Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. palontie

    palontie Double Gearhead

    Moniura hihna täältä Kajaanista löytyis mutta laturista ei vielä tietoa.Onkohan missään vaneissa samaa laturia? ja mikäs se sun subun vm on?Hihna on -95 subusta.
     
  2. palontie

    palontie Double Gearhead

    Kaiffa oli ilmeisesti nähnyt subusi hinausauton päällä menossa kohti sotkamoa.Tilaa korpi-autosta huomenna aamupäivällä niin se on täällä keskiviikkona.Mä voin toimittaa sen sulle sitten ke iltapäivällä,niin ei tarvitse sun sieltä lähteä ajelemaan julkisilla.Tossa siihen puljuun numero:08632500. Toinen mahdollinen kauppa:asennusosa 08626622
     
  3. gintonicice

    gintonicice 3rd gear

    Mulla on ehjä käytetty -96 pickupin 105A varaosalaturi. Huomenna matkahuollolla tulee Kuopiosta tai keskiviikkona voin tuoda itsekin Kajaanin seudulle.
     
  4. 3/4

    3/4 3rd gear

    Hienoa, hienoja miehiä, auto on 95tonen alipainepumppu on vielä paikallaan, joten hihna sopinee hyvin. Auto on tosiaan nyt täällä Vuokatissa, tapellaan vakuutusyhtiön kanssa sitten myöhemmin hinauskuluista.. Laitan yvtä.
     
  5. Panze

    Panze 3rd gear

    95 ja 96 mallin laturit eivät ole keskenään samanlaisia. Ainakin runko on erilainen.
     
  6. estonian

    estonian 1st gear

    -89 lähtee melko ehjä sohva, jos tilalle löytyy erillisiä jakkaroita 8)
     
  7. kojo

    kojo Gearhead

    Kai sieltä lähempääkin löytyy latureita, mut mulla on viel ton mun suben uus varalaturi jemmassa jos ei muualta löydy.
    Matkahuolto kuskaa varmaan tarvittaessa..
     
  8. RockAnA

    RockAnA 2nd gear

    Jos jollakulla sattuu oleen tarvetta (tai ilmenee tarvetta esim. Big Wheelsin aikaan...) niin mulla on hyllyssä 45A esim. suburbaniin kiinnitykseen käyvä laturi. Tehoiltaanhan tuo on lähempänä ruohonleikkurin laturia ku orkkis mutta tarvittaessa hätäavuksi käyvä. En tiijä miks on jonkun noin tehoton laturi pitänyt pistää auton keulalla, ite otin pois heti ku huomasin.
     
  9. HRTP

    HRTP Gearhead

    tohon suburbaniin käy myöskin sitten MB Sprinterin laturikin ja sitä samaa käytetään myöskin jossakin volkkarissakin :rotfl: tosin tuolla laturilla lähtee kiekkamittari toiminnasta pois :lol: Omassa oli aikanaan tuollainen laturi paikallaan mutta vaihdoin sen alkuperäiseen,hyllystä löytyisi tuo "tilapäis" laturikin vielä mutta tuskinpa kannattaa alkaa sitä laittamaan kun omansa saa varmasti halvemmalla 8)
     
  10. 5.7 olssi

    5.7 olssi 1st gear

    Aikasemminkin kommentoinut tota laturi asiaa,Suosittelen,että tilaat Ac Delcon laturin vaikka maksaakin puolet enempi,kuin Kiinan paska.

    Itse kokeilin kantapään kautta ja toisen merkkinen kesti 400km ja toinen 1000km ja nämä olivat uusia latureita.Sitte tilasin Metro Auton kautta Delcon ja sen jälkeen toimii.Eli kallis laturi tuli loppu pelissä kaikkein halvimmaksi,sillä jäin välille ja sulatti vielä remmit ,näitten paskojen lyödessä jumiin laakereitten leikatessa.

    Oikeastaan toisesta leikkas laakerit ja toinen lopetti vaan lataamasta.Nyt on aina varalaturi ja remmi mukana.

    Laatua halvalla.
     
  11. gintonicice

    gintonicice 3rd gear

    Ja 96 alkaen laturin liitin on ollut pyöreä. Kuvista olin katselevinani, että sitä vanhemmissa liitin on neliskanttinen, niinkuin vaneissa.

    -95 laturi on Delco Remyn CS130 ja 96- CS130D. Eipä tullut tuotakaan tutkailtua koskaan aikaisemmin.
     
  12. Tuomo_

    Tuomo_ 1st gear

    mulla on noista kiinalaisista latureista vähän vastaavia kokemuksia kuin 5.7 olssilla... Ensimmäinen (ja viimeinen) kiinalainen sytty tuleen 20sek pyörimisen jälkeen, takalaakeri leikkas kiinni. Laakerin vaihdoin, toimi puol vuotta/10tkm. Taas laakeri paskana, SKF:n laakeri kesti kuitenkin noinkin pitkään. Eikä pitäis olla hihnalinjoista kiinni, moneen mieheen niitä katottiin kohdalleen. Hyvin kuitenkin lataa aina laakerin ollessa kunnossa, 110amp näytti mittari. Nyt ollu vuoden päivät Delcon laturi, kiitos kojon...
     
  13. palontie

    palontie Double Gearhead

    Tietääkös arvon subu gurut käypikös esim 94 tai 95 subusta ilmastoinnin kenno 96 subuun?Korkkas sitten helvetti jengat sieltäkin :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: .Ja sitten mulla on tuolla lisälaitteet ja varusteet osiossa kyssäri kuivaimesta,tuli nimittäin väärä jenkeistä :mad: :mad:Tollainen se kuivain pitäis olla kuten tässä

    http://www.nettiauto.com/chevrolet/suburban/3913725
     
  14. Pedro81

    Pedro81 1st gear

    Eipä taida kennot keskenään käydä. Ainakin rockauton listassa -95 ja -96 on eri kennot.
     
  15. palontie

    palontie Double Gearhead

    Joo.Jäi siihen kennon kierteeseeen noin 5kierrosta ehjää kierrettä.Lyhennettiin sitä alkupäätä vähäsen että yltää ehjille kierteille asti ja hiottiin pää sileäksi toivottavasti pitää.Jos ei, niin tilaan uuden kennon ja kompuran koska mun tuurilla sekin on tietysti paskana :mad: .sittenhän lähes kaikki on uutta.
     
  16. 3/4

    3/4 3rd gear

    Kojolta tulee uusi toivottavasti jo huomenna, märkää hommaa nimittäin pyöräily vesisateessa..
    Valmistusmaa ei juurikaan kiinnostanut tässä hädässä.

    Minulta hävisi kanssa tässä keississä kierroslukumittari, pisti epäilemään muutakin vikaa mutta kai se jotakin haistelee laturilta. Akuissa oli vielä kyllä voimaa.
     
  17. puna niska

    puna niska Gearhead

    öölön petoselta pelotteli pari pyörä gemsu oli sillä kiire olin siviili volvolla en kehannu kiusata lähtisän se lopulta jos olisin ollu chevyllä nii oisin "näyttäny"
     
  18. kuutio

    kuutio Gearhead

    senor Bulbbi bongattu tännään la- aseman kohdalta n.15.20....

    ei morjestanu :poff: , mut ei kai sitä epäautoihin päin tartte kattookkaan..

    noi lisätakavalot hyvä tunnistamiskeino...
     
  19. persus

    persus 3rd gear

    chevy sai uuden kuosin!jos kiinnostaa niin kuva blobissa kuvia 8)
     
  20. rmv991

    rmv991 1st gear

    Chevyn sähkövika

    Käyttäjä paskamaha kirjoitti vuonna 2009:
    Abs valo syttyy ja puhallin/ilmastointi lakkaa toimimasta,voisko joku sähkökaavion omistaja tutkia että mistä kohtaa noi on naimisissa keskenään.Ainut vikakoodi moottorin lämpötilaanturi.Menisköhän abs virransyöttökin virtalukonpohjan kautta?95 mallinen 2500 neliveto vehje.


    Minulla on samanlaisessa autossa ihan identtinen vika. Miten tämän vian saisi korjattua?
    _________________
    Chevyllä ajava satunnainen surffaaja...
     

Kerro tästä muillekin!