Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. uti69

    uti69 1st gear

    Takajarrut

    Aamulla liikenteeseen lähtiessäni totesin, että pikkuisellakin jarrupolkimen hipaisulla auton takajarrut lukkiutuvat heti. Olisikos kellään neuvoja, mistä lähteä vikaa etsimään?
     
  2. RockAnA

    RockAnA 2nd gear

    En tiijä mistä tuo vika johtuu, ite oon huomannu että jos on märkä keli niin ensimmäinen jarrupolkimen hipaisu saa aikaan sellasen jarrutuksen niinkuin junttais liinat täysin kiinni, rytkäyttää tosi rumasti. Jos joku tietää mistä vikaa kannattaa etsiä jotta pääsee korjaan niin mieluusti itsekkin tietoa vastaan ottaisin.
     
  3. pantera

    pantera Double Gearhead

    takajarrukengät liian kaukana, säätö ei toimi tai kengät väärinpäin
     
  4. Nasty Pynninen

    Nasty Pynninen 1st gear

    Re: Takajarrut

    Koitappa ajaa jarru päällä, eli hiihdätät jarruja jonkun aikaa.
    Lämpenee, kuivaa, puhdistuu ..
    Ainakin Vanissa auttaa, yleensä sateella tätä ongelmaa.
     
  5. kuutio

    kuutio Gearhead

    kyllä toi takakenkien säätö kannattaa tarkastaa ihan ekaks, ei ees maksa kun tekemisen vaivan.... mulla aikanaan autto

    jos rummut irtoo helposti kannattaa putsata jarrupölyt pois, joskus toi lika voi tehrä ton ilmiön että nappaa liian äkäsesti
     
  6. tapsa4x4

    tapsa4x4 Gearhead

    vieläkään ei starttaa avaimesta kylmänä?? 6.5td -94 kylmällä koneella ei käynnisty avaimista mutta hyppyjohdolla lähtee heti käyntiin startin perästä.

    Lämpöisenä ei ongelmaa ole.

    Nyt tehty maadoitukset tarkistettu,solenoidin johdon kunto tutkittu,startin liittimen putsattu,virtalukon pohja vaihdettu.päävirta johto startille katottu.
     
  7. uti69

    uti69 1st gear

    Re: Takajarrut

    Näin tein ja taas pelaa :rotfl: Täytynee puhdistaa jarrut, jahka innostusta riittää... kiitti.
     
  8. Arska63

    Arska63 1st gear

    Re: Takajarrut

    Jakka innostus löytyy niin hio jarruliinojen teräviä päitä hiukan pyöreäksi
    niin eivät haukkaa niin helposti.
     
  9. lt50

    lt50 2nd gear

    Oma subu on sadekelillä ihan samanlainen, pari ensimmäistä painallusta saa perän nappaamaan aikas napakasti, ongelma häviää kuivuessaan ajossa. Aikaisemmin Transitti teki ihan samaa.
     
  10. raimo3500

    raimo3500 2nd gear

    mitenköhän menee polttoainelinjasto (paluupuoli!) suodattimelle? kun ei ole koneen päältä niin märkä, mitä se allensa tiputtaa... eli varmaankin on paluupuolen putkistossa häikkää :eek:
     
  11. palontie

    palontie Double Gearhead

  12. Niina

    Niina 1st gear

    Ja taas jotain vikaa (ko)..?

    No niin tällä kertaa pukkaa sellaista vikaa että öp, nafta sekä lämpömittari jää juuri niille sijoilleen kun ajon aikana olivat. Eivät siis laske kun sammuttaa virrat.

    Sen verran vähän aikaa on tolla tullut ajeltua, ettei muista ovatko aina olleet noin vai ei :oops: . Kuuluuko "toimia" noin vai mitä hä?

    Kyseessä siis -97 Subbe.

    Jos joku viitsii kertoa kuinka on, niin ei tarvitsisi stressata ennen reissuun lähtöä tai sen aikana.
     
  13. vesaku

    vesaku 3rd gear

    Moro vaan!
    Tuli tuossa hommattua kolmen vanin jälkeen chevyn silverado 4 WD 3500 dually -93 Exdented Cab.

    Syö eturenkaita jonkin verran, niin osaako joku sanoa suorilta paljonka pitäs olla aurausta/haritusta keulassa sekä camper kulma.
    Täytyis ruuvata hiukan ennen kuin saa uudet kumit alle.

    Kiitos jo etukäteen!!!!

    -vesaku-
     
  14. 3/4

    3/4 3rd gear

    Nyt on auto taas iskussa ja itä-suomen kierros jatkuu uusia vikoja odotellessa.. :D Kiitos vaivaa nähneille!
     
  15. kojo

    kojo Gearhead

    Se on ihan normaalia että ne mittarit jää hengailemaan niille sijoilleen.
     
  16. Bulbbi

    Bulbbi 1st gear

    No gu noit epäautoja o liikaa liikenteessä... Eiks sul pitäny kulkinekkin olla jo iskussa ni huomais paremmin? Noi meikäläisen lisävalot kieltämättä aika poikkeava ratkasu tahi ei ainakaan viellä ole moista viritelmää tullu vastaan.
     
  17. kempsu 4x4

    kempsu 4x4 1st gear

    IKH:lta pitäis kans löytyy noita latureita.. Newhollanti kuulemma ainakin käyttää samaa laturia ja ilmeisesti muutkin merkit kun 3 eri mallia pitäis löytyy eli mallin kans tarvittaessa paikalle.. (saattaa kyllä olla made in vinguuuu) :poff:
     
  18. palontie

    palontie Double Gearhead

    Mistäs olette ostaneet palikat wta coolereihin?kuvia kiitos, niin osaisi vähän hahmottaa rakennelmaa.
     
  19. Tuomo_

    Tuomo_ 1st gear

    muakin kiinnostais tollanen wta-cooleri, suunnitelmat on jo ja osa osistakin. Kenno kuitenkin vielä puuttuu..
     
  20. palontie

    palontie Double Gearhead

    Mitenkä isoja virtauksia pitäisi kennon läpi kulkea?Jossain muistan nähneeni kuvan wta systeemistä ja siinä oli melko pieni tuo kenno ja ohkaset vesiputket.Mulla olisi jouten takailmastoinnin kenno voisikohan sitä hyödyntää?
     

Kerro tästä muillekin!