Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. t.t.tammi

    t.t.tammi 2nd gear

    Ettei vaa olis tylsää niin eile ajelles kokeilin että takapään suulakkeista tulee huomattavan lämmintä verrattuna etupäähän, siis ac päällä.

    Takapään puhaltajan saa helposti esiin, sen verran sain tutkittuu ku olin lasten kanssa pihalla mutta jäähdytyskenno taitaa vaatii enempi purkamista...

    Chiltonista ei oo mitään apua tässäkään kohtaa. :mad:

    Eli mistäs sais helpoiten tuon jäähdytyskennon esille että vois kokeilla että jäähtyykö se ees?
    Ja sit siellä on varmaan joku läppä millä ohjataan että otetaanko ilma lämmityskennon vai jäähdytyskennon läpi, jotain tolkkuu siinä on koska kuumaa tulee.

    Ilmastointi on täytetty just ja edest tulee tosi kylmää, itse asiassa tais mennä etukenno eilen jäähän ku ilmantulo heikkeni huomattavasti ja vähän aikaa toi pois päältä rupes taas virtaileen.
     
  2. kojo

    kojo Gearhead

    Helpolla et sitä takapään kennoa saa esille, mutta jäähtymistä pääsee tutkimaan ulkopuolelta, siitä takapyörän takaa kurkkaat alle niin ne liittimet on näkyvissä siinä ja ne on suoraan kennossa kii, kyl sen huomaa ihan kädellä kokeilemalla kulkeeko niissä putkissä kylmäainetta..
     
  3. Impala76

    Impala76 Gearhead

    juu siiis alapuolelta koittamalla tunnet että onko putket kylmät.
    Todennäköisesti eivät ole... Todennäköisesti takakennon paineenpudotusventtiili on tukossa. Mun edellisessä subbarissa oli sama vika. Venttiili on siinä kennon yhteydessä ja korjaaninenhan ei onnistu purkamatta ja tyhjentämättä järjestelmää. Tässä mun nykyisessä yksilössä ei takailmastointia olekkaan..
     
  4. Panze

    Panze 3rd gear

    Siellä on sellaiset kartiotiivisteet. Yleensä ovat uudelleenkäytettävissä.
    Kannattaa valmiiksi voidella niitä pakosarjan muttereita tai valmistautua irroittamaan pakosarja ja porailemaan reikiä auki. Ne pinnapultit yllättävää kyllä monesti laihtuu melkoisesti vuosien mittaan :)
     
  5. sibe70

    sibe70 Gearhead




    Paisuntaventtiili tukossa takahöyrystimellä. Tuttu juttu noin työn puolesta. :cry:
     
  6. palontie

    palontie Double Gearhead

    NO VOE HELEVETTILÄINEN :mad: :mad: :mad: :mad: .Tänään sain takailmastoinnin putket, eli jenkeistä uudet ja rupesin irroittamaan vanhoja takapäästä ensin, niin se ohuempi putki oli kyllä kiinni kennossa mutta liittimen yläpuolelta poikki! :mad: Sitten rupesin katsomaan konehuoneesta niin turbon etupuolella on paksummassa prässiliitos joka on revennyt! :mad: :mad:
    Milläs tavalla nuo putket on kiinni siinä kompuran päällä olevassa "jakotukissa"Entä minkälainen homma olisi vaihtaa takakenno,jos nyt sitten sellaisen löytäis jostain?Yksi vaihto ehto on että tulppaisi takapään pois geimeistä ja myisi putket ,miten tuon alumiinin tulppaus onnistuu?
     
  7. palontie

    palontie Double Gearhead

    Onkos bensa subuissa samanlainen takailmastoinnin kenno?Ja mistä vuosimalleista käy kennot tohon mun möhköön?
     
  8. mpon

    mpon 3rd gear

    Olitkos sinä sielä ruskossa duunissa?
     
  9. 95Sub

    95Sub 2nd gear

    Helpottaa vaihtoa kun ottaa tuolta ohjeet
     
  10. raimo3500

    raimo3500 2nd gear

    niin ja vielä asiaan liittyen (kun en ole ehtinyt vielä tarkemmin tutkimaan) että kuinkas se mötikkä lähtee irti, onko ihan painamalla siinä vai...?
     
  11. Pedro81

    Pedro81 1st gear

    Ne putket on kiinni siinä kompuran takana vissii ihan juottamalla siinä laipassa kiinni. Mikäli sitä komppuran letkulähtöä meinasit. Ja se jos sattuu olemaan rikki ni uutta tuskin enää löytyy. Ei ainakaan ameriikasta löytyny mistään vuos sitte mistä ettiskelin. Metroautosta sain tuurilla viimesen, seki tuli ruotsin varastolta. Takakennon vaihtaminen on aikamoinen savotta. Koko takapään sisustan osat pelkääjän puolelta pois et saat sen kotelon käsiin missä on sit se ite kenno. Ja kennon saa esim. rockautosta suht edullisestikkin vielä. Ja jos tulpata haluat takapään ni sit apu löytyy taasen tuolta: http://www.autocoolingsolutions.com/20101.html
     
  12. palontie

    palontie Double Gearhead

    Kiitos pedro linkistä.Ainut probleema mun tapauksessa on se että siitä turbon alla olevassa paksummassa putkessa oleva se puristeliitos on ratkennut ,joten sieltä ei voi tulpata, kumminkin mun tuurilla heti tai ensi viikolla vuotaa sieltä.Mä ajattelin että voisikos heti kompuran jälkeen putket pätkästä ja juottaa/hitsata sauman.Noita hemmetin aluseoksia on vaan aika ongellmallista hitsata.
     
  13. RockAnA

    RockAnA 2nd gear

    Oonko ihan hukkateillä jos alan etsiä ongelmaani ratkaisua hukkaportin / turbon suunnalta...

    Pidempi loivahkokin ylämäki, vauhtia noin 90 kilsaa, cruise päällä aiheuttaa S.E.S -valon syttymisen. Mäki loppuu ja valokin sammuu, ei mitään mittareista havaittavaa muutosta, ei vaihda pienemmälle eikä pölläyttele putkesta tms.

    Ilman cruisea tuota ongelmaa ei ole, tai ainakaan en ole huomannut.

    Kertokeehan kokeneemmat että mistä tuota vikaa lähtis etsiin..
     
  14. Ama83

    Ama83 1st gear

    Katso vikakoodit 8)
     
  15. RockAnA

    RockAnA 2nd gear

    Pitäs jostain varmaan yhyttää scanneri, eikä ainakaan vielä oo tullu vastaan.
     
  16. lt50

    lt50 2nd gear

    No niin, taas jotain sähköhässäkkää. Kaksi koodia:

    Koodi 16, Vehicle speed sensor buffer fault. Tämä on ilmeisesti VSSB module rikki ja Metrosta saa uuden. Cruise ei toimi muuta en ole huomannut.

    Ja koodi 73, Pressure control solenoid circuit. Vaihdot on ihan järkyttäviä, etenkin 1=>2 paukahtaa sisään ihan ...tusti. Mistähän tuolle solenoidille saa virtaa, vai pitääkö vaihtaa osia. Sulakkeita ei ole mennyt.

    Takailmastoinnin venttiili menee mullakin vaihtoon, Rockautosta tilattu, kerron sitten kuinka kävi. Hyvin tuo hylsy kyllä jäähtyy pelkällä etuilmastoinnilla, mutta koirat tykkää jos niillekin hönkii kunnolla.
     
  17. misshudson

    misshudson 3rd gear

     
  18. kojo

    kojo Gearhead

    Jos en väärin muista niin mulla vois olla jossain ylimääränen VSSB..

    Kato nyt vaan enste ne lootalle menevieen piuhojen liitokset, jos kaikki ok ja kirkkaita niin yleismittari kouraan ja mittaamaan onko se solenoidin käämi kaput..
     
  19. lt50

    lt50 2nd gear

    OK, näin teemmä, tuota öö, missä se solenoidi tuossa lootassa majailee, kuskin puolella laatikon kyljessä, jokin noista mihin piuhat tulee kiinni?
     
  20. RockAnA

    RockAnA 2nd gear

    OK, kiitoksia vinkistä. Pitää ekana kattoo noiden alipainepumpulta lähtevien letkujen kunto ennenku alkaa pumppua vaihtaan. Jospa tuo kestäis siihen asti että kesäloma alkaa niin on aikaa (ja paikka) katella noita tarkemmin. Samalla vaihdella vielä kallistuksenvakaajan puslat ja raidetangon päähän pallonivel. Alapallot tulikin jo vaihdettua viikonloppuna. Näille sentään itse tekemälläkin vielä mahtaa jotain, toisin kuin näille ihan uusille kikottimille mihin et kaikkiin voi ees öljyjä vaihtaa ite.
     

Kerro tästä muillekin!