Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. AtAi

    AtAi 1st gear

    ohhoh, halpaa, pitänee huomenna haeskella kun ajelee työautolla 3m päästä partsin ovesta... :rotfl:
     
  2. pertsa08

    pertsa08 1st gear

    oli lysti vetää subbella vaunua ei tuntunut pahemmin missään n.700km.. kruise päälle ja menoks :D
    auto toimi ku unelma 8) ...paitsi ilmastointi olis voinu vörkkiä! noh, eiköhän sekin tuu kuntoon ajallaan.
     
  3. mackthehat

    mackthehat 1st gear

    leimalla

    jiihaaa.. leima tuli subukkaan ilman huomautuksia..
    eksnon valot vaihdoin tavan polttimoille leiman ajaksi,muuten ei aiheuttanut pakkoliikkeitä.no,nythän ne on jo takas ja samalla vaihdoin uudet umpiot , kiitos vaan kojolle toimituksesta...
    savut kojon tiukimmalla lastulla 0.68 kun sanoin lyöväni jos painaa kaasun pohjaan ja kierrättää tappiin saakka..
    nätisti nosti kierrokset vähän alle 3000 ja oltiin molemmat tyytyväisiä.
    viime kerralla samalla konttorilla pyöräytettiin pakokaasutestissä runkolaakeri jonka seurauksene piti tehdä täysi koneremontti uusine lohkoineen ja kampiakseleineen ja tietysti omaan piikkiin koska pariin päivään leimanjälkeen en ajanu ja sit hävis öljynpaineet ja ilman kolinoita...ja katsastusmies sanoi jonkun aikaisemman subbekuskin väittäneen että hän oli hajoittanut moottorin ja näytti että näin...
    no nyt taas kuitenkin vuosi leimaa...
     
  4. palontie

    palontie Double Gearhead

    Tässä takailmastoinnin putkia vielä odotellessa voisi ruveta miettimään vanhojen irroitusta,Tarviiko purkaa paljon osia edestä että pääsee käsiksi liitoksiin?Ja muistaako kukaan minkäkokoiset avaimet pitää olla?
     
  5. uti69

    uti69 1st gear

    Hyyryi

    tässä iltapäivällä töistä palatessani, ajattelin vähän poltella karstoja subusta ja rykäisin pedaalin lattiaan. Kaikki meni alussa (n3sek) juuri niinkuin pitikin, mutta yhtä-äkkiä kone vaan sammui :mad:

    Hetken houkuttelun jälkeen taas baanalle ja ei mitään häikkää.
    Onkos kenties syytä huoleen?
     
  6. Pedro81

    Pedro81 1st gear

    Ilmanputsarin kotelo pois ja ilmastoinnin kuivain ja mahtokohan paisuntasäiliö olla kans vähä edessä. Noitten jälkeen pääsee konehuoneen putkiin käsiks. Sit pelkääjän sisälokari vähä ahistaa sieltä alareunasta jos kappaleina ottaa putket irti. Loppu on sit pelkkää lasten leikkiä jos vaan takakennosta saa putket ihmismäisesti irti. Mitäs muuten mahto kustantaa ne uudet putket ja mistä ne löyty?
     
  7. palontie

    palontie Double Gearhead

    Mä kerron sitten mistä löytyi ja kustansi putket kun saan ne kotiin.Edellinen omistaja oli tilauksen tehnyt,on jo kontti kekkoslovakiassa.
     
  8. t.t.tammi

    t.t.tammi 2nd gear

    Re: leimalla

    Mikäs tuon tekee ettei kärsi paikoillaan kierrättää? Ajossa kumminkin aika usein reippaammas kiihdytykses kiertää punarajal kunnes loota vaihtaa isompaan.
    Ahdot ei tietty oo mukana ja loota pitäis kaiketi olla vapaalla kierrätettäes.
     
  9. mackthehat

    mackthehat 1st gear

    automaattilootaa ei saa paikallaan kierrättää kun saattaa posahtaa..
    ja on senverran suuret pyörivät massat myös 6.5 litrases moottorissa että huippukierroksilla-n.4000- ei tarttis pitää kaasua pohjasssa ja hakkaamalla kaasupolkisinta niin että kierrokset putoaaehkä 3700n
    ja toistamalla tämä 50 kertaa niin saattaa myös mosa kojahtaa.
    paikallaan kierrätettäessä kun ei tule tarvittavaa vastusta kummallekkaan.
    on se senverran kallista ton koneremontin tekeminen että en meinaa toista kertaa antaa mahdollisuutta edes yrittää hajottaa pataa leimalla.
    konttorin päällikkö ei tiennyt tämmöistä sääntöä olevan-ennenkuin tarkisti-että moottorin tarvitsee kiertää pakokaasutestiä otettaessa vain 2/3 osaa maksimikierroksista.ja samassa lukee myös ettei automaattia saa kierrättää tappiin saakka.
    melkoisen sairaalta se koneen kierrätys tappiinsaakka paikallaan kyllä minusta kuullostaakin...
     
  10. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    En tosta koneesta olis nin hirveen huolissaan jos se pikkasen lipsahtaa ylijenkoille, vaikka ei se kyllä mitään hyvääkään tee.
    Ton tomaattiaskin eteenmenokytkin eli pakka joka on aina joka vaihteella kiinni kun mennään eteenpäin on ongelmallinen. Sitä ei ole tehty kestämään kytkemättä keskipakovoimia. Kun konetta huudattaa paikallaan tappiin vaihde vapaalla tai vaikka parkkilukko päällä niin männän sisällä oleva ööli menee tietenkin ulkoreunaan ja rupee pistämään kytkintä kiinni. Se taas polttaa levyjen pinnan pikkasen mustaksi ja se ei ole kitkan kannalta mikään hyvä asia. Se musta kuluu kyllä pikkuhiljaa pois mutta samalla välykset kasvaa ja jossain kohtaa männän tiivisteet pullahtaa pihalle. Toi voi tapahtua vaikka vasta parin vuoden jälkeen siitä kun inssinretku on polkenut rajoittajaa vastaan sekuntitolkulla.
     
  11. mackthehat

    mackthehat 1st gear

    eipä siitä tarvii niin huolissaan ollakkaan ennenkuin laittaa 4000 eskoa romouhin ja tekee sit ite työt lisäksi.
    alkaa meinaan jossain kohtaa ottaa pattiin kun koko homma johtuu urpon katsurin osaamattomuudesta-siis ammattitaidon puutteesta.
    tämäkin katsuri sanoi mulle et joku muu subukkakuski väittää että hän on hajoittanut moottorin..ja sit näyttää mulle että näin muka...ja sanoo et kyllähän näiden pitäis tämmöinen sikapoljenta paikallaan kestää...
    ei muuten kestäny...ja artisti maksaa..
    en anna enää kenenkään polkea tota pataa paikallaan paskaks.piste.
     
  12. lt50

    lt50 2nd gear

  13. Dunlop

    Dunlop Gearhead

    Kuulkaas!? Tuol nettiautos on suburban JPV-95.
    Kova takapenkki? oisko pakettiauto?
    soitin ja kysyin vastaus; ....mutku ei oo paperit viel tullu ja en mä näistä jenkkipeleistä mitään tiedä...
    aken tekstiviestipalvelusta ei apua.

    Ei sen muuten tarviis paku olla, mut säästäisimpä puoltoisttonnii jos emännälle ei tartteis C:tä ajattaa..

    Ja voihan tähän edellinen omistaja kirjottaa sen, "et älä lyö käsiäs paskaan".
     
  14. raimo3500

    raimo3500 2nd gear

    kertokaas viisaammat (kokeneemmat näitten kans), ni minkälainen vekotin olisi seuraava:
    - 1993 gmc pickup
    -6.5td, ajettu reilu 300tkm (eli jotain 200tml paikkeilla), manuaali, uusilla renkailla ja koneremontti vasta tehtynä (takuuta jäljellä viel ja remontin hinta vajaa 4000€)


    eli tommosen jos ostaa, niin onko mitä nuo yleisimmät vaivat tollasessa? onko edes ilmastointia? tai vaikka edes omia mielipiteitä tollasesta...

    ja kiitän asiallisista vastauksista jo etukäteen!
     
  15. rkr

    rkr Gearhead

    Sen C kortin hinnan säästää kolmen vuoden käyttömaksuissa. Näihin kun tottuu niin ei oikein mielellään tavallista ritsaa enää ajele ja sen kolmen vuoden jälkeen tuo C-kortti alkaa säästämään rahaa.
     
  16. mpon

    mpon 3rd gear

    Näkyy olevan 2500:nen, ja eiköhän toi ihan kuorkki ole. :odroll:
     
  17. Dunlop

    Dunlop Gearhead

    No tuota juu. Eihän se C-kortti koskaan hukkaan menis, mut elämäntilanne semmoin jotta ei välttämättä kerkii semmosiin.
    Lyödään sit jäitä omaan hattuun ja ihmetellään jos tää sit kuorkki on... :odroll:
    Kysympä nyt silti, onko näissä sit monestikin kova takapenkki? Vai onko tämä erikoisuus "toistaiseksi tuntemattomasta syystä"?
     
  18. elmer

    elmer 3rd gear

    ei kellään sattus olemaan kolmatta penkki riviä joutilaana? auto leimattu lisä istuimilla mutta ei ollu kaupan mukana saatika väli verkkoa. välil olisi kuitenkin tarpeen saada 3-4 sukupolvea samaan aikaan liikkeelle.......
     
  19. kojo

    kojo Gearhead

    Syy on se että toi auto lienee tuotu tänne euvostoliittoon ennenkuin noi kuorkin takapenkin määräykset lieveni, ennenmuinoin kuorkkienkin takapenkki piti olla kova.
    Ainakin 2004 sai jo rekata pehmeillä penkeillä ilman pelleilyä
     
  20. Subbe99

    Subbe99 3rd gear

    C-kortti korotus kustantaa noin 700 euroa, ei puoltoista tonnia ;)
     

Kerro tästä muillekin!