistus?

    Pitais jaksaa itsekkin tonkia ilmastointia, just sain korjattua jenkki-joen viritelmia edes vahasen..
     
  16. uti69

    uti69 1st gear

    No en :rotfl:
     
  17. elmer

    elmer 3rd gear

    mihkä vaikuttaa sulake eng-I? konehuoneen sulake laatikossa
    suunnilleen keskellä. 20a sulake. uudella sulakkeella sähkö käryä tuli aika reilusti konehuoneen uumenista. onko näissä jotain dieselin lämmitintä suotimen jalassa?
     
  18. palontie

    palontie Double Gearhead

    Nakkaa Uti kuikkaa sillä pumpulla ja vaihda hihna.Sitten masterin tekoon,tosin niitä voisi löytyä Kajaanista valmiina :wink:
     
  19. Panze

    Panze 3rd gear

    Jos nakkailette kuikkaan noita pumppuja niin voin ostaa ne vanhat jos niissä on ehjä hihnapyörä. Maksan 20€ + rahdin :)
     
  20. uti69

    uti69 1st gear

    Just kattelin jenkkilästä uutta pumppua. Pumppu, hihnapyörä ja hihna pikapakettina 135 egee.
    Onkos toi doormanin vacuumpump hyvää laatua?
     

Kerro tästä muillekin!